Hoe gaan jullie het zeggen

Ik heb nog geen idee namelijk....

bij de eerste (4,5jaar geleden) hebben we een foto van de echo in een dubbellijstje gedaan met aan de andere kant een gedichtje. Dit deden wij met ong 11 weken zwangerschap

De tweede zwangerschap (een jaar geleden) heb ik met 10 weken verteld. helaas moeten zeggen dat het fout was en ik moest wachten op een miskraam of zelf in gang moest zetten :-(

Nu de 3de heb ik het al wel tegen mijn ouders gezegd , we waren samen op vakantie toen ik de test deed, en omdat als het fout gaat ik iemand heb om het mee te delen....

We willen wel wachten tot we de echo hebben gehad en het hartje hebben gezien en in een wat zekerdere periode zitten (11 weken weer). maar hoe.....

ben erg benieuwd hoe jullie het doen

Na de test heb ik meteen mijn ouders gebeld, want zij hadden al een vermoeden door mijn 'klachten'. Een dag later, op oudjaarsdag, hebben we het zijn ouders en broer verteld. Op nieuwjaarsdag de rest van de familie aangezien we nu toch allemaal bij elkaar waren. De eerstvolgende keer is namelijk pas halverwege april, en als het goed gaat verraadt het buikje het dan al. Voordat het zou gaan uitlekken hebben we het maar gewoon aan iedereen al bekend gemaakt na nieuwjaarsdag, tevens om de reden dat we hopen bij iedereen steun te kunnen vinden als het wel mis zou gaan... Maar daar moeten we natuurlijk niet vanuit gaan!

Hi,
Wij hebben het zo een beetje aan iedereen verteld die ons lief is...gewoon omdat we te blij waren!

Ik merk wel de reacties op een vierde zwangerschap anders zijn...zovan...jeetje een 4e ?
Of ...is het gepland? of...wel druk hoor....
Gelukkig hebben de belangrijke mensen wel heel leuk gerageerd!!

Ik ben ook van mening..mocht het nu mis gaan , dan heb ik daar verdriet van dus dan hoop je dat ook met de mensen te kunnen delen...

hoi,

wij hebben het alleen onze ouders vertelt en mijn schoonbroer en zijn vriendin. Mijn schoonbroer en vriendin waren ook alleen op de hoogte dat we waren gestopt met de pil.

Ik vind het wel lastig om verder mijn mond erover te houden tot we in een zekere periode zitten.

Ik weet ook niet of het ons lukt, want tegen bepaalde mensen moet je het toch zeggen.. Zo voetbal ik en mijn mannetje wil niet dat ik wedstrijden ga spelen, maar dan vind ik ook dat ik moet zeggen waarom ik ze niet speel.

Ik moet Butterfly Jess en Marinde32 wel gelijk geven, als je het tegen iedereen zegt dan heb je misschien wel meer steun.

Liefs

Hoi allemaal,

Ik ben de afgelopen 3 weken zo dik geworden dat de mensen het al zagen.
Mijn moeder heb ik gebeld, maar die had het allang gezien.
En mijn schoonouders verteld, die hadden het ook al door.
Dus geen echte verrassing meer, maar ze waren wel erg blij!

groetjes

Wij hebben het verteld via een zelfgemaakt kaartje. Op de voorkant stond een foto van een babyhandje met de tekst 'lieve oma, opa, tante, oom' (voor wie het toepasselijk was). Aan de binnekant stond een gedichtje vanuit het kindje geschreven. Ze waren er allemaal heel erg enthousiast over!

wij hebben het vrijwel meteen verteld aan de mensen die ons lief zijn..
zo blij en wilt het het liefste van de daken afschreeuwen..
had me altijd bedacht dat als het zover zou zijn dat we het voor ons zouden tot de 3 maanden en dan met slabbertje als cadautje ofzo zouden vertellen.. maar helaas, en daarbij zagen mijn moeder en mijn schoonmoeder het al meteen aan mij!!
vind het eigelijk wel heerlijk zo, kunt het er nu tenminste met de meeste over hebben..
gr anke

Bij mijn 1e hebben we een klein babyfotolijstje gekocht en daar de 1e echo in gedaan en die kado gegeven zodat ze gelijk wisten hoe en wat. Ik was toen 3mnd zwanger.

Bij mijn 2e moesten we het eerder vertellen omdat mijn man naar het buitenland moest en het zelf wilde vertellen. Hij is namelijk niet de vader van de 1e. Dus hebben we bij Xenos een fotopoppetje gekocht en samen met een kaartje in een bos bloemen gestopt en dat geven. De echo waar echt wat op te zien was volgede later.

Nu wederom zwanger en moet hij nog langer naar het buitenland. Maar zijn we voornemens met mijn verjaardag als iedereen er is een videoboodschap van hem uit het buitenland te tonen en dat hij daar dan in het nieuws vermeld. Het leuke ervan is dat ik dan ook een camera op de familie plaats zodat hij later de reacties kan terug zien.

ben benieuwd

Terug
Bovenaan