Hoe en wanneer vertellen?

Hoi! Ik ben momenteel 5 weken zwanger, over 3 weken wordt de eerste echo gemaakt. Spannend..! :)
Nu vroeg ik mij af wat een goed moment is om familie te vertellen dat je zwanger bent. We willen sowieso de eerste echo afwachten om te zien of het goed is, maar ik twijfel of ik nog wil afwachten tot de tweede echo (met 10/11 weken) of dat we het na de eerste echo al vertellen. Alles is natuurlijk nog heel pril...

Wanneer hebben jullie het verteld aan je familie? (ouders, broers, zussen).
En ook leuk om te weten: hoe heb je het verteld? :) Nog leuke ideeën? :)

Ik heb het al aan best wel wat mensen verteld, ik ben ook gewoon zo blij met het nieuws! Ik kan heel slecht geheimen bewaren haha, echt erg. :p

Ik had het verteld paar dagen voor de eerste echo ivm met een geplande familie avond. Helaas is dat een miskraam geworden dus ik zal dat een 2e keer niet meer doen. Natuurlijk vertel je je familie ook als het niet goed is, maar vreugde en verdriet was daardoor te dicht na elkaar. 
Mijn vriendin die rond pasen zwanger was maakte een taart met daarop blauw en roze eitjes die ze vervolgens op tafel zette om hun reactie geduldig af te wachten. ?
Succes! 

Mijn vader is eind maart jarig, dan zit ik op 10 weken. Wij gaan hem een pennendoosje met daarin een positieve test, cadeau doen. Dus weten mijn ouders het beide. Mijn broertje heeft een appartement gekocht dus hem doen we een fotolijst met echo cadeau. Vlak daarna is het Pasen, dan willen we het mijn schoonfamilie vertellen. Wellicht doen we dan iets met de eieren. 

Ja het is voor mij ook nog erg vroeg, en ik ben doodsbang (mede dankzij alle verhalen hier op het forum ook) dat het mis gaat. Maar ik ben zo ontzettend blij met dit nieuws.. :) 

Ja spannend hè! Ik ben ook ontzettend blij, maar vind het ook eng... bang dat het fout gaat! Ik kan daarom ook niet wachten tot de eerste echo; te zien of het hartje klopt! (ook daarna zal het spannend zijn...)

Ik zelf heb het me ouders verteld na de eerste echo. Maar ik daar best spijt van. Had het graag al eerder met ze willen delen. Maar door “verhalen” van andere heb ik gewacht tot 9 weken. Eigenlijk helemaal niet nodig.. JE BENT ZWANGER! Enjoy! En tell the world! Als het een miskraam wordt, en je hebt het al tegen die mensen gezegd. Zullen die mensen er ook voor je zijn! Na mijn mening beter als tegen niemand zeggen en dan een miskraam krijgen en in je eentje ( wel de man natuurlijk ) moeten verwerken! Geniet van de eerste vlinders! 

X

Eens met Dylmans tot op een bepaalde hoogte, ik heb het al met 6 weken aan mijn moeder en schoonouders verteld. Omdat heel veel vreemden het al wisten (loopbaanbegeleider op werk omdat ik aan het solliciteren was, osteopaat i.v.m. behandelen, tandarts i.p.v. foto maken.. ga zo maar door). Inmiddels weten al heel veel kennissen het en weinig vrienden nog maar, best raar haha! Maar ik kon mijn mond niet houden! Zeker niet tegen kennissen die ook zwanger zijn. Ik ben nu bijna 9 weken. Na de eerste echo heb ik aan een vriendin en aan mijn oma verteld.
Ik heb eerder ook een miskraam gehad en toen heb ik gelijk mijn moeder gebeld. De naaste familie wist daarvan en ik was erg blij met hun steun toen. Dus ik zou zeggen: ouders en schoonouders en eventueel naaste familie al eerder. De rest sowieso na de 1e echo en wereldkundig maken na 12 weken? 

Terug
Bovenaan