Hoe en waar in slapen ?

Ik laat Luna overdag gewoon lekker in de box slapen. Dan ligt ze in een wikkeldoek of te kijken of te slapen. 's Avonds gaat ze lekker in haar eigen bedje en mijn man geeft dan de laatste fles en legt haar dan met wikkeldeken en al onder de dekens met een kruik aan het voeteneind. Dit lijkt me zo warm...., Ik zou gewoon zonder wikkeldeken in bed leggen met evt. kruik.... Wat doen jullie?

En hoe in de wandelwagen en maxi cosi?
Ik vind het aankleden altijd zo moeilijk.... voor de rest doe ik gewoon wat mijn hartje ingeeft maar hier zou ik graag jullie mening over willen horen?

bedankt al vast,

Monique

Hoi Monique,

Ik laat onze dochter (ons 1e kindje) met haar kleertjes aan in haar bedje slapen. Als het erg koud is doe ik een kruik (tussen de dekens) bij haar voetjes. De wandelwagen en maxi cosi verwarm ik voor met een kruik en daar leg ik dan ook haar mutsje en jasje op zodat het lekker warm is. Maar van het weekend was het lekker weer en heb ik haar zo in de wandelwagen gelegd (zonder mutsje en jasje) maar wel onder de dekentjes.
We gaan nog niet veel met de auto weg, maar als we dat wel doen dan doe ik haar zo in de maxi cosi zonder jasje en mutsje. Anders heeft ze het volgens mij veel te warm.

Denk dat je ook moet doen wat je hart je zegt.

Geniet van jullie baby!

Groetjes Sylvia

Hoi Monique,

Het lijkt mij vrij warm, een wikkeldeken, laken + deken en ook nog een kruik.

Tessa heeft alleen de 1ste week met een kruik in bed gelegen, zodra een baby z'n eigen lichaamstemperatuur goed op peil kan houden hoeft ze in principe geen kruik meer (volgens de kraamhulp).
Ze ligt nu gewoon onder een deken + laken.
Een baby mag het ook weer niet te warm krijgen ivm wiegedood.

In de kinderwagen ligt Tessa onder een dekentje wat in een hoesje zit. Ook krijgt ze een jasje aan en een mutsje op. Ligt ook een beetje aan het weer.

In de maci-cosi een jasje + mutsje en eventueel een dun dekentje. Ligt aan het weer.

Moeilijk hé, wij twijfelen ook iedere keer waar we goed aan doen.

Kruimel

Hoi,

Als een baby voldoende voeding binnenkrijgt, dan kan hij/zij zich na de kraamperiode gewoon zelf warmhouden en is een kruik niet meer nodig. Misschien alleen voorverwarmen, maar beter niet laten liggen. Zo vertelde mijn kraamhulp.

Wat ons vertelde is, kleed de kleine zoals jezelf aan, maar dan met een extra laag...
Wiegje: overdag onder een laken  met dubbelgevouwen wiegdeken en 's avonds een muts en enkele wiegdeken extra
Box: in badcape gewikkeld of onder een enkele wiegdeken
Kinderwagen: jasje en muts onder een laken met dubbelgevouwen wiegdeken
Maxi-cosi: jasje en muts in voetenzak, in de auto ritsen we dan  de voetenzak open

Ik zou inderdaad oppassen met te warm aankleden vanwege wiegendood. Meet eens keer de temperatuur op als je 's nachts een luier ga verwisselen, boven de 37.2 heeft je kindje het eigenlijk te warm en onder de 36.5 eigenlijk te koud.

Groetjes Saskia

Als je nu al met dit weer heel erg warm gaat aankleden, wat doe je de kleintjes dan in de winter aan??

Wij doen het als volgt

Kinderwagen buiten : Kleertjes, (zonder jas of mutsje), dekbedje en dekje.    
                                                              Bij erg koud weer leggen we ze in een badcape in de wagen.

Kinderwagen binnen : Dekje van de kinderwagen af en of onder dekbed, als ze in de badcape ligt, alleen in de badcape.

Wiegje : Met kleertjes aan onder twee dekentjes met lakentje. (wij slapen op zolder waar het 's nachts best koud kan zijn. Danique slaapt in haar wieg naast ons bed)

Maxicosie : (gebruiken wij alleen voor vervoer in de auto) kleertjes (zonder jas of mutsje) en in de trappelzak.

Liefs, Marielle
Mama van Bowen 20-11-04 en Danique 1-10-07

Ik doe het als volgt:

Kinderwagen: In een wikkeldoek met jasje aan en mutsje op, onder de deken en het dekje. Het dekentje heb ik in een dekbedhoesje gedaan.

Ledikantje: In zijn gewone kleertjes met een slaapzakje aan onder een lakentje en deken. Soms verwarm ik het bedje voor met een kruik. Maar die kruik haal ik eruit als Twan in het ledikantje gaat.
Ik gebruik een slaapzakje omdat Twan nogal beweeglijk is en hij anders zich helemaal
naar boven werkt in het ledikantje.

Een box gebruik ik niet (heb namelijk een doomoo zitzak, dus daar ligt hij beneden op).

Groetjes Rinske

Jim ligt overdag meestal beneden in de wagen, dan heeft hij gewoon zijn kleertjes aan en een dekentje erover. Hij slaapt dan beneden omdat hij overdag erg vaak tussendoor wakker wordt. Als we naar buiten gaan doe ik hem een vestje met cappuchon op, want mutsjes krijgt hij allemaal af. En dan nog deken en dekje van de kinderwagen. In de maxi-cosi hetzelfde ook vestje met mutsje. 's nacht in zijn kleertjes onder 2 dekentjes en een lakentje.

Gr CHrista

Terug
Bovenaan