Hoe ga je over naar grover eten en dan uiteindelijk stukjes.

A

Anoniem

Guest
Wij zijn al met 4 maanden begonnen met groente omdat mijn dochter hier aan toe was.
Nu zijn we afgelopen week naar het bureau geweest en toen zeiden ze daar dat ze nu toch echt over moet op stukjes.
Nu lukt dit echt niet de groente doen we in de staafmixer en dan zien we echt wel stukjes erin zitten en met het fruit ook zo maar ze wil dit niet ze werkt het gelijk weer naar buiten en terwijl het vaste eten bij haar echt goed ging.
en nu komt het hele rare ze wil wel brood en dit maak ik in kleine stukjes en dit doe ik haar in de wangzak zeg maar en dan zie ik ook dat ze echt gaat kauwen.
Hoe kunnen wij dit het beste doen..

En de arts zei tegen ons omdat ze zo goed eet mag ze nog maar twee flessen s`morgens een bord pap en s`vonds laatste fles nu vind ik dit weinig ze mag toch nog 600 cc op een dag??

Groetjes en alvast bedankt.

Als je met stukjes gaat beginnen is een banaan makkelijk te eten in stukjes en een rijpe peer kan ook makkelijk geprakt worden ipv. de staafmixer en dan zo langzaam steeds meer prakken ipv de staafmixer pakken.
Maar als jouw kindje het echt nog niet wil dan wacht je toch gewoon nog even, het komt vanzelf hoor. Er zijn maar weinig, gezonde, 18 jarigen die alles in de staafmixer gooien.
Wat melk betreft weet ik het niet zo goed. Renske is nu 8 1/2 maand en krijgt 's ochtends pap, tussen de middag een fles van 135 ml., een danoontje en voor het slapen gaan een fles van 200 ml.

heyhey

eigenlijk zit ik met de zelfde vraag als jij :D
nathalia krijgt wel stukjes banaan weg, maar doe je andere stukjes in der mond, begint ze spontaan te kokhalzen.
wat brood betreft, kouwt nathalia ook niet echt. ze zuigt op het stukje brood en slik het dan door.

nathalia krijgt gewoon nog 3 flessen hoor. ze is nu 9,5 maanden. ze is ook een hele goede eter. mij werd aan geraden om niet elke dag pap te geven, omdat dit dikmakers zijn. en nathalia dat absoluut niet nodig heeft hahaha.

nou, kijken of iemand een goed antwoord heeft op je vraag:D ik lees mee hahaha

liefs, do

Hoi,

Ik weet het antwoord ook niet zo. Myrthe at met 6,5 maand broodkorstje. Toen probeerde ik brood met korst te geven en dat ging goed. Ik ben toen gelijk begonnen met die 8 maanden potjes en dat accepteerde ze. Nu kokhals zij ook nog weleens hoor, maar dat is een reflex die ze tot ze een jaar zijn kunnen houden. Ik ben er nooit van in paniek geraakt en tot nu toe lukt het haar zelf om dr eten terug te krijgen in dr mondje en het dan opnieuw te proberen. En soms spuugt ze dat hapje uit en probeer ik het met een nieuw hapje.

Heel veel succes ermee.

Liefs Reneke

Hoi,

Doreen was eerst ook niet zo van stukjes. Fruit ging nog wel omdat ze dat ontzettend lekker vond, maar met warm eten gruwelde ze ervan. Ze spuugde het gewoon uit.
Ze was al 9 maanden geweest toen ik haar (per ongeluk) weer een potje met stukjes gaf. Dat ging redelijk snel op. Ze moest er nog niet zoveel van hebben. Daarna zijn we om de paar dagen eten met stukjes gaan geven en het ging steeds beter. Nu eet ze alles en schooit ze als een hondje als zij al klaar is met eten en wij nog niet. Soms krijgt ze een hapje "groffer" eten van ons en daar eet ze smakelijk in.
Het komt vanzelf, ze moeten er ook aan wennen.
Liefs,
Karlien

Hoi,

Lars is deze week 8 maanden en vandaag heb ik voor de eerste keer een potje van 8 mnd gegeven. Hij zat de hele tijd te kokhalzen en heeft uiteindelijk maar een half potje opgegeten. De potjes van 6 mnd at hij binnen 5 minuten altijd helemaal op,  hij heeft nog nooit een hap laten staan!
Ging niet echt geweldig dus, maar zo ging het met het eerste bord pap ook. Ik ben het blijven geven en na 2 weken at hij het gewoon op zonder te kokhalzen. Inmiddels eet hij 2 keer pap van  200 ml opvolgmelk zonder probleem.
Een kwestie van volhouden, dus dat zal hier ook wel mee zijn.
Brood wil hij trouwens ook nog niet eten.

Jij ook veel succes!!

groetjes Sanneke

Terug
Bovenaan