Hoe gaan jullie het goede nieuws vertellen?

Hoi meiden,

Ik vraag af hoe jullie je ouders of schoonouders gaan vertellen van jullie wonder?

Omdat mijn moeder in behandeling is voor kanker, wil ik het Haar pas vertellen als we de eerste echo op 5 juli hebben gehad. Zij is dan ook klaar met behandelingen en dan weten we zelf ook meer!

We willen aan de verloskundige gaan vragen of we meer echo's mee mogen. We willen dit in een echolijstje stoppen en dat inpakken. Op 8 juli gaan we op vakantie en dan geven we dat alvast voor het verzorgen van de tuin enzo!
Ik ben echt heel erg benieuwd hoe ze gaan reageren.

Groetjes Tamara
 
Als bij ons maandag de echo goed is, wil ik mijn ouders en mijn schoonmoeder een fotolijsje kopen waar 3 foto's in kunnen. Daar doen we dan van allebei de jongens een foto in en in het derde vakje doen we een briefje met de tekst: Hou je dit plekje vrij voor mij, in februari kom ik erbij. Misschien doen we er ook een echofoto bij.
Maar eerst nog maar even de echo afwachten....
 
Leuke ideetjes allebei. Wij zitten altijd iedere zondagochtend bij mijn ouders, zussen en aanhang ook. Ik denk eraan om vlaggetjes te kopen (van die prikkertjes) en de echo klein te printen en erop plakken, dan een schaal cakejes en dan die vlaggetjes erin. Lijkt me wel leuk.
 
Zo wat crea allemaal haha. Leuk hoor. Wij willen het ook op onze vakantie aan de schoonfamilie vertellen. Twee jaar geleden, toen ik zwanger was van de eerste wilde we het ook leuk tijdens het eerste etentje aan de schoonfamilie vertellen, dat ging helaas helemaal mis door autopech en toen moesten we het opeens bij een garage vertellen haha. Dat was toch een beetje een domper. Bij mijn kant van de familie hebben we het vorige keer vertelt door bekers die ik had gekocht met 'liefste oma/opa' die had ik ingepakt en kado gegeven na het eten, dus dat was ook leuk. Dit keer zat ik ook nog te denken om van dat strijkpapier te kopen en dat een tektst van 'Ik word een grote broer' te printen en die op een shirt te strijken van onze zoon. Ach we zullen zien, eerst nog maar even een paar weken afwachten he.
Maar wel heel leuk om het alvast te plannen he?
Liefs,
Mar
 
hoi hoi,

wij hebben het vandaag aan de aanstaande oma's en opa's verteld, ben nu 7 weken van de eerste. We hebben kleine schoentjes gekocht en met een smoes van "we hebben een klein cado voor jullie" gegeven. De reacties waren geweldig, hadden we eigenlijk niet verwacht. Het is nog wel vroeg om te vertellen, maar we vinden het fijn dat de ouders het al weten. Voor de rest van de vrienden en familie houden we het nog stil...
Liefs
 
Ik deed 's ochtends een test en een paar uur later kwam m'n moeder op bezoek. Tja.. dat nieuws heb ik niet voor me kunnen houden. En mijn beste vriendin heb ik het meteen vertelt. Mijn man heeft het aan zijn zus vertelt.
De rest moet wachten tot de drie maanden grens.
 
Wij hebben het vorige week verteld en ook met een fotolijstje. Hier een gedicht in gemaakt:
Je kunt me nog niet horen
Je kunt me nog niet zien
Maar als ik in februari word geboren
Mag ik dan in dit lijstje misschien?

Dit idee heb ik zelf ook ergens gehoord, dus niet zelf verzonnen, maar de reacties waren leuk
 
Terug
Bovenaan