Hoi Mam82,
ik ben een trouwe meelezer en hoor eigenlijk niet hier op dit forum, aangezien mijn jongste in maart 2007 geboren is. Maar de mensen op dit forum zijn veel actiever en het is dus leuker om hier mee te lezen.
Maar dat was jouw vraag niet, natuurlijk!
Onze dochter was op een week na 2 jaar toen onze zoon geboren werd. En ik kan je heel wat vertellen over kinderwagens en wandelen met twee kleine kinderen......
Ons verhaal begint met een duowagen X-adventure, waarbij de oudste voorin zit en de jongste achterin ligt in een babynestje. Voor de jongste heerlijk en ook onze dochter had het prima naar haar zin. Maar mama sjouwde zich een breuk!!! Doordat het grootste gewicht voorin zit, is het erg moeilijk om stoeprandjes op en af te gaan. En onze dochter is vrij lang voor haar leeftijd en zat al snel opgevouwen in haar zitje voorin.
Vervolgens deze wagen verkocht en bij Prenatal een wagen gekocht waarbij ingebouwd een plankje en zitje voor de oudste was en voor de jongste (die nu voorin zat) een zitje waar je met een stang de maxicosi op kon bevestigen. Ik weet het merk niet meer en het is ook geen gangbaar artikel voor de Prenatal. Het was iets Amerikaans. Werkte prima, maar er zat geen echte ligstand op het zitje voor de jongste en ik vond het toch niet zo'n succes.
Ook deze wagen weer via Marktplaats verkocht en uiteindelijk toen de jongste een maand of 10 was een tweedehandsbugaboo Classic gekocht. is dus al vrij oud, maar er zat geen wieggedeelte bij en dat hadden wij ook niet nodig. Daar dus een bugaboard bij gekocht en de oudste kan prima er op staan. Maar was dus wel bijna 3 toen ze daar op ging..... en ik denk dat 20 maanden echt te jong is voor een plankje.
Kort samengevat: kies niet voor een tandemwagen, maar laat je oog eens vallen op een Phil en ted's wagen. Daarbij ligt de baby in een nestje als het ware onder de oudste. Ik heb ze achteraf vaak uitgeprobeerd en goed bekeken en ik had mijn geld er best aan uit willen geven. Ze staan ook weleens op marktplaats.
De wagen is niet belachelijk lang en je bent net zo breed als een normale wagen, dus geen gedoe in winkels!!! Er is ook een fijne mutsy-duowagen, ook de moeite waard om eens naar te kijken. En ooit heb ik op marktplaats eens een duowagen van Quinny gezien waarbij de kindjes ook achter elkaar zitten en waar je later een enkele wagen van kan maken, maar ik weet helaas niet meer hoe die heet....
Verder loop je inderdaad naast de bugaboo wanneer je er een plankje achter hebt, maar dit is heel goed te doen omdat deze wagen zo licht stuurt. Het gaat mij heel goed af met het oudste model bugaboo en ee dreumes van 1,5 in de wagen en een bijna kleuter van 3,5 op de plank!!
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt!!
Groetjes,
Kiki (mv Iris mrt 05 en Stijn mrt 07)