hoe doen jullie het na het verlof?

Hallo dames

Ben even nieuwsgierig hoeveel jullie gaan werken als je verlof weer voorbij is?
Ik ga zelf 3 dagen werken, heb ervoor gekozen om 3 dagen achter elkaar te gaan werken....dit lijkt me nu het fijnste??!!
Als ik 3 dagen toch te veel blijk te vinden ga ik terug naar 2en een halve dag,
Ons kindje gaat 2 dagen mee naar de kinderopvang (waar ik werk) en gaat 1 dag naar m'n ouders, via een gastouderbureau (denk ik)
Stond er echt versteld van hoe goedkoop de kinderopvang eigenlijk is, ligt natuurlijk wel aan wat je verdient maar wij hoeven maar 80 euro per maand te betalen, omgerekend is dat nog geen euro per uur!!!   Daar kun je geen oppas van betalen!

Ben benieuwd hoe jullie het gaan doen,
Groetjes Judith

Hoi,

wij gaan allebei een dag thuiswerken, hebben allebei een dag vrij en gaan nog voor 1 dag een gastouder zoeken, (kan die ook flexibel zijn als wij voor ons werk toch wat vaker weg moeten, wat nog wel eens gebeurt en ik heb liever een wat ouder iemand dan die jonge meisjes op het KDV...)
Ik blijf gewoon 32 uur werken vooralsnog, ook dat is bekijken hoe het gaat, :) We zien wel, :)

hai,
ik ga van 5 dagen naar 3, en mn vriend van 6 naar 5.
De kleine gaat dan 2 dagen naar een gastouder.

Dat is in ieder geval ons ideaalplaatje. Financieel is dat goed te doen, maar of baaslief van vriend er ook mee eens is??? Dat horen we volgende week. Mijn baas moet natuurlijk sowieso akkoord gaan.

En kinderopvang goedkoop ?????????? Hoe krijg je dat voor elkaar, ben heeeeeel benieuwd want ik zie op internet overal bedragen van een paar honderd euro per maand. Huh???

groetjes petra

Hoi Petra,

dat ligt helemaal aan wat je verdient per maand, hoe duur je uit bent voor de kinderopvang. Sowieso moet je rekenen dat je van de bedragen die het KDV rekent, nog wat terugkrijgt van de belasting, enzovoort. Dus wat zij rekenen, is -over het algemeen- niet wat je uiteindelijk betaalt. Tenzij je gigantisch verdient, natuurlijk....

Omdat ik wegens bekkenklachten niet meer werk hoef ik niet na te denken over verlof etc. Na de geboorte van de 1e ben ik 2 dagen gaan werken (in de kinderopvang) en mijn zoontje ging die 2 dagen ook naar het kdv. Wij betaalden ongeveer € 14,- per maand voor 87 uur. Ontzettend weinig dus.

Misschien is het handig om gewoon eens uit te zoeken wat jullie uiteindelijk zelf moeten betalen. Het ligt vooral aan jullie inkomens.

Groetjes,
Nelly.

Omdat ik onregelmatig werk hebben wij de kleine ingeschreven bij een kdv waar je je kleine op flexibele tijden / dagen naartoe kunt brengen. Dit kost wel iets meer dan een gewoon kdv (ik geloof 20 cent) maarrrr dit lijkt ons ideaal!
Of ik 32 uur blijf werken of terug ga naar 24 uur weet ik nog niet.

Groet,
Anne

Bij onze eerste had ik mijn schoonmoeder die oppaste. Toen onze tweede zou komen was al bekend dat mijn schoonmoeder het lichamelijk allemaal niet meer aan kon om op te passen. Ik ben toen al voor 12 uur per week gaan werken. Helaas liep het allemaal anders, maar ik heb er wel voor gekozen om deze uren te blijven werken. Wij hebben zo geen oppas nodig en kunnen het door een beetje passen en meten zelf opvangen. Ideaal. Hoe het na deze zwangerschap gaat lopen zien we dan wel weer.

Claudia

Hoi Judith,

Ik werk 3 dagen en mijn oudste 2 gaan dus 3 dagen naar het kdv. De afgelopen 2 jaar kost het in verhouding niets meer. Daarvoor was het echt vreselijk duur, je hield bijna niets over van je loon!
Na mijn verlof straks ga ik gewoon weer 3 dagen werken zoals nu. De oudste zit tegen die tijd op de basisschool, maar gaat natuurlijk de 3e ook naar het kdv.
Ik weet eigenlijk niet precies hoeveel we nu echt betalen (na bijdrage van het Rijk), maar het is echt niet veel meer dan 300 euro voor 2 kinderen 3 dagen in de week. Ik ben erg blij dat ze het dus twee jaar geleden zo hebben aangepast!

Terug
Bovenaan