hoe en wat? wel of niet? ik weet het niet meer...wie helpt me op weg??

A

Anoniem

Guest
hai allemaal!

ik ben nieuw op dit forum!
ben 28 jaar en mijn man en ik zijn bezig voor ons eerste kindje..heel spannend allemaal! de eerste maand was het niet raak, dit is de 2e maand..en ik moet als het goed is (weet mijn cyclus nog niet goed) rond de 28ste juni ong worden...? ( ervan uitgaande dat ik een cyclus heb van 28dgn maar dat weet ik dus nog niet)

nu is het zo dat ik wel deze maand was begonnen met de ovulatie testen, zonder resultaat want ik heb alle 7 teststaafjes gebruikt en niet 1 keer kwam er een 2e donkerblauw streepje tevoorschijn?    wel kwam er 2 dagen achter elkaar helemaal niks geen streepje (test mislukt) maar had ik voor mijn gevoel een eisprong en hebben we wel 2 dagen seks gehad..

tevens ben ik hier en daar wat aan het lezen over verschillende tips om zwanger te raken enz..
maar ik wordt eigenlijk een beetje gestoord van al die verschillende meningen enz!!

want men zegt, té vaak seks is niet goed voor het kwaliteit van het zaad..
ok,kan ik me voorstellen..
maar te weinig is ook niet goed dat verminderd de kans op het bevrucht raken..?
dan lees ik weer dat als je zwanger wilt raken je om de dag moet seksen..?

dames hellupppp!!!! wat is het nou????
schiet mij maar lek, maar ik weet het niet meer..

ik wil er gewoon niet té veel mee bezig zijn, maar onbewust gebeurd dit dus wel!
en vooral mijn man die is er zoooo ontzettend veel  mee bezig nog meer dan ik!!

wat zijn jullie ervaringen? gewoon vrijen wanneer jullie daar zin in hebben?
of toch rekening houden met een (paar) rustdag(en)???

ik hoop op wat reacties..

veel liefs!!

Hai,

Je schrijft dat je er niet teveel mee bezig wilt zijn?! Maar je zit pas in ronde 2 en je bent al met ovulatietesten begonnen??
Je lichaam is ws nog aan het ontpillen dus lijkt mij niet zo veel zin hebben.

Als ik jullie was dan zal ik gewoon de eerste maanden, lang leve de lol vrijen. Het doen wanneer jullie zin hebben. Niet tempen helemaal niks.

Maar dat is mijn mening!

Ik snap heel goed dat zodra je besluit om voor een kindje te gaan dat je zsm zwanger wilt zijn en dat iedere maand ongesteld worden een teleurstelling is.

Wij zijn een jaar bezig geweest en afgelopen woensdag had ik een positieve test in mijn handen!
Ovulatietesten en zo heb ik nooit gebruikt maar ben er in mn hoofd onbewust teveel mee bezig geweest.
Juist deze maand had ik het druk en had ik het vertrouwen een beetje opgegeven. en dan is het zomaar raak!

Ik wens je veel succes en plezier!

Groetjes Annie

Hoi,
Sluit me een beetje aan bij Annie, die hieronder staat.
Als je er niet teveel mee bezig wilt zijn moet je niet na 1 maand al allerlei ''hulpmiddelen'' gaan gebruiken.
Ik ben zelf nu ruim 37 weken zwanger van onze derde.
Heb nog nooit een ovulatietest of wat gebruikt, en niet getempt..
Was er wel mee bezig uiteraard, maar meer van we zien wel..
De eerste twee keer in de derde ronde raak, en voor de derde eerst een mk gehad. Toen weer na de eerste ronde zwanger.
Prijs me erg gelukkig dat we zoveel geluk hebben.
Weet dat dit ook heel anders kan gaan.
We hebben nooit extra vaak gevreen ofzo. Normaal zijn we meer weekend klussers zeg maar, en ook toen hebben we alleen in de vruchtbare week misschien twee, drie keer extra geklust..
Verder die maanden niet extra.
En ook geluk dus.
Ik was aan de pil daarvoor, en voel nooit mijn eisprong. Dus ik geloof echt in geluk hebben.
Meer van het goede tijdstip klussen zeg maar..Hoevaak is echt niet van belang.
Tenminste niet bij ons.
Je bent nu eenmaal niet de hele maand vruchtbaar..jammer he!
Veel succes, en laat die testjes voor wat het is, en een half jaar tot een jaar wachten is heel normaal, vergeet dat niet.
Tuurlijk wil je het meteen, heel logisch hoor, maar de natuur doet wat hij doen moet, en het komt als het komt..
Groet R

hallo Mimi,

Welkom in de wereld die graag mama worden heet....

