hoe gaan baby's naar minder slaapjes?

Hallo

Het valt me de afgelopen dagen op dat Loek naar een ander ritme toe gaat. Tenminste, dat denk ik. Hij gaat 's avonds later naar bed, waar wij heeeeeel blij mee zijn. De avond is korter, maar zijn eerdere slaaptijd viel midden in etenstijd (hele toestanden van 17.45 tot 19.00 uur. Vroeg eten gaat niet met werk, dus was het steeds pas om 19.30 uur eten)
Maar ook overdag slaapt hij anders dan voorheen. Hij sliep +/- 4 keer ongeveer een uur, en een enkel slaapje was wat langer. Sinds een paar dagen slaapt hij 's ochtends zijn eerste slaapje maar 20-30 minuten en is daarna weer helemaal fit! Daarna slaapt hij weer ongeveer een uur en smiddags herhaalt dat zich. Eerst een kortere dut en later weer een langere slaap. Is dit gewoon anders, of kan dit betekenen dat hij die 2 slaapjes er uit aan het gooien is. Eerst korter en dan niet meer???
Weten de ervaren mama's dat nog van de eerste kinderen?

Groeten

Rosanne

Hoi Rosanne!

Tsja, hier ging dat eigenlijk automatisch. Ik liet het altijd van de kids afhangen wanneer ze sliepen. En als ze dan op een gegeven moment helemaal niet moe waren terwijl het eigenlijk slaaptijd was, ging ik eens kijken hoe lang ze dan wakker konden blijven. Joris slipe uiteindelijk 2 slaapjes per dag, heel lang, was zeker anderhalf toen hij naar één slaapje ging. Daan sliep met 10 maanden al één keer per dag. Marieke heeft een soort van ritme, 2 uur op en 3 uur af, hihi. komt ook neer op 2 á drie slaapjes per dag. Bij elk kind dus weer anders! En dat binnen één gezin!

slaap ze!
Sabine

Terug
Bovenaan