Hoe doen we dit

Hallo,
Onze dochter van 14 weken zijn we aan het laten wennen om het met vier flessen te doen.Ze kreeg met vijf flessen ongeveer 940cc per 24 uur,moet je dit nu verdelen over vier flessen?Dan worden dit wel erg grote flessen of ligt dit aan mij.Laat het me weten.
Groetjes Miranda. P.S op dit moment heeft ze de waterpokken, vroeg he.
 
HI Miranda
waarom wil je haar laten wennen aan 4 flessen? Onze zoon is nu ruim 5 maanden maar krijgt nog lekker 5 flesjes, ieder van 180cc water en 6 schepjes. Soms drinkt hij het op soms niet. De laatste fles krijgt hij om 10.00 savonds en de eerste om 8 uur sochtends.
Maar als je het wilt naar 4 dan moet het je het verdelen, ik vind het wel vroeg voor 4 flessen
 
Hoi Miranda,
Het is niet te vroeg hoor voor 4 flessen. Mijn zoon is nu bijna 5 maand en hij krijgt sinds een week 4 flessen. Daarbij krijgt hij 's ochtends wat sap(olvarit) en 'smiddags een half potje fruit. Gaat prima en hij slaapt van 8 tot 8.
da's wel lekker. Of je de hoeveelheid verdelen kunt ligt een beetje aan het eetgedrag van je kleintje. Die van mij eet niet zoveel. Hij krijgt nu 4x180 met 6 schepjes. Ik heb wel geprobeerd meer te geven omdat dit eigenlijk wel moet. Maar dwingen om meer te eten heeft geen nut aangezien ze dan een hekel aan eten krijgen en dast heeft ook geen nut....
En als ze goed groeien en goed te pas zijn is het toch goed?
Succes ermee en ga af op je gevoel.
Groetjes Melanie en Quinten
 
Hoi Miranda,

je moet lekker doen wat je wil hoor, maar toen ik over 4 flessen begon toen mijn dochtertje 4 maanden was zeiden ze bij het CB dat dat absoluut niet mocht, op z'n vroegst pas met 5 maanden en ook pas als ze al echt haar groente en fruithapje goed eet. mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden en drinkt nog steeds 5 flessen. Ik ben net begonnen met een fruithapje, maar daar trekt ze nog hele vieze gezichten bij dus het zal wel even duren voor ze die goed eet, hahaha!
Maar het is iid het belangrijkste dat zij goed op gewicht zit, dan kan het misschien geen kwaad als je nu al 4 flessen doet.
Succes,
Petra
 
Onze dochter is nu bijna 5 maanden en vorige week bij het consultatiebureau zeiden ze dat ik vanaf 5 maanden naar de 4 flessen mag (dan krijgt ze de laatste rond 20.00 uur) Ze krijgt nu 5 flessen van 190 cc en straks 4 van 200 cc. Dat is wel minder, maar ze laat de laatste tijd ook vaker 30 Ã  `40 cc staan. Volgens het consultatiebureau is dit een natuurlijke reflex, want ze moeten tenslotte naar de 3 x per dag voeding, want wij eten ook maar 3x per dag. Ik mag pas met 6 maanden een fruithapje erbij doen. Op eht KDV zeiden ze dat dan meestal de flesjes iets later gegeven worden dus: 7.00 uur, 12.00 uur, 16.00 en dan 20.00 uur. Als ze een fruithapje mag gebeurt dit meestal 's ochtends of 'smiddags, hangt van het kind af. Ik ben ook heel benieuwd hoe dat straks zal gaan!

Groetjes,

Monique
 
Hardstikke bedankt voor jullie reacties. Vind het zelf ook wel vroeg voor vier flessen. Maar soms wordt je opgejut door je omgeving. Ben dus weer veder gegaan met vijf flessen en dan zien we over een tijdje wel weer.Groetjes Miranda
 
Mijn dochter is nu 16 weken en kreeg met 2 maanden en 3 weken nog maar 4 flessen. Wanneer we haar niet wakker maken voor de laatste voeding, is ze veel beter te pas. Ze slaapt van 19.30 uur tot 7.00 uur. Haar laatste flesje krijgt ze om 18.15 uur. Ze krijgt 4 flesjes van 200 à 210 cc met 6,5 schepje. Maar je moet inderdaad doen wat jou het beste lijkt.
 
Hoi Miranda,
Je moet zelf weten wat je doet maar... ze gaan vanzelf meer drinken en dus ook vanzelf minder flessen op een dag. Laat je maar niet opjutten. Succes ermee! groetjes Daantje(RJ 3 & Davey 4,5 mnd)
 
Terug
Bovenaan