Hoe en wanneer kom je bij een Gyn. terecht.

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik lees vaak ik moet zo naar de gyn.
maar vanaf wanneer kom je daar en hoe.
Ik ben nog maar 3 maanden bezig.
Maar heb dus het gevoel geen eisprong te hebben.
Ik heb nu een maansteen bij me.
en ik krijg een pendel sessie.

ben er benieuwd.

ik hoor graag.

yvon

na 3 maanden kom je meestal nog niet bij de gyn.

ik ben er geweest omdat ik een miskraam heb gehad en heb nu wat extra begeleiding als ik weer zwamger mag worden.

meestal kom je bij een gyn als je langer dan een jaar bezig bent, je een erg onregelmatige cyclus hebt, of je menstruatie helemaal niet op gang komt.

een eerste stap is dan toch nog altijd de huisarts. Vaak zul je dan een mand of 3 moeten temperaturen... en als daar iets bijzonders in de vinden is, geloof ik dat je naar de gyn mag...

ik hoop dat er nog meiden mijn verhaal kunnen aanvullen voor je, want echt deskundige op dat gebied ben ik (gelukkig) niet.

groetjes Carina

Hoi Yvon,

Wij zijn nu ruim 8 maanden bezig en zitten in ronde 7, ik heb behoorlijk onregelmatige cylcus, tussen 28 dagen en 39 dagen, daarom ben ik 2 maanden geleden begonnen met temperaturen om te bepalen wanneer mijn eisprong is..... maar mijn temperatuur stijgt maar niet.... ben ondertussen wel al weer 2x ongi geweest en de vorige ronde steeg mijn temp op dag 25 en 26 en werd ik op dag 29 ongesteld, deze ronde is mijn temperatuur helemaal niet gestegen en toch voel ik elke maand mijn ei, maar ik heb nu een beetje het idee dat ie bij mij ook niet springt zeg maar.... dus maak me hier ook een beetje zorgen over.
Heb de dokter hier nog niet over gebeld omdat wij nog geen jaar bezig zijn, maar misschien is het voor jou ook handig om vast te beginnen met temperaturen, want de dokter zal dit ook tegen je zeggen, voordat je doorgestuurd zal worden.
Als ik deze ronde ongesteld ga worden, ga ik volgende maand ovulatietesten proberen, misschien ook wat voor jou? deze geven dan aan wanneer je 2 vruchtbaarste dagen zijn....
Heel veel succes en ik hoop dat wij ons allebei voor niets zorgen maken hoor!

Liefs, Suusle

Hoi,

Ik heb wel aardig regelmatig 29,32,31
maar ik voel mijn eisprong niet.
de 2e maand heb ik ovulatietesten gebruikt van matcare.
vaag of geen streepje.
dat temp. lijkt mij een gedoe en snap het niet echt.
8 maanden is ook lang.
ik hoop voor je dat je gauw zwanger raakt.
ik begin er ook erg aan twijfelen.
ik krijg volgende week een pendelsessie.
ik draag een maansteen.
ik wacht wel af.

succes.
gr yvon

Hey

Wat is een maansteen eigenlijk? dat ken ik niet??
Temperaturen is heel makkelijk hoor, gewoon elke ochtend meten en dan als je temperatuur stijgt met ongeveer 0,3 graden dan is je ei en moet je dus klussen!

Hoi,

vaag of geen streepje.
8 maanden is ook lang.
ik draag een maansteen.
ik wacht wel af.

succes.
gr yvon

hoi

Ik zou als ik jouw was gewoon nog eventjes afwachten, als je nu naar de ha zou gaan krijg je denk ik te horen, maar je bent nog maar net bezig,
Probeer positef te blijven ook al is dat soms moeilijk
Ik zit bij de gyn omdat ik helemaal niet ongesteld wordt, ik zit nu aan de clomid,
Wacht nog een maand of 3 en ga dan naar de ha toe en leg het aan hem/haar voor

groetjes linda

hoi linda,

je hebt ook gelijk ben er ook te veel mee bezig.
ik ben nu 3 maanden bezig.
ik word wel gewoon ongesteld.
clomid hoor ik meer over.
word je daar zwanger van.

gr yvon

Als je temperatuur stijgt, is je ei al geweest en ben je dus te laat met klussen!!
De temperatuurmethode geeft je inzicht in je cyclus over langere periode, maar laat dus niet zien wanneer je vruchtbaar  bent. Daarvoor kan je beter ovulatietesten gebruiken (hoewel vaak de hormoonpiek zo kort is dat je hem mist: daardoor dus geen of vaag streepje!!).

In ieder geval zou ik me na 3 maanden echt nog geen zorgen gaan maken. Tot een jaar is heel normaal, we zijn helaas niet allemaal in één ronde zwanger.

Groetjes,
Calimera

quote: Suusle reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-12-2007 14:33:22'));

Hey

Wat is een maansteen eigenlijk? dat ken ik niet??
Temperaturen is heel makkelijk hoor, gewoon elke ochtend meten en dan als je temperatuur stijgt met ongeveer 0,3 graden dan is je ei en moet je dus klussen!

Hoi,

vaag of geen streepje.
8 maanden is ook lang.
ik draag een maansteen.
ik wacht wel af.

succes.
gr yvon

Terug
Bovenaan