hoe doen jullie het met een tweede kindje?

hallo allemaal,

sinds gister weten we dat we een tweede kindje verwachten. ons zoontje is bijna 1.
we zijn er heel blij mee, maar ook wat verrast door hoe snel we nu zwanger zijn geworden: eerste ronde, terwijl we bij de eerste 7 maanden hebben gewacht.

nu vroeg ik me af of er ouders zijn die tips hebben hoe dat straks moet met twee kleintjes.

groetejs
greet

Hoi hoi

Ten eerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Ik heb een zoon van 6 maanden en een dochter van 2,5 jaar.

Tja, wat is handig om te vertellen. Ten eerste duurt het nog een aantal maanden voordat de kleine er is. Dus dan is je oudste ook weer wat ouder. Wat mijn zus mij aanraadde en waar ik veel aan gehad heb is, om de oudste te leren zelfstandig trap te lopen. Wel dat ik er voor loop, maar met een baby kun je ze niet allebei dragen.
Verder heb ik een duowagen van mijn zus gekregen. Zij heeft die op marktplaats gekocht. Toen Tom nog erg klein was, kon hij er in liggen en Anne voorin zitten. Nu kunnen ze allebei zitten.

Wij hebben Anne ongeveer 2,5 maand voordat Tom geboren werd in een groot bed gelegd en in haar nieuwe kamer.
Zodat ze niethet idee zou hebben dat ze uit haar kamer moest voor de nieuwe baby.

Tja, dit zijn een paar dingen die me te binnen schieten.
Verder vond ik eigenlijk dat het zichzelf allemaal wel oploste.

Groetjes Ria

Hoi

gefeliciteerd met je tweede zwangerschap.

Maak je geen zorgen het gaat straks allemaal vanzelf . Ik heb er zelf drie in de

drie jaar en het valt echt wel mee. Ik heb de regelmaat van de oudste genomen

en daar de tweede met voeden en zo op aangepast en zo heb ik het met de derde

ook gedaan zo hoef ik me nooit te haaste met flessen en verloopt alles rustig.

Je zult zien hoe hard je oudste vooruit gaat en langzamerhand steeds

zelfstandiger word. Ik weet niet of je op een flat woont ,ik wel en
daarom heb ik een draagzak gekocht ik vind dit echt iedeaal omdat me
tweede nog niet zelfstandig trappen loopt en ik zo met drie kinderen
tegelijk naar beneden kan .

Geniet van je zwangerschap

Groetjes Corien

Terug
Bovenaan