hoe gaan jullie met de onzekerheid en spanning om?

Hallo,

Ik ben nu voor het eerst op deze site. Ik ben heel erg nieuwschierig hoe andere vrouwen met hun gevoelens omgaan als het niet op korte termijn lukt om zwanger te raken. Ik ben nu in ronde 3, misschien klinkt dat nog kort maar ik vind het moeilijk om steeds met de spanning vooraf en de terleurstelling van het weer ongesteld worden om te gaan. Ik ben bang dat ik of mijn vriend misschien onvruchtbaar zijn. Ik heb een regelmatige cycles, menstrueer om de 36 dgn. We vrijen iedere maand rond mijn ovulatie.De dagen na mijn ovulatie zijn erg onzeker, een steek in mijn buik... misselijkheid... zal ik dan toch zwanger zijn...? Ik kan deze spanning niet goed aan en  kan er niet mee om te gaan! Herkennen jullie dit en kan iemand me helpen, laat het me horen! x I

lieve isa84, welkom op het forum.Alle meiden die hier komen zijn wel wat langer bezig maar dat houdt niet in dat jij de spanning niet voelt.
Alleen kan ik je zeggen(zijn nu 2,2 jr bezig)dat het steeds zwaarder wordt, maar dat komt ook omdat wij al met behandelen bezig zijn. Hoe oud ben je als ik mag vragen, waarom denkt je dat je vriend onvruchtbaar is?
Weetje in het begin is het nog gezonde spanning en heel normaal, dus daar zou ik als ik jou was nog niet zo zwaar aan tillen. Pas na een jaar zou je kunnen denken of er misschien iets is.En als je al in de dertig zou zijn gaat het ook wat moeilijker.Maar als je nog zo kort bezig bent zou ik ook genieten van de tijd voor en na je ovulatie, ook heel belangrijk is ontspanning. Nou ik hoop dat je hier iets aan hebt of misschien juist teleurgesteld. Denk niet meteen dat er iets mis is, succes groetjes ilona

hai Danny Laar,

Onwijs bedankt voor je reactie. Over mijn leeftijd gsproken ik ben 20 en mijn vriend 32 jaar dus daar zal het hem niet in zitten. Ik hoop dat het jullie ook snel gaat lukken. Heb je verder nog suggesties of tips hoor ik het graag van je! liefs Isa.

Hoi,
Ik denk zeker dat het heel normaal is dat het iedere keer spannend is of je wel of niet ongesteld wordt, vooral als je nog niet zo lang bezig bent en je  nog vol verwachting bent. Als je al wat langer bezig bent en het "ligt" aan een van de twee dat het niet lukt, dan is het vooral de teleurstelling waar je mee om moet gaan als het weer niet gelukt is, en dan praat ik voor mezelf. Ik denk zeker dat je je na 3 maanden vooral nog geen zorgen moet gaan maken en gewoon moet doorgaan! Succes! groetjes

Terug
Bovenaan