Hoe ervaren jullie de komst van jullie baby?

<p>Inmiddels ben ik al ruim 11 weken moeder van mijn zoontje. We hebben geen moeilijk kind, alleen het slapen in bed overdag is nog wat moeizaam, maar gaat steeds beter (doet vooral veel hazenslaapjes, maar ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat dat wel een keer verdwijnt). Ik ben onwijs gek op mijn zoontje maar merk dat mijn vriend en ik veel dingen niet meer durven. Als hij s avonds vanaf 8uur op bed ligt bijv durven we niet de wc door te trekken of visite te laten komen omdat we bang zijn dat hij wakker wordt. Hetzelfde geldt voor douchen na het sporten (badkamer grenst aan zijn slaapkamer) of het koffieapparaat aanzetten. Echter wil ik dit ook niet nog maanden blijven doen op deze manier. Zijn wij te voorzichtig of herkennen jullie dit ook? Gaan baby’s op een gegeven moment vaster slapen waardoor je minder angstig bent om hem wakker te maken? En wanneer gingen jullie met je kindje naar een verjaardag s avonds? Ons zoontje wil niet ergens anders slapen, dus gaan we niet met hem naar verjaardagen s avonds want anders blijft hij veels te lang wakker. Ik heb het gevoel dat wij soms iets te voorzichtig zijn of ervaren meerdere mensen hetzelfde als wij? </p>

Ik ben eigenlijk hierin heel makkelijk geweest. Ga gewoon douchen, boven na het toilet. Zelfs vriendlief is gaan klussen op zolder. En meneertje wende hier wel aan. En als het echt niet ging dan stopte mijn vriend er weer mee. Op verjaardagen net zo. Hij gaat altijd mee, eerst keren ging het wat minder met slapen. Maar dan maar weer op tijd naar huis. En hij wende er al snel aan, zelfs als we nog half uur terug moesten in de auto. Kunnen we hem zo uit bed halen, in de auto slaapt hij weer verder en leg hem thuis zo weer op bed en valt meteen weer in slaap. 
Als je graag wil dat alles gewoon op de normale manier gaat, kan je dat ook het beste alles blijven doen zoals voorheen. Met soms misschien een kleine aanpassing. 

Hallo!

Wel herkenbaar hoor, maar het wordt steeds makkelijker als je kindje ouder wordt. Ze gaan steeds vaster en langer slapen en wennen aan de geluiden in en om het huis. Vooral het gerommel boven zou ik gewoon blijven doen, vaak vinden ze dat juist ook fijn. Je kunt het ook uitproberen. Misschien wordt je kindje helemaal niet wakker van het koffieapparaat, de douche of de toilet. Of wel, maar valt hij zelf weer meteen in slaap.

s' Avonds naar verjaardagen doen we niet, omdat ons kindje (nu 10 maanden) om 18.00 naar bed gaat. Voor hem is het echt niet fijn om 's avonds iets te doen. Veel te onrustig. We zoeken dan gewoon een andere oplossen. We gaan overdag, een van ons twee gaat of we zoeken een oppas. 

Succes!

Herkenbaar. Had ik in het begin ook. Ze gaan na een tijdje vaster slapen. Zelfs zo vast dat je bij wijze van spreken een kanon naast ze kunt afvuren en worden ze nog niet wakker. Probeer toch gewoon te rommelen. Ze wennen gauw genoeg aan die geluiden.

Hallo
wij hebben ook een zoontje van ruim 11 weken. De dingen die je beschrijft doen wij wel gewoon, behalve hem overal mee naar toe nemen. Dat niet. En dat komt omdat hij eigenlijk best heel onrustig is, we niet echt een vast schema hebben, hij overdag niet veel slaapt en nog best veel huilt.. hoop dat dit met de tijd wat minder gaat worden. 
Wat voor een voed en slaapschema hebben jullie?

Als ik de verhalen zo lees moeten we dus meer gaan durven en dat gaan we dan ook doen. Je moet er even vertrouwen in krijgen, maar dat komt vast goed. 
Ons zoontje heeft sinds 2 weekjes een schema. Zo komt hij eigenlijk altijd tussen 6.30-7.00uur en dan rond 10.45, 15.00, 18.30 en 22.30. Sinds een weekje slaapt hij na zijn fles van 18.30 (rond 19.30uur in bed) in zijn eigen bedje en maken we hem om 22.30uur wakker voor de laatste fles. Tijdens de andere voedingen doet hij helaas steeds hazenslaapjes van soms 20 minuten of 45 minuten. Ik ben aan het oefenen om de cyclussen aan elkaar te krijgen. Zoals nu zit ik in zijn kamertje om te kijken wanneer hij wakker schiet en of ik hem dan weer door kan laten slapen door bij hem te zijn. We gaan het zien. Maar we hebben wekenlang geen avonden voor onszelf gehad, dus we zijn al heel blij dat we die weer terug hebben. 

Owja en we leggen hem altijd op bed zodra we de signalen zien. Heel vroeg wakker op bed leggen (bij een eerste gaap) heeft bij hem geen zin. Wij leggen hem meestal op bed als hij in zijn oogjes begint te wrijven of net daarvoor (bij veel gapen en wegkijken). Het gekke is dat hij dan dus wel even slaapt, maar te kort, want hij is dan ook wel humeurig. Vandaar dat we nu toch aan het oefenen zijn om te kijken of hij die hazenslaapjes lan uitbreiden naar een langere slaap. We zijn nu bijna een weekje bezig en zijn al heel blij met dit resultaat aangezien hij voorheen overdag nooit in zijn eigen bed wilde slapen.

Die avonden hebben wij ook heel lang niet gehad. Sinds kort gaat hij na de fles van 19/20 uur naar bed en dan laten we hem slapen. Om 23 uur wakker maken is bijna niet te doen en dan drinkt hij amper wat. En vervolgens kwam hij ook weer in de nacht, net als nu. Hij komt vaak rond 4/5 uur, 7/8 uur, 11/12 uur, 3/4 uur en dan rond 19/20. 

Terug
Bovenaan