hoe ga ik dit doen.......

hallo allemaal.
sinds twee weken ben ik weer aan het werk, dus ook begonnen met kolven op het werk.. had al wel een vooraadje gekolfd, die nu bijna op is.
Ik kolf met moeite 80ml per keer uit twee borsten soms ook minder.
Heb moeite om genoeg bijelkaar te kolven. ze drinkt nl 4 x 200 ml als ze flesjes krijgt. Iris is trouws 4 maanden oud en weegt 6500gr
Dat is nu niet het enige probleem, heb het idee dat mijn voeding terugloopt.
Sinds een paar dagen stinkt de urine van Iris en plast mi minder.
Ze is erg ongeduldig aan de borst, drinkt een paar minuten en wil dan niet meer, ik wissel dan en dan drinkt ze aan de andere kant ook een paar minuten.
Ze begint dan erg hard te huilen, is wel te troosten met een speentje.
Nu heb ik haar vanavond toen ze begon te huilen een flesje afgekolfde mm met 100ml aangeboden en die dronk ze gretig leeg........
Ook is ze niet aangekomen de laatste twee weken en s'nachts erg onrustig.
Overdag slaapt ze wel goed en lijkt geen honger te hebben.
Weet niet wat ik moet doen, wil zo graag volledige bv geven maar gaat me zo niet lukken.
Ze heeft last van eczeem, dus alleen daarom wil ik al volledig bv (allergie??)
Hoe krijg ik de productie weer omhoog en merk ik of ze genoeg krijgt.
Ik zie geen andere oplossing om kv bij te gaan geven en bijv nog 2 keer bv ofzo te geven......
hoe pak ik dit aan??
Liefs Carlijn
Voor een tsr bij het kolven heb ik al neusspray maar merk eigenlijk geen verschil, ook warm drinken, zit in een rustige afgesloten ruimte ( speciale kolfkamer ) als ik kolf op het werk......
 
Hoi,
Ik kan je niet direkt advies geef daar ik niet werk en dus niet zo vaak hoef te kolven. Als je melk terug loopt zou ik het proberen met vaker aanleggen cq vaker kolven.
Evt kun je je vraag eens stellen op www.borstvoedingsforum.nl     Daar zitten meer werkende moeders die kolven misschien kunne zij je helpen

succes en volhouden hè blijf postief dat het je lukt, het lukt vast

groetjes Renée
 


Hallo Carlijn,
Wat vervelend dat je voeding terugloopt.
Ik ervaarde dat ook toen ik weer aan het werk ging. Wat bij mij toen hielp was vaker kolven tussen de voedingen door als ik thuis was. Zo krikte ik de productie weer een  beetje op en vulde ik de voorraad in de vriezer ook weer wat aan.
Ik dronk (en at) veel, probeerde me gigantisch te ontspannen tijdens het kolven en bijna meditatief staren naar een foto van mijn zoontje. En idd even een pufje van de neusspray omdat de TSR niet spontaan tijdens het kolven wilde komen.
Als je dochter (wanneer je thuis bent) 's nachts/overdag hard begint te huilen, misschien helpt het om haar dan toch maar de borst te bieden ipv een speentje. Het kan zijn dat ze misschien wel een beetje  last heeft van  regeldagen. Hierdoor is de vraag naar voeding groter. Daarnaast krik de productie weer wat omhoog.
Stan had ook wel eens momenten van onrustig drinken, happen en weer loslaten. Ik werd er soms ook helemaal gek van. Maar het klinkt cliché:  gewoon volhouden.  Bij hem werd het  na een paar dagen  weer beter en dronk hij ook weer rustiger.
Trouwens, ik kon op mijn werk ook geen twee volledige flessen kolven (die Stan die dag anders wel opdronk). Ik loste het op  door op andere dagen tussen de voedingen door nog even wat te kolven. Zo had ik weer twee volle flessen voor de dag dat ik aan het werk was.
Ongeveer na 2 maanden werken ben ik overgegaan op 2x daags BV ('s ochtends en 's avonds) en dan de andere 1á2 flessen waren KV.

Misschien dat je nog op www.borstvoeding.nl extra info kan vinden als het nodig mocht zijn.

Succes!

Groeten,
Marieke (mv Stan 04-09-04)
 
Hoi,

Het is heel normaal dat als je gaat werken je bv terug loopt. Er gebeurt zo veel in je leven eerst je kindje krijgen en als alles goed gaat ga je weer werken en moet je weer een nieuw ritme zien te vinden tussen moeder zijn thuis en moeder zijn op je werk. Je moet kolven en daar staat (door je zelf) veel druk op omdat je zoveel cc MOET kolven.
AL die stress tussen door is neit al te best voor je bv.

Ik geef nu 2 jaar bv en geloof me ik heb heel wat "problemen" samen met mijn meisje overwonnen.
Veel moeders haken af als ze gaan werken omdat het terug loopt, moeizaam gaat of te weinig kolven.
Hopelijk kan ik je wat tips geven waar je wat aan hebt zodat je met plezier nog door kan gaan met het voeden van je kindje.

Door dat mijn dochtertje erg ziek is geweest is mijn bv zo erg terug gelopen dat ik zo goed als niets meer had als ze live dronk of kolfde. Ik kreeg echt een wereld tip en geloof me het werkt echt. Maar je moet er honder procent achterstaan want het vergt ff wat tijd.
Las een paar bv dagen in. Of door de weeks (Imeld je desnoods ziek) of in het weekend. Hou de hele dag alles bij de hand en blijf heerlijk thuis. Hou je dochtertje bij je dicht bij je en zodra ze een kik geeft leg je haar aan. Ze drinkt per keer misschien maar een paar slokjes maar door die slokjes worden iedere keer je borsten gestimuleerd. Waardoor de melk weer aangemaakt word.
Dit heeft mij wel wat tijd gekost en ik heb haar ook de eerste nacht om de 2 uur wakker gemaakt en laten drinken. Maar geloof me mijn bv is nooit zo goed geweest als na die 2 a 3 dagen.

Door extra te kolven kan je het ook opkrikken maar omdat je aangeeft dat je al niet zo veel kolft is live voeden beter. je kind drinkt namelijk meer dan je kolft.
Als je op je werk de mogelijkheid hebt kan je misschien ipv 2x kolven 4 x korter kolven op die manier blijven je borsten gestimuleerd.

De neusspray heeft mij erg geholpen omdat ik totaal geen toeschietreflex had tijdens het kolven.

Als je bv op peil is en je wilt de productie goed houden dan zou je eventueel tussen de voedingen door kunnen kolven of na iedere voeding nog even de restjes kolven. Dan heb je ook meteen een kleine voorraad.

De nachten heb je de meeste voeding dus als je wakker word even een keer de kolf er op en je hebt weer wat extra.

Hopelijk heb je er wat aan en als je vragen hebt. Stel ze gerust.

groetjes
 
Terug
Bovenaan