Hoe fles water afleren bij dreumes?

<p>Hoi,</p><p>onze dochter van 1,5 drinkt iedere nacht bijna 1 liter water. Het begon ermee dat ze eerst nog melk wilde, dat hebben we net voor haar 1e verjaardag kunnen afwennen. Toen wilde ze vaker slokjes water s nachts. Met als gevolg dat wij soms ieder uur naast haar bed stonden om haar te laten drinken en ze zelfs daarna bleef huilen omdat de fles dan weg was. Op aanraden van mensen hier hebben wij toen een fles in haar bed gezet, maar de situatie is er niet beter op geworden. Zodra ze merkt dat haar fles leeg is, gaat ze huilen en houdt dit ook een tijdje vol. Daarnaast moet ze natuurlijk ook vaak plassen en sta ik bijna iedere nacht haar bed en haarzelf te verschonen omdat alles doorweekt is van de plas. Ik ben met haar naar de dokter geweest, om een medische oorzaak uit te sluiten, en die is er inderdaad niet. Hij denkt dat het gewoonte is geworden. Maar hoe leren we dit nu af? Ik wil haar geen water ontzeggen maar deze hoeveelheden zijn echt overdreven. Heeft iemand een tip?</p>
 
Hi!
Wat ontzettend vervelend, ik heb niet dezelfde situatie meegemaakt maar wat ik meestal probeer met zulke dingen is het afbouwen ervan, steeds minder aan haar geven. Dan heeft ze de tijd om eraan te wennen. Hopelijk heb je hier iets aan. 
Veel sterkte ermee! 
 
Hier hebben we ook een water drinker zo veel dat anderen zelfs denken dat ze nooit water krijgt. Wat wij hebben gedaan is door de hele dag heen alles wat is op hardop ‘ het is op’ zeggen en letterlijk klappen en goed zo zeggen. In de avond als ze water wilt krijgt ze steeds minder water en elke x zeggen we het is op. Nu weet ze ook wat op is. Wel wilt ze dat de fles bij haar blijft ( is net haar knuffel ) andere tips heb ik helaas niet 
succes!
 
Pfoe wat lastig, want 1 liter is echt veel. Lijkt me ook niet zo goed voor dr lijfje, zoveel water.
Idd wat hierboven gezegd wordt, op is op! De fles niet bijvullen. En overdag ook duidelijk zeggen als haar fles/beker leeg is: Het is op, goedzo! 
Zo leert ze dat op ook echt op is, en er niet meer bijgehaald wordt. Denk dat je hier heel consequent in moet zijn en echt moet doorzetten. Ze hebben in principe echt geen drinken meer nodig s nachts. Mijn dochter is bijna 2 jaar, ze krijgt s nachts alleen een slokje water als ze heel erg verkouden is/hard moet hoesten. 
 
Dank! 
 
We zijn begonnen met de fles niet meer meteen mee in bed te geven. Dat ging een uur goed, toen had ze het door en huilde ze. Mijn man heeft haar toen een slokje gegeven. Maar daarna heeft ze 45 minuten met tussenpozen haar ongenoegen uitgesproken. Uiteindelijk in slaap gevallen en tot nu (0.30) volgehouden. Net even bij haar gekeken omdat ze bleef huilen, slok water gegeven en luier verschoond (die was toch wat vol door wat ze vlak voor slapen gaan had gedronken), en toen de fles niet haar bed in kwam maar weg werd gezet, begon ze met protesteren. Ik kijk nu of ze uiteindelijk toch in slaap valt. Wil haar ook niet te lang laten huilen, maar het is nogal een portret (heb ooit 3 spenen in haar bed gelegd omdat ze altijd ging huilen zodra ze s nachts wakker werd en haar speen niet kon vinden, maar toen hoorde ik via de babyfoon opeens dat ze binnen  5 Seconden alledrie haar spenen uit het bedje gooide en daarna zette ze een keel op, zo van: ik ben zo zielig, heb geen spenen meer! Haha). Bij de melk afbouwen pikte ze het ook niet als er opeens minder melkpoeder gebruikt werd, dat had ze door leek wel. Dus daar hebben we ook 3 nachten lang haar laten huilen s nachts, duurde 30 - 20 - 10 minuten en toen was ze er vanaf). Kijken wat dit oplevert. Nu klinkt  ze echt ontzettend overstuur dus ik vind dit wel heel lastig. Maar wil ook voorkomen dat ze leert dat door heel theatraal te doen, ik haar aandacht geef. 
 
Terug
Bovenaan