<p>Inmiddels ben ik al ruim 11 weken moeder van mijn zoontje. We hebben geen moeilijk kind, alleen het slapen in bed overdag is nog wat moeizaam, maar gaat steeds beter (doet vooral veel hazenslaapjes, maar ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat dat wel een keer verdwijnt). Ik ben onwijs gek op mijn zoontje maar merk dat mijn vriend en ik veel dingen niet meer durven. Als hij s avonds vanaf 8uur op bed ligt bijv durven we niet de wc door te trekken of visite te laten komen omdat we bang zijn dat hij wakker wordt. Hetzelfde geldt voor douchen na het sporten (badkamer grenst aan zijn slaapkamer) of het koffieapparaat aanzetten. Echter wil ik dit ook niet nog maanden blijven doen op deze manier. Zijn wij te voorzichtig of herkennen jullie dit ook? Gaan baby’s op een gegeven moment vaster slapen waardoor je minder angstig bent om hem wakker te maken? En wanneer gingen jullie met je kindje naar een verjaardag s avonds? Ons zoontje wil niet ergens anders slapen, dus gaan we niet met hem naar verjaardagen s avonds want anders blijft hij veels te lang wakker. Ik heb het gevoel dat wij soms iets te voorzichtig zijn of ervaren meerdere mensen hetzelfde als wij? </p>