Hoe doen we het nu?

Hoi,

Onderwerpen als trap lopen en in de box zitten, zijn in d afgelopen maanden wel eens aan bod gekomen. Ik vroeg me af hoe iedereen dat nu doet nu onze kids (bijna) allemaal twee zijn?

Ik zal zelf beginnen.
Bas loopt zelf de trap op en af. Eigenlijk ook wel eens zonder dat we er bij zijn (dan wil hij boven iets pakken).
De box staat hier thuis nog steeds en wordt nog altijd veel gebruikt. Bas zit er dagelijks in. Ik kan anders helemaal niks doen, want Bas twee minuten alleen in de kamer laten is geen optie, want dan breekt hij de boel af!
Slapen doen we gelukkig nog steeds 's middags. Hij gaat rond 13.00 uur naar bed en slaapt dan 2 tot 2,5 uur. Langer mag van mij niet, want dan hebben we het 's avonds feest.
Verder is Bas erg van het 'zelf doen'. Hij eet zelf, doet zelf zijn jas en schoenen uit (bij aantrekken heeft hij nog wel wat hulp nodig) en zet (hihi) zelf de TV aan.
Met zindelijk worden zijn we eigenlijk nog helemaal niet bezig. Hij vindt het wel leuk om op de pot of WC te zitten, maar tot nu toe nog geen plasjes.
Praten gaat steeds beter. De logopedie (voor zijn vele kwijlen) begint aan te slaan.
Tot slot vindt hij bouwen heerlijk. Spelen met auto's en tenten bouwen is ook favoriet, maar buiten spelen blijft met stip op 1. Zeker nu we een schommel in de tuin hebben. De laatste dagen heeft hij het 'knippen' ontdekt. Dan zit hij met een schaartje van Eva, met zijn tong uit zijn mond, stukjes van een reclame krantje af te knippen.

Zo, een update over Bas. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Groetjes, Karin

Leuk onderwerp,

Anne-Sophie loop took zelf de trap op en af. Ook wel alleen. Als ze idd boven iets wil halen ofzo. Gelukkig is ze nog NOOIT gevallen van de trap en ik hoop dat dat zo blijft ook.
Ook hier staat de box nog in de kamer maar dan niet voor Anne-sophie mar voor Roderick. Ik kan ook makkelijk Anne-Sophie een poosje alleen in de kamer laten want ze is heel lief en zit nergens aan waar ze niet aan mag zitten. Maar je begrijpt dat ik haar zo min mogelijk alleen laat.
Ook slaapt ze smiddags nog zo'n 2 tot 2,5 uur en gaat ze 's avonds om 19.00 uur naar bed. Ze slaapt dan meestal tot de volgende ochtend 8.00 uur. Eeen meid die veel slaap nodig heeft dus.
Ze doet ook heel veel zelf: eten, schoenen aan en uit, kleren uit, jas aan en uit enz.
Ze is nog niet zindelijk. Ze had poosje terug echt zoiets van: ik ga ECHT NIET op de wc of het potje. sinds kort gaat ze zelf op de wc zitten maar zeker nog steeds geen plasje. Ik maak me er niet druk om. Het komt vanzelf.
Spelen gaat hier ook goed. Het liefst met de poppen. maar ook auto's vind ze leuk. Het speelgoed van little people wordt hier heel veel gebruikt.

Dit was ene update over onze Anne-Sophie.

Het had leuk geweest als we bij dit topic ook een foto van onze kinders hadden kunnen plaatsen, mar helaas!!!

Groetjes Marianne

Lucas loopt ook zelf de trap op en af, al wil hij soms nog wel getild worden. De box wordt heel intensief door zijn broertje gebruikt haha.
Lucas kan best even alleen in de kamer spelen, hij kan zichzelf heel goed vermaken. Hij slaap ongeveer 11/5 uur 's middags, gaat 's avonds om 18.45 uur naar bed. Maar hij is wel om 5.30 uur wakker, helaas. Kleding aantrekken doet hij nog niet echt, hij probeert het wel maar het lukt nog niet goed. Hij is ook nog niet zinderlijk, we hebben een poosje geoefend maar hij is er nog niet klaar voor dus we doen er momenteel niets aan.
Lucas is een echte klimmer! Hij klimt op alles waar je op kunt klimmen en als het niet kan dan doet hij het toch.
Hij slaapt sinds kort in zijn grote bed, wat een avontuur. Praten gaat steeds beter, hij begint nu ook kleine zinnen te maken.

Helemaal trots op onze knul

Hoi hoi,

Ja, wat jammer dat we nog steeds geen foto's kunnen plaatsen. Ben zo benieuwd naar alle koters!
Hier een update van onze Sven:

Sven loopt ook zelf de trap op en af maar mag dat nog niet alleen aangezien hij erg snel is afgeleid en dan wel eens zijn balans verliest.
Ook Sven is tegenwoordig van het 'selluf doen' hoewel dat niet altijd lukt... Dus, zelf schoenen aan en uit doen (lukt nog niet hoor), jas aan en uit (kan hij wel) en ga zo maar door.
Praten kan hij echt heel goed, maakt al complete volzinnen.
Qua spelen zijn de auto's toch echt favoriet, en zijn grasmaaier.... Daarmee kuiert hij dagelijks door de tuin. Enne, nu is zijn broertje ook favoriet! haha. Tim wordt overladen met kusjes, aaitjes etc.....
De box is nu in gebruik door Tim dus die staat nog wel in de kamer.
Slapen doet Sven ook nog tussen de middag en dan variërend van een uur tot 2,5 uur. 's Avonds ligt hij tussen 7 en 8 uur in bed en wordt dan de volgende dag tussen 7 en 8 weer wakker.

