hoe ergens anders slapen dan in zn eigen ledikantje?

Mn zoontje is nu 9 weken. Als hij heen en weer wordt gewiegd door middel van  wandelen in de kinderwagen  of autorijden valt hij wel in slaap maar als we ergens op visite zijn en we leggen hem dan in de kinderwagenbak of in een bed, valt hij gewoon niet in slaap en gaat hij heel hard huilen en raakt hij overstuur! Ook al is hij nóg zo moe, hij kan dan niet slapen. Hoe kan ik dit nou oplossen? STraks kunnen wij nergens op visite omdat hij niet wil slapen dan!
En wanneer mag hij in een campingbedje?

gr, Karin
 
Hoi,
Het is een kwestie van wennen voor je zoontje. Het is even doorzetten. En jij kunt
duidelijk laten merken dat jij er bent door even bij hem te blijven.
Hij mag rustig in een campingbedje. Hou wel rekening dat je die ook kort opmaakt.
Quinten slaapt inmiddels gelukkig overal waar we hem neerleggen.
Hoe rustiger jij er mee omgaat, hoe rustiger hij wordt en blijft.
Kinderen voelen echt alles aan. Als jij al bij jezelf denkt het gaat toch niet lukken,
dan lukt het ook geheid niet.
Als jij vertrouwen uitstraalt zul je zien dat het beter gaat.
Succes en groetjes Melanie
 
Hoi,

Het ligt er ook aan hoe je zoontje thuis slaapt. Heeft hij daar ook moeite om in slaap te komen?
Wat betreft de vraag over het campingbedje: wij hebben de kinderwagenbak gebruikt als slaapplek tijdens bezoekjes totdat hij er niet meer inpaste &  zichzelf omhoog kon werken zodat het niet meer veilig was. Het is nl minder gesleep met een kinderbedje dan met de kinderwagenbak. Daarnaast is de kinderwagenbak nu voor je zoontje vertrouwder dan een campingbedje. Dat kan het in slaap komen makkelijker maken.
Succes.

Groetjes Marieke
 
hoe gaat hij normaal naar bed toe als hij thuis is? besef je ook wel dat als je nu hem in slaapt wiegt, dat erg lastig wordt met het afleren.

Ik herken je probleem verder niet, onze zoon sliep en slaapt eigenlijk overal, maar wij hebben hem ook thuis altijd in zijn bed laten slapen, overdag en 's avonds, eigenlijk nooit in de box.

Je zoontje kan gewoon in een campingbedje slapen.

groetjes,
lia
 
Hij slaapt heel goed in zijn ledikantje. Moet alleen wel eens in slaap geholpen worden door de speen of een aai over zijn bolletje.
Met het wiegen bedoelde ik alleen anders als in zijn ledikantje, dus als we gaan wandelen of autorijden wordt hij een soort van gewiegd. Maar slapen in de kinderwagenbak als we op visite zijn, doet hij niet.
Maar ik zal voortaan de kinderwagenbak meenemen en het gewoon blijven proberen. Daar past hij  nog wel in en het is inderdaad makkelijker mee te nemen als een campingbedje.

gr, Karin
 
Hoi Karin,

Mijn zoontje had dit in het begin ook. Ik sluit me aan bij de andere berichten, je moet het een tijdje volhouden. Ik heb wel nog wat tips voor je:
-zorg dat je kindje in een vergelijkbare omgeving gaat slapen (dus als hij thuis een rustig kamertje heeft, zorg er bij anderen voor dat hij ook op een rustige plek ligt)
-probeer het slaapritueel zoveel mogelijk in stand te houden, zeker als je ergens anders bent. Dat is bekend voor je kind  en zorgt voor rust en veiligheid. (wij zwaaien bijv. altijd de dieren aan de muur welterusten. Bij anderen zwaaien we dan iets anders welterusten)
Denk hierbij ook aan het slaapmuziekje, neem dit mee.
-zorg ervoor dat je de binnenkant van het bedje zoveel mogelijk nabootst: die ene knuffel links boven het hoofje, je kent het wel
En blijf zelf vooral rustig. Je kunt bij anderen een aantal keren gaan kijken bij je kindje, maar ga vooral niet teveel kijken want dat kan je kind onrustig maken.

Mijn zoontje ging na een maand of 2- 2,5 toch wel overal makkelijk slapen. Daarvoor hebben we ook geregeld met een supermoe maar wakker kind rondgelopen.

Succes ermee, groetjes Annemarie
 
Terug
Bovenaan