hoe fruithapjes klaar maken?

hoi,
ik heb een dochter van 13 weken en wil graag zelf haar fruithapjes gaan maken.
wie heeft er sugesties? en hoe moet ik het klaar maken bv wat moet ik door elkaar mengen? en zijn er eventueel boekjes van te koop hoe ik de fruithapjes kan klaar maken? als jullie wat recepten van fruit weten dan zou ik ze graag willen weten. ik moet er nog mee beginnen.
groetjes miranda
 
Hoi Miranda,
Je kunt op verschillende manieren met het aanbieden van vast voedsel:
Beginnen met gepureerd zoals vaak gebruikelijk is, kijk maar naar het potjesaanbod in de winkels. En het kan/mag vanaf 4 maanden. En meestal begin je met zacht fruit, ik bedoel zacht van smaak: banaan, peer..ed.
Maar bij 4 maanden heeft het kindje het op zich niet nodig. Eigelijk pas vanaf 6 a 7 maanden hebben ze het nodig.

Een andere manier is volgens de Rapley-methode (hier in Nederland is het Stefan Kleintje die dit promoot), je kunt hier alles over lezen op www.borstvoeding.com. Ook al geef je geen borstvoeding, deze methode kun je natuurlijk ook gebruiken als je de fles geeft. En Stefan Kleintjes heeft ook een boek geschreven: Van borst tot boterham. En hierin staan ook recepten.
Op deze site vind je ook een lijst van fruit en groente waar mee je kunt beginnen.....

Mijn dochter kreeg pas bij 7 maanden voor het eerst fruit eng groente. Daarvoor alleen maar borstvoeding.
Succes
groetjtes Chantal
 
Hoi Miranda!
Goedbedoeld advies: begin nog niet met fruit/groentjehapjes hoor als je baby pas 13 weken is! Ze hebben het echt nog niet nodig hoor en als je het echt wil doen doe het dan op advies van de huisarts. Jamey is nu 26 weken en we zijn nu pas begonnen.   Wij bieden het voedsel ook aan volgens de Rapley methode.

Groeten,

Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
hoi,

De tip die ik kreeg om fruithapjs te maken was; Kijk even op de site: www.keukenkikker.nl !!! echt een fantastische site met veel, heel veel ideeen om eten zelf klaar te maken. Succes ermee. Veel plezier
 
Terug
Bovenaan