hoe doen jullie het met de keleintjes als jullie afspraak hebben met voeding?

hallo dames
soms zit ik dwars als ik bv afspraken krijg op de tijd voedingstijd van me dochter om 1 0   uur moet ze fruit hapje eten en bij de afspraak duurt het ook zo lang eten enz gefen jullie het vroeg of hoe doen jullie het allemaal bij elkaar graag wil tips horen alle tips welkom
liefs adama

Hoi Adama,

op de dagen dat wij allebei werken, gaat Lars naar een gastouder (oppas) of naar opa en oma. Daar kan hij gewoon zijn eigen ritme draaien.
De dagen, dat ik samen met Lars ben en een afspraak heb, neem ik de verzorgingstas mee met voldoende luiers, eten en drinken. Wanneer hij dan aan eten of drinken toe is, kan hij het krijgen.
Mensen begrijpen best, dat je kindje op dat moment moet eten. Gewoon even vragen, of het dan gelegen komt. Beter een tevreden en rustig kind, dan een kind dat huilt, omdat het moet eten.

Groetjes,

Marijon

Als ik een afspraak had en ik had mijn kind bij me, dan legde ik gewoon aan als mijn kind dat wilde. Denk dat je dat met een fles precies zo kunt doen.
Eventuele hapjes gaf ik als ik de deur uitging meestal op een ander moment, voor ik wegging of als ik weer terug kwam, omdat eten toch vaak wat meer gedoe is dan drinken.
Maar het hangt ook een beetje van de afspraak af natuurlijk.

Afhankelijk van waar de afspraak was, legde ik mijn kind ook aan. Soms voedde ik haar ook eerder. Als ik bijvoorbeeld om 11.00 uur ergens moest zijn en ik moest rond 10.30 uur weg, dan voedde ik rond 10.00 uur. En als ik na  een tijd weer thuis was en ze had nog steeds honger, dan legde ik weer aan. Je moet er denk ik gewoon flexibel mee omgaan.

Het ligt aan de afspraak. Als het niet zo lang duurde en het een half uurtje later werd dan gaf ik het een half uurtje later. Als het langer duurde, dan nam ik een voeding mee. Een fles of potje fruit, later ook wel een boterham.
Het ligt er natuurlijk ook aan waar je bent. Soms zocht ik na de afspraak een rustig plekje om een fles te geven of fruit.

bedankt dames allemaal verschillende meningen ik doe het precies ook zo hoe het goed uitkomt ikgeef fles de fles vind ik nog makkelijk ,fruit of groente hapje..

Hoi adama,

Ik heb nu een paar keer een smoothie gegeven in plaats van fruithap.ik heb het fruit heel fijn gepureerd en wat water of opvolg melk erdoor gedaan en dan kan je kindje het fruit "drinken" als jij bijvoorbeeld een afspraak hebt en geen tijd hebt om fruit te lepelen. Je kan ook smoothies van friso kopen bij de etos. Dat is kant en klaar in een pakje!!!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Jen

Terug
Bovenaan