Hij wordt dus groot!

Groetjes,
Maike

Hai,

Jesse kan zelf de trap op en af, ik vind het nog wel spannend maar hij doet het heel goed. meestal loop ik achter hem of voor hem als hij de trap af gaat.
De box is al een jaar de kamer uit.

Jesse kan ontzettend goed spelen en ook alleen spelen ik hoef hem nauwelijks te vermaken.
Hij vindt duplo, auto's puzzels en boekjes het leukst.

Praten gaat steeds beter, na de zomer is hij bijhoorlijk voor uit gegaan met zijn taalontwikkeling.
Hij zit nu vanaf 1 sep op de psz, waar het erg goed gaat, hij vindt het ook erg leuk.

Eten kan Jesse al heel lang zelf, gelukkig is het niet meer zo'n smeerboel als in het begin.
Aankleden, schoenen aan doen, lukt nog niet, hij probeerd het wel.
Hij ruimt zelf zijn schaaltje op in de vaatwasser en zet het lepeltje in het bestekmandje, bij de andere lepels, erg knap van hem. Hij doet dit uitzich zelf.

Zindelijk, zijn we niet zo mee bezig af en toe proberen we het wel, maar hij vindt het te spannend om wat op de wc te doen.

En hij vind het leuk om mama te helpen, met schoonmaken,

Gr Linda

Hoe hebben jullie de kinderen aangeleerd de trap af te gaan??? Eline kan wel de trap op, maar af wil ze niet, gaat ze huilen.

Eline babbelt wel lekker. Ze is ook goed in het onthouden.

Maar Eline is ook heel makkelijk. Ze is niet zo van het zelf doen. Alleen eten doet ze al heel lang zelf. Ze is wel kieskeurig met wat ze aanwil.

Zindelijk is ze nog helemaal niet. Maar ze is ook pas net twee weken 2. Dus dat is ook niet zo vreemd.

Eline kan zichzelf heel goed vermaken. Ze zet duizenden kopjes thee voor ons met haar serviesje. Verder moedert ze heel wat af met haar babypop en wandelwagen.

Wat ik wel heel knap vind zijn de enden die Eline meeloopt. Ik neem altijd de wagen voor de zekerheid mee, maar Eline loopt helemaal mee naar het dorp en weer terug, toch zeker ruim 2 kilometer.

En ze luistert goed, vergeleken met haar broer.

Hoi,

Alice loopt zelf de trap op en af maar moet af en toe wel zeggen dat ze voorzichtig moet doen.....
praten gaat nu aan 1 stuk door, vooral herhalen. Met het eten zegt ze nu zelf al: eerst bordje leegeten dan spelen!
Eten gaat ze nu wat meer zelf doen met een vork, dingen afbijten wil ze nog steeds niet zo goed maar sommige koekjes gaan al goed dus maak me er geen zorgen meer over.
Ben een beetje bezig met zindelijk maken en ze wil wel op de wc maar tot op heden nog niks erop gedaan. Ze is ook nog maar een maandje 2 dus we zullen zien.
Verder kan ze heel goed zelf spelen met haar beer en doet mij nu met alles na wat ik met de haar baby broertje doe. Echt leuk om te zien. En ze gaat zolang het weer aardig mooi is mee naar buiten op de boerderij en helpt overal mee mee op haar manier!
het middagslaapje is even weg, hopelijk komt het nog weer! Ga zo nog een poging doen!

Groetjes Alberiden

Hoi hoi,

Dylano gaat wel zelf de trap op en af. Alleen laat ik het hem nog niet doen hoor, want hijs zo'n brokkenpiloot. En daarbij komt kijken dat hij nog op zn teentjes loopt, dus minder stabiel dan een kindje dat wel normaal plat loopt.
Met het praten gaat het steeds beter! Hij zegt nog geen volle zinnen, maar het begin er op te lijken.
Ook Dylano zit nog in de box.. Met name als ik moet dweilen.. Maar ja.. das 1x in de 2 dagen, dus ja.. Als dat alles is.
Verder gaat hij ook in de box als hij vervelend is, als ik met Syl bezig ben (eten geven), maar dat weet hij wel, dus is hij niet vaak vervelend ;-)
Dylano eet eigenlijk alles zelf.. Macaroni ookal.. We doen er kaas doorheen, zodat het lekker aan elkaar plakt ;-). Scheelt wel een hoop geknoei. Zn yoghurt mag hij van een lepeltje of uit een beker dirnken.
Ook mag hij me altijd helpen met de vaatwasser uitruimen.. Dan mag hij zijn eigen bordjes in de kast zetten, en ook de koffiemokken doen mee.
Met zindelijkheid ben ik op zich niet echt fanatiek bezig.. Ik laat het Dylano zoveel mogelijk zelf aangeven.. Vorige week heeft hij zelfs een plasje op de WC gedaan. Nu zegt hij vaak dat hij iets moet doen, maar dan heeft hij het al gedaan.
Ach ja.. komt vanzelf wel.

Ja, onze kids worden echt groot hé?

Liefs Deb.

Terug
Bovenaan