Je schrijft er niet zo mee bezig te zijn, maar je bent idd wel al met ovulatietesten bezig.
Meid.... gooi die dingen in de prullenbak en ga eerst eens gewoon lekker genieten van elkaar.
Vrij als je daar zin in hebt en laat het eens allemaal op je af komen.
Als je over een half jaar of zo nog geen resultaat hebt, zou je voor die ovulatie testen kunnen gaan...
Wij zijn nu anderhalf jaar in het ziekenhuis voor een tweede wondertje....
Ik heb nooit een ovulatietest gebruikt. Na een jaar aantobben thuis hebben we het ziekenhuis opgezocht en zij helpen ons nu verder.

Ik vind die hele ovulatietesten een grote flop. De fabrikant wordt er rijk van en de dames knettergek.
Ik zou je aanraden ze dus heel snel weg te gooien en gewoon te gaan genieten!

succes en groetjes
mama Peet

hoi hoi

probeer eerst eens zonder testen je lichaam wer te leren kennen. mijn eerste 2 rondes waren netjes 29 dagen. toen kam er ineens 1 van 36 dagen en daarna 2 van 30.
waarschijnlijk had ik de eerste 2 rondes niet eens een eisprong gehad, en is dat met die lange cyclus echt op gang gekomen.
leer dus eerst je lichaam kennen!

wat betreft de sex. ik ben nu 7,5 weken zwanger. De ronde dat het bij ons raak was, hebben we maar 2x sex gehad. ik had gordelroos waar ik veel pijn aan had, en mijn vriend had een paar pijnlijke tandarts bezoeken die maand. en beiden hadden we daardoor dus weinig behoefte.
Ik wist wel dat ik rond mijn eisprong opvallend veel last van cervixslijm had. in die periode van 4 dagen hebben we het dus 2x gedaan.

Een toevalstreffer? dat kan, maar volgens mij is he gewoon belangrijk het op het juiste moment te doen.

succes met zwanger worden!
groetjes Carina

bedankt voor jullie reacties!

wat de ovulatie test betreft, tja..het is misschien nog niet nodig, maar anderzijds dacht ik ach het kan ook geen kwaad..

en wat jullie ook al zeiden, als je eenmaal besluit een kindje te willen dan wil je dat natuurlijk ook zo snel mogelijk en dat is niet meer dan logisch..
maar tis echt niet zo dat ik er dag en nacht mee bezig ben hoor! tis meer mijn man die er continu mee bezig is..en mij er op die manier in "mee sleept"

maargoed, ik neem jullie adviezen zeker mee, en denk ook dat als het deze maand niet raak is, ik geen nieuwe verpakking ga halen...eerst maar es afwachten of ik een regelmatige cyclus heb en hoe lang deze duurt! en gewoon vrijen wanneer wij er zin in hebben!!! jullie hebben wat dat betreft zeker gelijk!

nogmaals bedankt!!

liefs!

ps: meer tips zijn natuurlijk altijd welkom!!!

Hoi mimi,

Wij zitten in de 1e ronde voor ons 1e kindje, maar wij wiebelen alleen als we zin hebben.
Afgelopen week (was trouwens DE week) hebben we 2 dagen achter elkaar gewiebeld, daarna 2 dagen niet en daarna 3 dagen achter elkaar . Ik heb ook geen idee of het verstandiger is om het om de dag te doen, maar dan is het zo verplicht. Ikzelf (en  mijn man ook, gelukkig) heb daar problemen mee, om op commando te vrijen.
Ik zou zeggen; volg je gevoel, als je zin hebt, dan ga je er gewoon voor!

Groetjes, Dubio82

Terug
Bovenaan