Hoe en wanneer je kindje entertainen met 5 weken?

Hoi meiden,

Ik heb een zoontje van vijf weken. En mijn vraag is...hoe en wanneer kan ik het beste mijn mannetje entertainen.
Ik ga zoiezo 's morgens met hem wandelen, maar dan slaapt hij. Ik heb zoiets van, ik vind het zo zielig om hem alleen maar eten te geven, en dan weer in bed te leggen.
Daardoor is hij 's avonds denk ook een beetje onrustig. Want als wij willen gaan eten, gaat hij huilen.
Als ik hem nou bijvoorbeeld in de box wil leggen. Moet ik dat voor of na een voeding doen. Ik heb het idee als ik het na een voeding doet, hij weer te wakker word.
Maar voor een voeding vind hij het niet gaaf, omdat hij dan honger heeft.
Dus...wie heeft er leuke tips voor ons. Of heeft hij gewoon zijn rust nodig.

Groetjes Mariska
 
Hoi Mariska,

Je zoontje heeft nu gewoon veel slaap nodig,dus echt veel kun je niet met hem doen.Maar je kan hem na het voeden lekker knuffelen,even laten spelen in de box.Maar met vijf weken zijn ze meestal na een half uurtje, drie kwartier wel weer toe aan slapen.Wordt vanzelf langer de tijd van  wakker zijn  tussen de voedingen.En lekker blijven wandelen ook al slaapt hij.Het is juist leuk,misschien op dit moment meer voor jezelf dan voor hem.Dat hij huilt als jullie aan het eten zijn is gewoon een huiluurtje.De meeste babies hebben dat vroeg in de avond,dan verwerken ze alles van de dag.

Groetjes Sylvia, mama van Gavino 26-01-2006
 
Hoi Mariska,

Je zoontje heeft nu gewoon veel slaap nodig,dus echt veel kun je niet met hem doen.Maar je kan hem na het voeden lekker knuffelen,even laten spelen in de box.Maar met vijf weken zijn ze meestal na een half uurtje, drie kwartier wel weer toe aan slapen.Wordt vanzelf langer de tijd van  wakker zijn  tussen de voedingen.En lekker blijven wandelen ook al slaapt hij.Het is juist leuk,misschien op dit moment meer voor jezelf dan voor hem.Dat hij huilt als jullie aan het eten zijn is gewoon een huiluurtje.De meeste babies hebben dat vroeg in de avond,dan verwerken ze alles van de dag.

Groetjes Sylvia, mama van Gavino 26-01-2006
 
Hoi,

Met 5 weken ziet je kindje nog niet zo goed, maar beweging en geluid vallen natuurlijk wel op. Hang een muziekmobiel boven de box. Daar naar kijken is voor zo'n kleintje ook al 'spelen'.
En leg hem eens op de bank om een beetje te knuffelen. Pak de handjes vast en laat deze over je gezicht glijden. Laat je gezicht voelen. Over een paar maanden doet 'ie het zelf!
Inderdaad, je kunt dit het beste na een voeding doen. Het is ook voor jezelf niet leuk om te proberen te spelen met een huilend kind!  Het zijn nu ook rustige spelletjes. Misschien kun je ook eens in Oei, ik groei kijken. Daarin staan hele leuke tips voor spelletjes die de verschillende ontwikkelingsfases van je kindje ondersteunen.

Veel spelplezier!
 
Hoi Mariska,



Dat idee heb ik soms ook wel een beetje, dat mijn zoontje vermaakt moet
worden. Maar ik realiseer me heel goed dat dat in míjn hoofd zit, voor
een baby is alles om hem heen voldoende entertainment.



Waarschijnlijk lacht je baby nu nog niet. Over een weekje, als hij wel
begint te lachen, ga je heel goed zien wat hij leuk vindt. Nummer één
van vermaak is waarschijnlijk jouw gezicht, helemaal als je lacht.
Mensen met een bril zijn erg interessant, want dat glinstert zo mooi.
Naar buiten kijken, knisperboekjes, een spiegeltje, een mobiel en
plaatjes met veel contrast (zwart wit of felle kleuren). Allemaal
prachtig. Maar in z'n eentje om zich heen kijken is voor een baby ook
al heel spannend. Ik zou al dit "spelen" wel in de box doen, of in
ieder geval niet in zijn wiegje/bedje.



Na het eten is volgens mij inderdaad de beste tijd. Mijn zoontje lijkt
dan eerst erg slaperig, maar zodra je hem in z'n bedje legt gaat hij
huilen en moet ik er een paar keer naar toe voor een speentje of een
aai over zijn bol. Als je hem na het voeden nog even op schoot houdt
wordt hij vanzelf wel weer wat wakkerder. Hij is dan uitgerust en
gevoed, wat wil je nog meer. Na ongeveer een half uurtje gaat hij
huilen. Dan leg ik hem in bed en is hij meestal snel vertrokken.



Groetjes,

Eva

 
Terug
Bovenaan