<p>Hoi,</p><p>onze dochter van 1,5 drinkt iedere nacht bijna 1 liter water. Het begon ermee dat ze eerst nog melk wilde, dat hebben we net voor haar 1e verjaardag kunnen afwennen. Toen wilde ze vaker slokjes water s nachts. Met als gevolg dat wij soms ieder uur naast haar bed stonden om haar te laten drinken en ze zelfs daarna bleef huilen omdat de fles dan weg was. Op aanraden van mensen hier hebben wij toen een fles in haar bed gezet, maar de situatie is er niet beter op geworden. Zodra ze merkt dat haar fles leeg is, gaat ze huilen en houdt dit ook een tijdje vol. Daarnaast moet ze natuurlijk ook vaak plassen en sta ik bijna iedere nacht haar bed en haarzelf te verschonen omdat alles doorweekt is van de plas. Ik ben met haar naar de dokter geweest, om een medische oorzaak uit te sluiten, en die is er inderdaad niet. Hij denkt dat het gewoonte is geworden. Maar hoe leren we dit nu af? Ik wil haar geen water ontzeggen maar deze hoeveelheden zijn echt overdreven. Heeft iemand een tip?</p>