Hoe een 1 jarige entertainen op lange autorit naar Italie?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt....hoe hou je een 1 jarig kind bezig tijdens een lange autorit. Over 3 weken vertrekken we naar Italie. We rijden het in 2 dagen waarvan de eerste de langste dag is. We zijn al eens naar zwitserland geweest en dat ging goed maar toen was Mette 9 maanden en dus net in een andere fase. 26 juni wordt ze 1 jaar.

Ik heb advies gevraagd bij prenatal. Zij raden mij een ding aan waarbij je het ene deel aan de stoel voor het kindje hangt (plat ding met plaatjes van een boerderij of circus oid) en het andere deel is een stuurtje waar mee het kind de verschillende plaatjes op de stoel kan laten oplichten. Ik had zoiets ja leuk maar voor hoe lang... enne lekker prijzig ook!
Ik ben dus benieuwd of jullie nog gouden tips hebben!

x ing

Hoi Inge,

Je hebt van die zakken voor schoenen die je aan de bijrijdersstoel kunt hangen. Daarin doe je allemaal speeltjes en die maak je vast met een lintje zodat ze niet op de grond kunnen vallen. Zo kan ze steeds iets anders ontdekken. Verder is een portable dvd speler ook erg handig. Ik heb die een paar jaar geleden gewonnen dus vandaar dat wij er 1 hebben maar als je hem nog moet kopen dan is het misschien een beetje duur. Wat ook wel helpt zijn kinder cd's meenemen met liedjes en/of verhaaltjes. VOF de Kunst heeft leuke. Heel erg veel plezier alvast en ik hoop dat je er iets aan hebt.

liefs

Linda

Haai!

Goed idee zeg van die schoenenzak! Zou een 1 jarige zichzelf hier ook wat langer mee kunnen entertainen? We hebben een portable dvd speler en willen wat dvdtjes van de teletubbies meenemen voor onderweg maarja de concentratie duurt meestal 10 minuten...

Mette is het de laatste tijd ineens heel erg snel zat in de auto vandaar dat ik op zoek ben naar ultieme bezighouders...

x ing

Hoi Inge,

Van die schoenenzak kun je elke keer 3 speeltjes naar buiten hangen. Als je dan ergens stopt dan doe je 3 andere speeltjes en zo wissel je steeds af zodat het steeds iets nieuws is. Misschien is het leuk om er 1 of 2 nieuwe speeltjes bij te doen zodat ze die ook echt kan ontdekken

groetjes

Linda

heb zelf nog noooit een lange autorit met de kleine gemaakt (hooguit 2 uur) maar ik zou 's avonds gaan rijden, als het bedtijd is. Uur of 20:00...dan slapen ze tenminste 10 a 12 uur en ben je al een eind op weg.

op de dag zal ik elk 1,5 uur even stoppen, veel tussendoortjes als soepstengels geven en eventueel een mogelijkheid hebben om er naast te kunnen zitten, om verhaaltje voor te lezen ofzo.
En verstop alvast wat speelgoed, dan vindt ze het straks weer leuk.
En bereid je voor het op het ergste, dan kan het altijd meevallen!!!

succes.

Terug
Bovenaan