Hoe gaan jullie ermee om?

Hey meiden!

Hier weer een berichtje van mij..! Inmiddels zijn we de eerste kuur voorbij & de dag nadat ik gestopt was ging ik ineens vloeien.. :-S Niet relaxed.. Nieuwe kuur, inmiddels ook weer klaar.. Een echo gehad maar helaas geen groei wel 6 a 8 eitjes.. Maandag weer terug komen & mocht er geen verandering zijn wordt de dosis verhoogt.. Ik vind het best heftig allemaal, heb gelukkig (nog) geen bijwerkingen.. We hebben het nog niet verteld aan onze schoon/ouders wel een aantal mensen weten het, vooral omdat ik er veel over wil praten.. En heb een beetje het gevoel dat ik mijn man er mee lastig val, kennen jullie dat? Hij zegt dat dat niet zo is natuurlijk.. Maar toch.. eindelijk beseft hij wel dat het niet vanzelf gaat lukken.. Dat wilde hij eerste niet geloven. Nu twijfelen we of we het gaan vertellen aan onze schoon/ouders, maybe wel makkelijk maar wat hebben hun aan deze info denk ik dan weer.. Ik vind het lastig allemaal! Ik moet het maandag bekend maken op mijn werk omdat ik tussendoor moet, jammer dan. Het is voor mij wel zo als ouders ect het weten doe ik er ook niet moeilijk over als er naar gevraagt wordt, meestal slaan ze dan wel dicht.. (hihi) Clomid mag maar 6x gebruikt worden, geloof ik, wat is de stap erna weten jullie dat, want ik moet mijn draai hier nog even in vinden van het hoe & wat! Ik verwacht namelijk dat er maandag niks veranderd is & dat de dosis verhoogd wordt, dat is dan toch weer voor de nieuwe cylcus zodra ik vloei? En niet meteen toch?
Ik ben druk aan broeden op mijn eitjes ;-) Dit wilde ik even met jullie delen!! ;-)

Thanx girls! Liefs MamaSun

Hey mamasun,

Ja, wel herkenbaar hoor je verhaal. Ik heb ook wel eens t idee, dat ik er steeds maar met mn man over wil praten en dat hij dan weer eens zucht, maar ik denk dat mannen er gewoon heel anders mee om gaan,want als ik vraag of hij t vervelend vind, dan zegt hij dat dat niet zo is, maar dat hij t ook allemaal niet weet...(misschien de drang van mannen om altijd meteen een oplossing aan te dragen...? zeggen ze toch altijd?)...

Verder vond ik het ook heel moeilijk om het aan mn famillie te vertellen, maar ben wel heel opgelucht dat we het gedaan hebebn, de ene kant van de famillie is er veel opener over als de andere kant, maar het geeft mij wel n fijn gevoel dat ze het iig weten, zodat ze ook nbeetje rekening kunnen houden met wat ze zeggen, en ik vind het vooral ook heel fijn als ze eens vragen hoe het nu met ons gaat, en of we het allemaal nog n beetje aankunnen, of er al meer bekend is enz.

Ben je nu bezig voor IVF? misschien zou je je bij het lijstje aan willen sluiten?...succes iig, en hopelijk mogen jullie snel een wonder krijgen!

grtjs Sparkle

Ik kan alleen maar zeggen dat ik ontzettend blij ben dat we onze omgeving een op de hoogte hebben gebracht. Het is een deel van ons leven en dan is het fijn als je er open over kunt praten. De ene ontvanger gaat daar natuurlijk makkelijker mee om dan de andere;-).

Wat betreft mijn vriend, die is er ook veel minder mee bezig dan ikzelf. Het raakt hem wel maar hij is veel meer iemand die denkt in mogelijkheden dan onmogelijkheden. Is ook weleens fijn;-)

Doei

Hallo,

Ook ik ben achteraf gezien wel blij dat ik het aan directe omgeving heb verteld,natuurlijk had ik het soms ook liever voor mij willen houden (en dan vooral als het weer niet is gelukt en mensen vragen en)
Je merkt wel dat mensen nu minder snel vragen en is het gelukt.Ze beginnen na een aantal teleurstellingen toch ook wel te snappen dat dat moeilijk is.
Waar ik op zich ook wel blij om ben,want ik wil er niet altijd over praten.
Met mijn vriend kan ik er gelukkig heel goed over praten,onze relatie is er ook super sterk door geworden.Hij steunt mij in alles,maar weet soms zelf ook niet wat hij voor mij kan doen als ik weer zit te tobben omdat het niet gelukt is.Hij is meer een binnenvetter en aan mij is het wel goed te zien als het weer niet is gelukt.

Het is ieg belangrijk dat je er wel met iemand over kan praten,want je moet toch je verhaal kwijt.

Gr suusje

Hoi MamaSun en anderen,
Ik ga pas volgende week voor het eerst naar de gyn. Best spannend... Een aantal mensen in de familie weten dat het zwanger worden niet vanzelf gaat, maar de meeste mensen weten het niet. Ik ervaar het zelf toch als falen dat ik niet zwanger wordt. Bij mijn broer en zus floepten ze er zomaar in, en bij de meeste van mijn vrienden ook, tamelijk frustie kan ik vertellen. Op dit moment worden/zijn er ook weer allemaal zwangeren om me heen. Ondanks dat ik het allen gun, ben ik toch wel jaloers. Mijn man zegt dat ik me geen zorgen moet maken, het komt goed. Hij snapt mijn angst hierin niet altijd even goed, maar ja, het zal ook wel goed komen, als ik die zekerheid maar eens had...
Mijn werk weet het niet, die denken alleen maar dat ik al zwanger ben , ook erg leuk, maar niet heus..
We zullen volgende week eens gaan luisteren. Mijn man heeft zijn zaad al ingeleverd, dus ik ben benieuwd wat daar uit komt. Aangezien hij al een kind/jongere heeft verwacht ik iets positiefs en dan ik nog.
Jullie veel succes en laat weten of de kuikentjes gaan komen.
gr. Ano

hoi allemaal,

Ik ben er altijd heel open over geweest en vond het fijn dat iedereen het wist.
Mijn eitjes groeiden niet vanzelf en ik werd dus ook nooit ongesteld.Clomid hielp niets en daarom moest ik hormonen spuiten bij mezelf.Ik heb nu twee gezonde kinderen van bijna 7 en bijna 4 en wonder boven wonder 24 weken zwanger van de derde die zich zelf aankondigde,dus zonder de hormonen en vele ziekenhuis bezoekjes.Ik hoop dat jullie hier wat hoop uit kunnen halen en ik wens jullie veel succes.

Groetjes Sandra.

Hey meiden,

Op naar de 3 kuur Clomid aankomende maand.. Helaas geen vooruitgang.. :-( We hebben onze ouders/schoonzus inlicht wel fijn idd.. Nu is een van mijn vriendinnen zwanger, meteen raak dat is toch wel lastig, vind het wel echt onwijs leuk voor hun.. Maar dat laat weer ff zien dat het bij ons niet zomaar lukt... :-( Ik hoop dat deze kuur aanslaat & dat het niet al te lang meer duurt, want je hebt echt een dosis geduld nodig hier voor!! Dat is best vervelend! Pfff... maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt!! ;-) thanx girls!!

Liefs mamaSun!

Terug
Bovenaan