Hoe ervaren jullie de punctie?????

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Wij weten sinds een aantal weken dat het op een natuurlijke manier zwanger worden niet voor ons is weggelegd. Helaas!!!
Het gaat waarschijnlijk icsi worden, eind mei weten we het zeker.
Maar ik ben me aan het voorbereiden op wat er eventueel allemaal gaat komen, zoals een punctie.
Kan iemand mij vertellen hoe dat voelt, hoe pijnlijk het is en hoe ik me daar op kan voorbereiden???
Ik heb echt geen idee?????

Groetjes Cis

Hai,

Ik heb 2 x een punctie gehad. Het voelt als venijnige prikjes maar het is te doen omdat het zo over is. Het is dus even vervelend maar de verhalen zijn erger dan de werkelijkheid. Tenminste in mijn geval...

veel succes!
gr.Ing

Hoi Cis
Ook  mij viel de punctie erg mee. Al heb ik beide puncties wel wisselend ervaren. De laatste keer heb ik wel wat napijn gehad.  Wel wordt in Zwolle rapifen (een soort morfine) gegeven. Dus al met al is het mij heel erg meegevallen.
Ik wens je al vast veel succes.
Groetjes Nurse

Bedankt voor jullie reactie's.
Je hoort inderdaad heel veel wilde verhalen. Ik las zelf op internet dat er soms een roesje narcose wordt gegeven???? Maar bij jullie dus niet.
Inge had jij ook verdoving?

Cis

Hee Cis,

Heb 3 x een punctie gehad en het is 3 keer heel erg meegevallen. Het aanprikken van de blaasjes vond ik wel gemeen, maar goed te doen. Het is ook snel voorbij. Bij ons kreeg je alleen 'n diclofenac zetpil en valium. Hiermee vond ik het prima te doen. Het ligt natuurlijk ook een beetje aan het aantal follikels.

Heel veel sucses,
Liefs Anne

Hai,

Ik kreeg een paracetamol 1000 zetpil en een diclofenac zetpil om van tevoren in te nemen. Omdat bij mij de rechterkant extreem gevoellig is heb ik terplekke een morfineshot gekregen. Een roesje had ik echt niet nodig maar dit hangt ook weer af van hoeveel eiblaasjes er zijn. Er zijn vrouwen waarbij de eileiders moeilijk te bereiken zijn en die  extreem veel blaasjes hebben die moeten worden aangeprikt. Dan  gebeurd het hier en daar  onder narcose.  Bij mij werden er vorige week 6  blaasjes weggehaald en bij 3 moesten ze een keer of 9 prikken omdat het niet lukte dus dat was ff  venijnig maar nog steeds goed te doen.  Dit was beter te doen dan boren bij de tandarts! Als je er bang voor bent vraag dan om morfine. Ze hebben mij verzekerd dat het totaal geen kwaad kan mbt je eiblaasjes dus waarom dan onnodig pijnlijden. Ik wel ziekenhuis ben je? In het umcu is morfine geen probleem.

gr.Ing

Hoi hoi,

Bdankt voor jullie reacties!
Ik wacht nu maar af, maar dan kan ik me er alvast iets bij voorstellen.
Zie er al niet mee zo tegenop, maar inderdaad het is bij iedereen anders.

Nogmaals bedankt en jullie ook heel veel succes met alles.

Cis

Terug
Bovenaan