Hoe extra vocht geven als dunne vloeistoffen leiden tot spugen?

Hallo dames,

Jens krijgt Johannes Broodpitmeel door zijn melk omdat hij erg last had van spugen. Op het moment dat ik hem bv te dun fruit geef komt het ook terug en is het huilen geblazen. Johannes broodpitmeel werkt dus goed. Alleen....door diksap ed heeft het een heel ander effect. Jens drinkt dus alleen melk maar ik zit even met het probleem hoe ik hem aanvullend vocht kan geven nu de melk steeds minder wordt. Wie heeft er hier ervaring met spugende kindjes (reflux) en heeft er een tip?

gr.Ing

Hoi Ing,

Jeetje zeg, jij hebt ook wel een hoop aan de hand met je kindjes he? Allergie, reflux..
Zowiezo even respect voor je dat je het allemaal doet! :)

Wat betreft het drinken..zou bijv. geiten - of sojamelk met johannes broodpitmeel een optie zijn?
Ik zou het zelf eerlijk gezegd niet verzinnen om aan Noah te geven, maar als hij bij z'n oma is geweest komt z'n drinkflesje soms ineens terug met sojamelk in plaats van sap, en hij drinkt het nog ook! Hahhahaha

Succes ermee!
Groetjes 10e

Door het fruithapje kun je misschien wat rijstebloem doen.... en door de groente ook, maar wat je aan moet met het sap... ik zou het echt niet weten! Lastig zeg! Want je wilt wel dat ze wat binnen krijgen. Hopelijk zijn er moeders die het wel weten!

Succes!

hallo,

mijn zoontje heeft het ook gehad....

ik maakte zelf altijd vruchtensappen door vers fruit in een blender te doen en dan niet dat het water word maar als het wat stevig was en zo goed als zonder klontjes dan gaf ik hem dit in een fles met een papspeen

ook maakte ik hier zelf ijsjes van

en je kunt natuurlijk ook vruchtensap mengen met yoghurt of kwark ik weet alleen niet meer of dit er ook is op basis van soja of geitemelk

ook de fruitsmoothies van friso kun je mengen met wat johannesbroodpitmeel zodat het wat steviger word....

tis een heel gehannes kweet er alles van....hopelijk heb je wat aan mijn tips

groetjes denise mv yoëll 28-07-2006 en linsey 18-01-2009

Hi Inge,

Jasper is ook zo'n spuugkontje. Momenteel is het even weer zo erg dat ik er soms wanhopig van word... Hij heeft medicijnen, maar die houden het spugen natuurlijk niet tegen.
Jasper drinkt roosvicee met jbpm heel goed. Ik ben behoorlijk scheutig met de jbpm, in periodes dat het spugen weer heel erg is gaat het overal doorheen.Er komt nog wel eens wat terug, maar lang niet zo erg als bij de diksap.

Verschillende smaakjes diksap geprobeerd, maar het kwam er met bogen weer uit. Dus misschien verdraagt hij roosvicee beter?

grtjs Dana

Terug
Bovenaan