hoe gaan jullie dat doen?

Een vraagje. Ik ben nu ruim 17 weken zwanger van de tweede. Mijn dochtertje zal precies 2 jaar zijn als de tweede wordt geboren.
Ik vroeg me af of er meer moeders zijn die dadelijk met dezelfde leeftijden zitten en hoe jullie het gaan doen met wandelen.
Er zijn meerdere opties;
- een tandemwagen/ duowagen
- een buggyboard
- een soort buggyboard met zitje erop(zonder riempjes) die je in kunt klappen als je kind het niet gebruikt
- een zitje die met een extra wiel aan de zijkant van de buggy zit (buggypod) (nadeel; maakt wel instabiel)
- een fietsje zonder trappers maar met stuur (zonder riempjes) voor achter de buggy (bibi strolly rider)

Ik ben enorm aan het twijfelen en denk toch aan een tandemwagen (tweedehands) maar ik wil niet veel geld uitgeven en kom dan toch al snel op een wagen zonder luchtbandjes en vind ie nou juist zo fijn rijden. Voordeel hiervan is wel dat je je kind wel gewoon in de riemen vast kan zetten en niet zo makkelijk van je vandaan loopt als je bijv. boodschappen aan het doen bent.
De andere opties zijn weer fijn omdat het op de wandelwagen bevestigt kan worden die we al hebben (met luchtbandjes) maar twijfel of ze dan al wel langere stukken op zo'n board kan staan en/ of ze dan wel blijft zitten.
Heeft iemand ervaringen hiermee? Twijfel vooral nog tussen de board met zitje wat meteen in klapbaar is als je kind er geen gebruik van maakt of een tandemwagen. Wat is wijsheid?

Mijn zoontje zal 15 a 16 maanden zijn als de tweeling geboren wordt. Ik heb dus nog een groter probleem, haha.

Ik heb nu een Quinny Buzz, dus ook al hadden we 1 kindje erbij gekregen, dan was een plankje/zitje geen optie geweest voor ons, voor zover ik weet zijn er geen uitvoeringen voor de Buzz op de markt. Ik wilde dus een 2e handse duowagen gaan aanschaffen, een buggyzit en reiswieg, omdat Pete misschien net een paar pasjes kan lopen. Een tandemwagen vind ik persoonlijk erg lelijk en lijkt mij ook niet handig rijden, vandaar dat een duowagen mijn voorkeur was.  

Nu moeten we dus sowieso een duowagen gaan aanschaffen voor de tweeling, dus ben ik verder gaan kijken naar handige opties....
Een strolli-rider vind ik er gevaarlijk uitzien, ik vraag me af of je kindje hier wel lekker op kan zitten. Ook heb ik het idee dat deze voor jezelf in de weg zit als je achter de kinderwagen loopt.
Mijn voorkeur gaat naar  een  buggyboard,  eentje met zitje die je ook alleen als plankje kan gebruiken. De eerste periode kan mijn zoontje dan op het zitje en als hij dan beter kan lopen, kan het zitjes eraf en zal het plankje voldoende zijn.

Groetjes Saskia

Onze dochter is net twee als dit kindje komt.   Wij hebben gekozen om voor de tamdemwagen te gaan. Yara blijft echt niet op een plankje staan  en zie het niet zitten om achter haar aan te lopen vangen.

Vind een tamdemwagen ook ontzettend lelijk maar een duowagen past niet in onze auto...

Ons zoontje is nog geen 2 als de tweede komt. Wij hebben via marktplaats een dubbele wagen aangeschaft. Ik ben er heel erg blij mee. Je moet hem inderdaad wel in de auto kwijt kunnen. Al zal ik hem toch meer op het dorp gebruiken. Als ik alleen op stap ga is dat ideaal. Ik denk dat we verder de wagen van mijn zoontje ook zullen gebruiken en een buggyboard aanschaffen. Dan zal mijn zoontje iets ouder moeten zijn.
Liefs Remy

hoi ja ik zou zeggen koop gewoon een tweedehands duowagen naast elkaar zittend op marktplaats ze staan dr soms ook wel gratis op of wel goedkoop moet het wel in je buurt wezen of je gaat het combineren met familie uitje ofzo. achter elkaar is niet alles drukt meestal zwaarder weet ik uit ervaring. ik ga zelf ook een duowagen kopen en wil ook ongevver 100 euro uitgeven voor een nieuw type x adventrure die heeft mijn zussie ook en rijdt lekker. nieuwre zijn dr van af 2006 geloof ik daar voor heb je met spaken ik wil met sterwielen plastic. of een plankje maar daar willen ze meestal niet zo lang op staan dus hangt er van af als je 1 en half uur gaat lopen achter elkaar dan heb je wel een probleem.

Ik ben niet zo'n wandelaar, dat heb ik met mijn zoontje ook nooit gedaan, vandaar dat een buggyboard met zitje voor mij voldoende zal zijn.
De supermarkt is op 600 m afstand en het centrum waar ook mijn schoonouders wonen op 1 km afstand, dus ik denk wel dat mijn zoontje dat stukje kan zitten op zo'n buggyboard met zitje. Mocht het toch nog problemen geven, dan kan ik altijd nog een van de tweeling in een buikdrager doen, een van de tweeling in de reiswieg en  mijn zoontje in de buggyzit.  

P.S. Welke buggyboard met zitje had jij gevonden? Ik ken alleen  de kid-sit, maar misschien heb jij nog wat  anders  gezien?  

Hoi,
Ik heb er ook nog niet zo aan gedacht. Onze dochter zal 2,5 jaar zijn en ik ga denk voor een board. Een duowagen zie ik echt niet zitten, omdat het zoveel plek inneemt en Yara ook niet echt een wagenzitter is. Ik denk er ook over om een grote draagzak te nemen, dan kan ik haar eventueel op mijn rug nemen ( ze weegt nog geen 11 kg).

Birgit

Hoi!

Mijn zoontje was net 1,5 toen zijn broertje geboren werd en ik heb nooit aan tandemwagens, plankjes of wat dan ook gedaan.
Wel hadden we een Zapp gekocht voor als we ver gingen wandelen ofzo, dan kon hij ook zitten. Maar je gaat met 2 kinderen, vooral in het begin, niet zo makkelijk voor elk pakje boter even naar de winkel en zeker neit in de winter. En niet al te lange stukken kunnen die van 2 echt wel lopen, en die van mij is altijd van het wegrennen enz. Maar ze hebben echt wel door dat ze goed bij je moeten blijven (soms moet je een keer echt boos doen, maar dan is het echt wel over!)
We hebben echt nooit spijt gehad van deze beslissing en nu komt de derde eraan (de oudste is dan 3,5 en de jongste precies 2) dus we zitten dan met hetzelfde probleem, maar die loopt nu ookal hele stukken, dus het lijkt me geen probleem.

Succes met je keuze! Ik ga weer terug naar maart....

Terug
Bovenaan