hoe ga ik dit nou weer oplossen

A

Anoniem

Guest
Hoi dames

Ik heb een probleempje. en ik zal het proberen uit te leggen.

Wij zijn al een paar keer naar hongarije op vakantie geweest en dan naar het oosten waar het nog het armst is in dat land. Heel mooi en geweldige mensen daar.
Maar nou was dit al even geleden dat we daar geweest waren en een paar maanden geleden wakkerde het idee om daar weer naartoe te gaan. En dan met de hele familie.
10 man dus.
Nou denk je misschien waar zit het probleem?!
We gaan voor het eerste kindje en weet niet goed hoe ik met een kleintje of eventueel met een dikke buik daar mee om moet gaan. Als ik zwanger ben wil ik daar niet heen denk ik en met een heel klein frummeltje (voor als ik nu of volgende maand zwanger ben) lijkt me ook nog niet alles.

De huisjes in hongarije zitten vrij vroeg volgeboekt en vandaar dat we er ook zo vroeg bij zijn.
Ik wil niet vertellen dat ik bezig ben en zeggen dat ik er zin in heb geloven ze nooit!!

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?? Of ervaring met zwanger op valanktie??
Of zelfs als ze heel jong zijn??

Ik zou het zo niet durven en ik moet alles regelen voor die vakantie want alle gegevens liggen bij mij thuis!
Help me!!

Liefs Alma

Trouwens als we gaan dan rijden we 1700 km met de auto   en dan zitten we best wel even!!!

Hoi Alma,

Wat misschien een optie is, om gewoon alles te regelen, maar wel een annuleringsverzekering af te sluiten. Mocht je dan zwanger zijn, of een kleintje hebben, kan je altijd nog overwegen om te annuleren als je het dan niet ziet zitten. Mocht het nog niet gelukt zijn, staat in ieder geval die vakantie nog, en je hoeft zo niemand iets uit te leggen.
Misschien een idee.

Groetjes Nada

Hoi Nada

Zou dit een goede reden zijn om te anuleren??
Ik heb er wel aan gedacht??

Maar zijn er ook mensen die zwanger op vakantie zijn geweest en hoe ging dat dan?

Liefs Alma

Hoi Alma,

Ik geloof nooit dat een baby een rede is om je vakantie te kunnen annuleren, een hoog zwangere buik misschien wel.
Wat ik wel als ervaring met m'n eigen dochter heb, is dat het juist als ze zo klein zijn heel fijn is om te reizen. Mijn dochter sliep geweldig in de auto en natuurlijk moet je toch af en toe stoppen voor jezelf of om te tanken. Kan je gelijk voeden. En ook het slapen daar (Frankrijk) ging heel goed. Ze sliep gewoon in d'r kinderwagenbak.
Maar ik kan me wel voorstellen dat je niet in een heel arm land wil zitten met zo'n kleine baby. Stel dat ze ziek worden... wat dan? Is dat je grootste angst?? Ik snap het helemaal.

Sterkte met je keuze. Je zal 'm helaas toch zelf moeten maken.
Wat vindt je man/vriend ervan??

Groetjes TeHa

Hoi,

Ik wilde ook ff reageren ik ben toen ik zwanger was (ongeveer  4 maanden) op vakantie geweest naar Kreta en toen mijn dochter ongeveer 9 maanden ook.
Beide keren is het goed bevallen!
Wat ik wel vond was dat je erg op moet letten dat ze je in de restaurants geen alcohol of andere dingen geven die je beter niet kan eten als je zwanger bent. Waar wij zaten op Kreta probeerden ze me iedere avond aan de raki of bananenliqueur te krijgen...Ook gebruiken ze veel kaassoorten die je beter niet kan eten (rauwmelkse kaas) Verder was het echt super! Ik heb daar voor het eerst de kleine voelen bewegen, echt super!

Als ik jou was zou ik inderdaad gewoon boeken, mocht het rot uitkomen ivm uitgerekende datum kan je volgens mij wel gewoon annuleren.

Groetjes Sannie

Hoi Alma

Ik kom hier niet meer zo vaak, maar ik wilde toch even reageren op jouw vraag...

Ben je niet bang dat je door de instelling van "misschien ben ik volgend jaar zwanger" of "misschien hebben we dan een kleine" een heleboel leuke dingen gaat missen? Want het kan ook zo zijn dat je dan (nog) niet zwanger bent... Als ik jou was, zou ik waarschijnlijk zoiets hebben van "wie dan leeft, wie dan zorgt" en gewoon die vakantie boeken. Zeker als je met een heel stel gaat... stel je hebt dan inderdaad een kleintje. Oppas genoeg in de buurt om samen met je mannetje een romantisch avondje samen te hebben!

Voel je niet aangevallen hoor, het is goedbedoeld. Ik heb hier al eerder gelezen van meiden die bijv. tussen hun eisprong  en NOD erg krampachtig gaan leven. Niet meer durven genieten van een wijntje, biefstukje e.d. Mijn idee is dat je er dan veel te veel mee bezig bent... Maar goed, dat is mijn mening.

Succes met je beslissing!

Hoi bloempje.

Ja waarschijnlijk zal ik best wel wat missen en ik weet ook al precies wat. En dat is het ergste.

Maar hetgeen waar ik echt bang voor ben. is voor een misselijkheid of iets dergelijks.
Ik ben natuurlijk niet bekend met een zwangerschap en al helemaal niet bij mij.

Het echte probleem zit hem namalijk in  mijn ziekte. Ik heb een erfelijke aandoening die je heel erg grofweg kan vergelijken met suikerziekte. Ik mag een heleboel niet eten en drinken en moet ook strikt op tijd eten.
En ben ik daar ziek dan kan ik niet iets lichts verteerbaars als nutrix of zo kopen.
Ik zou toch wel zulk soort dingen meenemen, maar dan misschien niet genoeg.
Ik mag namelijk absoluut nooit nuchter zijn.
Zou ik dus ziek zijn dan moet ik door eten. en geen gezeik maar echt doen!!!
Nou jullie weten vast wel hoe het voelt na een spuugbeurt. absoluut niet in de stemming om te eten.

Nou wil dat niet zeggen dat ik ziek word, maar mijn hongaars is niet zo goed dat ik kan uitleggen wat ik precies heb en medicijnen durf ik dus ook niet aan of zo.

En met een kleintje zal het nog niet zo erg zijn, zolang mijn kind niet mijn ziekte heeft tenminste.
om aandacht zal namelijk best wel worden "gevochten", wie er mag oppassen en vasthouden, dus daar hoef ik me zeker niet druk om te maken.
Maar ik denk dat het vast goed komt.
Zeker als ik dan niet zo heel ver ben of juist bevallen.

Bedankt voor alle tips in ieder geval, van iedereen!!

Liefs Alma

Alma,

volgens mij is het wel mogelijk om een verklaring in diverse talen op te laten stellen met wat je voor ziekte hebt, welke medicijnen je gebruikt etc.

Ga nou maar gewoon boeken en genieten. Straks heb je spijt dat je niet gewoon lekker mee bent gegaan, en tja als je uiteindelijk echt niet wil vanwege dikke buik of zeer kleine bab, dan loop je toch alleen het risico dat je het geld kwijt bent, ach het is zonde, maar er zijn ergere dingen te bedenken.

En nu duimen dat je gewoon lekker snel zwnager wordt.

Kus
Miep

Terug
Bovenaan