hoe gaan jullie om met angst ?? En als julie ook snel piekeren dit niet lezen

Hallo Allemaal,

Even een vraagje.
Hoe gaan jullie om met angsten. Niet meer of de baby wel gezond is enzo maar meer de dingen daarom heen.
Angst voor een vroeggeboorte enzo....
Ik ben dit weekend zo slim geweest om de gelukkige huisvrouw te kijken....NIET DOEN !!!
en heb gister bij kapper een heel fijn artikel over vroeggeboorte gelezen.OOK NIET DOEN !!!!

Om vervolgens nu iedere avond lekkere nachtmerries te hebben. Ik weet je moet het loslaten..maar helaas makkelijker gezegd dan gedaan..

In het niet zwangere leven ben ik niet zo emotioneel, het is dus ook allemaal even wennen voor me..

Wij proberen zo veel mogelijk te praten over onze angsten. De man heeft vaak toch andere angsten dan de vrouw en andersom. Ik had gelukkig al het advies heel in het begin van de zwangerschap gehad om de gelukkige huisvrouw niet te kijken..

Maar nachtmerries en angsten horen denk ik wel een beetje bij de zwangerschap... Er gebeurd nu al veel met je en straks natuurlijk helemaal!! Probeer er over te praten met elkaar en bedenk je zelf dat de kans het grootst is dat ook jullie kindje gezond ter wereld zal komen!!

Hallo JessicaN
Ik heb er ook wel eens last van, heeft iedereen weleens tijdens de zwangerschap. Zeker als ik weer eens niet kan slapen van de pijn of het getrappel of omdat ik wakker ben geworden om maar weer eens naar de wc te gaan.
Zoals betty al zei praten helpt met je partner want ook hij zal bepaalde angsten hebben en praat er anders ook met je verloskundige / gyneacoloog over.
Probeer een beetje afleiding te zoeken door wat leuks te doen met je partner of vriendinnen of lees een leuk boek oid. Verder vind ik het prettig om als ik niet kan slapen of lig te piekeren ademhalingsoefeningen te doen of zomaar lekker liggen voelen wat de kleine ligt te trappelen is ook el een geruststelling dat het goed gaat.
En relativeren helpt ook nog al eens, bijv. door maar te denken dat de meeste bevallingen gewoon natuurlijk verlopen en het voor het grootste deel vanzelf gaan. Tuurlijk zijn er een hoop andere scenarios te bedenken maar daar moet je niet vanuit gaan.
Groetjes en sterkte ermee

Lieve Jessica,

Om te beginnen vind ik het rot voor je dat je die angsten/en bijkomende rottige dingen hebt.

Ik denk dat alle vrouwen wel last heeft van angsten.
Ik hou me eraan vast dat alle verhalen die je leest grote uitzonderingen zijn op de werkelijkheid.

Ook een mooi voorbeeld is de 'horror bevalling' die je van iedereen krijgt te horen, terwijl het percentage vrouwen die een gewone bevalling hebben veeeeelen malen hoger ligt.

Een voorbeeldje van mijn angst die ik een aantal weken heb gehad:

Ik hoorde van buren dat er een inbraakgolf was bij ons in de buurt. Ik heb ruim 2 weken elke nacht elk uur van de klok gezien omdat ik dacht dat ik wat hoorde beneden.
Ik weet dat de zwangerschap het allemaal een beetje verergerd. Maar was er mooi klaar mee.

Sterkte.

Liefs Joyce

Ik heb dat bij mn vorige zwangerschap gehad, dat ik zo bang was voor een zooitje tijdens de bevalling.
Bij mn 1e had ik een bijna totaalruptuur, met als gevolg da

het hechten nog zeerder deed dan de hele bevalling bij elkaar.
En toen bij de bevalling van de 2e, viel het 100% mee. Ik had wel scheur, maar het hechten was al klaar voor ik er erg in had.
Dus bij mij was het zo dat ik me toen besefte dat geen enkele bevalling hetzelfde is (daar moest ik zelf achter komen).
Dus je kan je er dan het beste (tov bevallen) helemaal voor open stellen en alles over je heen laten komen. Je kan je natuurlijk altijd wel voorbereiden.

Terug
Bovenaan