Hoe erg is cafeïne ?

Ik heb weleens gehoord dat cafeïne niet goed is voor de kleine. Misschien omdat het niet mag, heb ik nu veel trek in een colaatje en chocola. Ik begreep wel dat chocola mag, maar niet teveel. Maar ja, wat de één onder niet teveel verstaat is voor een ander weer anders. Frisdrank in het algemeen schijnt niet goed te zijn. Heeft één van jullie het hier weleens over gehad met de verloskundige ? Of weet iemand hoe het zit ?

Groetjes
Bibi

Hey Bibi,

Ik weet dat koffie niet zo erg goed is en cafeine houdende dranken. Het schijnt dat je kind (als je teveel koffie drinkt) daar onrustig van kan worden. Zelf merk je daar misschien niet eens wat van. Ik drink gewoon koffie maar hou me aan maximaal 3 a 4 kopjes per dag en niet te sterk.

In de eerste 3 maanden heb ik helemaal geen koffie gedronken want ik heb een mk gehad in januari en dan heb je een grotere kans op weer een mk als je dus koffie drinkt.

Wat frisdrank betreft weet ik het niet precies waarom dat niet goed is. Ik drink af en toe een glaasje sinas of ice tea maar of daar dan weer geen theine in zit in ice tea dat weet ik eigenlijk ook niet. Dat staat niet op de fles, heb ik weleens naar gezocht dus....dan zit het er of niet in of ....het staat er gewoon niet haha.

Misschien kan je het wel vinden op internet en anders idd aan de vk vragen.

Groetjes Peet

mmmm ik weet dat het niet goed is om teveel koffie te drinken, maar ik ben een echte koffieleut om het zomaar te zeggen, maar drink het alleen 's ochtends en ga dan aan de sapjes. 3 a 4 koppen kan geen kwaad dus 3 a 4 glazen cola denk ik ook niet en chocolade, ja ik was er in het begin gek op maar nu niet meer, het probleem is natuurlijk dat als het op tafel staat dat niemand er van af kan blijven denk ik haha

liefs Daantje

ik drink nog wel eens energiedrank, maar mijn gynaecoloog zei dat dat geen kwaad kon, je moet geen 4 blikjes op een dag drinken en net als koffie geen liters maar alles met mate.

groetjes ellen

Hoi Bibi,

Ik heb begrepen dan je max 4 koppen koffie op een dag mag.

Wat voor mij een nadeel is is dat ik nu heel veel last van maagzuur krijg van Caffeine.

Ik drink nu dus helemaal geen thee of koffie dan heb ik aanzienlijk minder last.

Groetjes
Anita

Terug
Bovenaan