Hoe gaan jullie om met je werk?

Hoi Meiden

Afgelopen woensdag heb ik te horen gekregen dat ik PCOS heb & dat ik geen reactie vertoon op Clomid 50mg. Nu moet ik komende woensdag weer terug voor een tweede echo en een recept voor 100mg Clomid.
Los van het feit dat ik hier natuurlijk verdrietig om ben omdat het mijn toekomstdromen best een beetje doet wankelen, zit ik ook te piekeren hoe ik met mijn mijn werk om moet gaan nu. Ik ben namelijk 2 maanden geleden bij een nieuwe werkgever begonnen en zij hebben geen idee dat we een grote wens hebben  om zwanger te worden.
Zolang de ziekenhuis bezoekjes nog 1 a 2 keer per cyclus zijn kan ik hier steeds een halve ADV dag voor opnemen, maar als ik straks met grote regelmaat naar het ziekenhuis moet zullen er toch vragen gesteld gaan worden denk ik!
Ik werk fulltime, dus kan ook niet bepaalde onderzoeken op een parttime dag plannen.

Daarom ben ik benieuwd hoe snel jullie je werkgever hebben verteld waar je mee bezig bent en wat voor consequenties dit heeft / had?
Verder zou ik graag willen weten hoe vaak je ongeveer naar het ziekenhuis moet zolang je "alleen nog maar" Clomid slikt? (heb gelezen dat je - als je gaat spuiten- in ieder geval je hele cyclus regelmatig voor controle moet, maar geldt dat ook voor Clomid, of niet?)

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Liefs, 10e

Hoi 10e

Ik kan je vertellen wat ik gedaan heb. Ik heb het tegen mijn baas vertelde en daarover afspraken gemaakt. Ik kon later beginnen en als ik aan ivf zou beginnen, kon ik op de punctiedag thuis werken. Ik ben er altijd eerlijk over geweest. Ik plande mijn echo's altijd zo gunstig mogelijk en haalde de gemiste tijd in als het echt nodig was. Tijdens mijn eerste miskraam heb ik het al mijn collega's verteld. Van degenen waar ik het niet van verwachtte kreeg ik heel veel steun en begrip, van de andere allemaal scheve gezichten. Helaas....
Tijdens een grote reorganisatie vorig jaar, kreeg ik te horen dat ik boventallig was en kon opzoek naar ander werk. Ik kan niet bewijzen dat het komt door de ziekenhuis bezoekjes, maar opvallend was het wel. Collega's die hun werk niet goed deden mochten blijven en ik, degene die dag en nacht gewerkt heb, mocht vertrekken.
Toch blijf ik eerlijk over mijn behandelingen, als ze er een groot probleem van maken en niet kijken naar je werk, is het geen goede werkgever.

Liefs

Lydia

He meid,

Ik heb gelukkig geen MMM  mee hoeven maken, maar ivm meerdere mk moest ik toch regelmatig naar het ziekenhuis. Ik heb dat op het werk gemeld en de steun die ik daar van zowel mijn baas en afdelingschef (beide mannen) als (vrouwelijke) collega's gekregen heb, is echt ongelooflijk aardig.  Ze leven enorm met ons mee en nu ik weer zwanger ben, zijn ze enorm blij voor ons. Ik werkte ook fultime maar ga vanaf komende week 90% werken (1 dag in de 2 weken vrij).

Bovendien is wettelijk geregeld dat je voor ziekenhuisbezoek per keer 2 uur onder werktijd mag besteden zonder dat je die uren moet compenseren.Het is wel zo aardig tov je wergever om dat even te overleggen en daarafspraken over te maken. Omdat ik een uur moetrijden van mijn werk  heb ik zelf vrij genomen op die dagen dat ikmiddenop de dag naar het zh moest. En ik heb gebruik gemaakt van de2 uur regeling op de dagen dat ik 's ochtends vroeg of aan het eind van de middag in het zh terecht kon.

groetjes en succes ermee.
Dion

Hoihoi,

Ik heb wel een voordeel dat ik op de gyn/kraam afdeling werk dus men weet dat het ook anders kan lopen. Ik heb het "gewoon" gezegd en zij gaan er heel goed mee om. Ik hoef niet moeilijk te doen met vrij vragen of smoesen te verzinnen. Als ik zei dat ik weer eens even weg moest dan wist zij genoeg. Heel prettig. Eerlijk zijn is naar mijn idee het beste.

Gr en succes Ester

Hallo,

Zelf werk ik 24 uur in de week. Ik gebruik 100 mg clomid. Het komt  altijd zo uit dat ik heen moet voor een echo als ik niet hoef te werken.
Toch heb ik het vrij snel verteld aan mij leidingevende om problemen te voorkomen. Ik mag gewoon onder werktijd weg als dat nodig mocht zijn.
Het hangt er ook vanaf of je een vaste aanstelling hebt denk ik.
Als ik in mijn proefperiode zou zitten zou ik het nog even stil houden.

Groetjes Geeske

Ik had nog een jaarcontract toen de ellende met de mk begon, en heb een paar weken geleden te horen gekregen dat ik per 1 okt (morgen dus) een vaste aanstelling krijg. Mijn baas wist dus dat we bezig waren om kinderen te krijgen en nu ben ik dus weer zwanger en het ziet er nu idd naar uit dat ik half april met verlof mag gaan :)

groetjes,
Dion

Terug
Bovenaan