hoe doen jullie het met een na laatste fles naar bed ?

hmimes

New member
welke rituelen ? Hoelaat ?
Ik geef meestal de fles rond 18:00 maar soms redt ik het niet en wil hij die eerder tussen 17:30 en 18:00 . Ik verschoon , knuffel , baker hem in in de puckababy en dan fles- boertje even rechtop en in wieg soms met en soms zonder speen . Maar het duurt soms +/- 45 dan ik erbij zit zonder dat hij me ziet met speen in als die valt . Of op hoofdje aaien af en toe . Soms ga ik ook gewoon naar beneden maar hij valt niet snel in slaap of gelijk . Bij jullie ?
Zonder speen lukt niet huilt dan zo erg dat jij niet stil te krijgen is . Is echt een sabbelaar . Soms sabbelt hij op vuistjes die in de puckababy zitten .
Als ik die los maak slaapt hij niet omdat hij geen controle heeft handjes en schrikt dus wakker van alles . Zelf eigen windje hihi . Daarna als hij slaapt maak ik hem wakker tussen 23:00 en 23:30 voor laatste fles na fles boertje even rechtop in bed slaapt dan zelf heeft niks nodig ?? Hoe kan dat en voor fles van 06:00 ook .
 
Logan zijn dag begint om 6 uur, fles, spelen en tegen 7 uur slapen..
8 uur wakker 10 uur fles, spelen spelen spelen.
13-14 uur fles spelen spelen rond 15:30-16 uur valt hij in slaap tot 22-23 uur fles en hop naar bed slapen.
Overdag wil hij eigenlijk niet slapen. En valt dus tegen einde can de dag in slaap.
Soms kont ie iedere 3 uur en zit ik op 5 flessen maar meestal op 4.
Overdag heeft hij wel speen nodig s'avonds laat niet.
Tja hoe eb waarom weet ik niet. Is soms lastig he mischien Iers langer spelen.
 
Hier krijgt hij rond 18.45 een fles, dan tot ongeveer 19.30 in de box, wipstoel e.d.
Om de dag gaan we daarna in bad en dan naar bed. Sinds 3 dagen niet meer in de puckababy maar in een dikke slaapzak (yes!!). Tip: niet te lang wachten met afwennen van de puckababy/ inbakeren.... Speen is hier steeds minder nodig.
Tip 2: leer hem niet aan dat je telkens die speen in zijn mond doet. Bij mijn middelste moest ik er tot een jaar gemiddeld 6 keer uit in de nacht om hem zijn speen te geven....zucht... Als stijn echt gaat huilen als ik hem in bed leg en hij blijft huilen dan krijgt hij zijn speen, als hij er daarna uitvalt dan huilt hij meestal wel heel even maar valt dan toch in slaap...ik ga er niet meteen naar toe...
Dan maak ik hen rond 22.30 uur wakker voor een fles, en tussen 6.30 en 7.00 wordt hij weer wakker voor de volgende fles.
 
veel baby's zijn savonds onrustiger of een tijd wakker. Tess slaapt overdag veel en is savonds meestal wakker. na de laatste fles rond 22.00 uur valt ze als een blok in slaap tot een uur of 7.00!
 
Julia wordt wakker tussen 06:00 - 07:00, dan gezellig een voeding bij ons in bed. Na 45 min ligt ze weer in haar eigen bedje en slaapt dan nog anderhalf uur, soms twee. Dan weer een voeding en rond 11:00 - 11:30 weer slapen, 45 - 60 min. Dan weer anderhalf uur wakker, 45 min slapen. Daarna slapen van 18:00 - 19:00, eten, spelen (of bad), kroelen, nog een slokje bij mama en dan gaat ze slapen tussen 20:00 - 21:00... Tot de volgende ochtend 6:00-7:00! Meestal slaapt ze 10 uur door, maar ook 12 uur komt voor...

Overdag begin ik het inbakeren nu langzaam af te bouwen, 's nachts ligt ze altijd in de dreamswaddle. Ze gaat niet altijd meteen slapen, soms lukt het haar niet en dan haal ik haar er na een half uur uit, ze heeft dan toch wat rust gehad want ze huilt dan niet (zoiezo bijna nooit). Een speen bied ik 3x aan maar soms wil ze 'm mede door de misselijkheid van de reflux niet, maar 5 minuten later vaak weer wel. Als ze eenmaal slaapt gooit ze 'm eruit en vraagt ze er niet meer om. Speen krijgt ze overigens alleen in bed of onderweg. Julia krijgt nog volledige borstvoeding op verzoek en dat komt op zo'n 6 voedingen per dag

Ik denk dat je ventje na zijn laatste fles geen speen nodig heeft omdat hij dan al midden in zijn nacht zit.
 
@karlijnke ik heb al geprobeerd overdag in een dikke slaapzak zonder mouwen lukt helaas nog niet . En de mouwtjes ervan zo stijf en smal je krijgt armpjes haast niet in . Niet normaal . Ik heb de 2e versie van puckababy aangeschaft voor de zekerheid . Ik geef de speen ook alleen als het moet , maar nacht is het meestal dat hij wil . PFFF
 
Je moet juist wel die dikke mouwen eraan doen. Dat voorkomt het gezwaai met de armen. Gewoon een beetje oprollen....Puckababy is nu ook nog niet zo erg, maar probeer regelmatig een keer of het al zonder kan.....
 
Chris krijgt de fles om 18:15 en heeft deze om half zeven op. Daarna hebben we nog niet echt een ritueel, maar kijken we hoe de man zich voelt. Soms is hij al moe en hangerig, dan laten we hem lekker op onze schouder hangen. Soms is hij nog super actief en laten we hem nog even spelen. Maar om tien voor zeven gaan we altijd met hem naar de slaapkamer, schone luier aan en tot 19u wiegen zonder speen op de schouder in het donker. Om 19u leggen we hem in bedje en gaat hij meestal slapen of paar minuutjes huilen, wat ik zie als verwerken van de dag.

Wij zijn vier weken geleden overgestapt van volledig inbakeren naar slaapzakje, tegelijkertijd met overgang naar zijn grote bedje. Cold turkey eigenlijk en zonder problemen. Het slaapzakje is zonder mouwen. Zo zijn we ook na 3/4 weken gestopt met speen in bed, want idd als hij uitviel dan was het huilen. Overdag mag hij zoveel speen als hij wil om zijn zuigbehoefte te stillen, want die heeft hij behoorlijk!

Oh en wij maken hem dan ook weer wakker rond 22:45 en geven hem dan nog een fles. Hierna valt hij ook zonder kick in slaap, hij ligt meestal met half uurtje er weer in en komt dan rond 6:30-7:00.
 
Terug
Bovenaan