hoe gaan jullie om met kinderen die gillen als ze maar het word paracetamol hoort

Hoi,
ik ben een moeder van een dochter van 5 jaar en die gaat al gillen als ze het word paracetamol hoort.
heb alle soorten middelen al geprobeert drankjes,kauwtabletten met vruchtensmaak,peremunt,zetpil smelttablet maar niks neemt ze een heel drama gillen tot spuugen aan toe.

wie herkent die en heeft tips...
lees graag jullie reactie
 
Een bakje yoghurt met een smelttablet er door heen en anders toch een zetpil, in de houdgreep en doorzetten.. wel een ramp zeg, je zou er gewoon tegenop gaan zien om paracetamol te geven!
 
Hoe herkenbaar jouw verhaal. Ik heb hier ook de kast vol staan met alle soorten paracetamol die in de apotheek verkrijgbaar is. En onze dochter wil ook van al die dingen niks weten. Pilletjes zijn vies, nou moet ik haar daar ook nog gelijk in geven. Vroeger was sinasspril met sinasappelsmaak maar nu met pepermuntsmaak. Ik heb ze geproefd en snap niet wie ooit bedacht heeft dat kinderen dit lekker vinden.
Maar goed ook onze meid hoeft het allemaal niet. Ik ben toen heel duidelijk geweest naar haar toe toen ze een keer echt goed ziek was. Heb haar gezegd dat ik niks voor haar kon doen en dat ook de dokter geen drankje of pilletje voor haar had. Het enige dat hielp was een paracetamol. Ik heb haar toen de keuze gegeven uit een pilletje, drankje en een zetpil. ZE heeft toen voor de zetpil gekozen en vanaf die tijd is het geen probleem meer. Als ze ziek is vraagt ze er nu zelf om.

Weet niet of je er iets mee kunt.
Succes ermee!!

Groetjs Anninas
 
daardat ik er een spelletje van maak, heb ik nooit problemen met het teodienen van zetpillen,
ik zeg dat de billen het pilletje gaat eten,
het kind moet de knieholte naar zich toe trekken,(is makkelijker in brengen) en en even diep in ademen, ik doet dat uiteraard overdreven,waardoor ze het vergeten..
en ik heb al heel wat kinderen zetpillen moeten geven.

en je mag heus zeggen dat het vervelend is, zo'n zetpil, en dat jij ook wel eens zo'n pilletje moet.
maar daarbij is het klaar en is het nodig,punt.

een pillie voor je billie. succes

 
geef gewoon zetpil veel makkelijker dan werkt ook nog eens sneller dan als ze het slikken.
en aflijden en doe ook vaak tellen dan weet ze hoelang het duurt bijv.
1,2,3 klaar goed gedaan hihi


nu zegt ze zelf soms ikke pilletje in billetje hahaha

kus
 
Terug
Bovenaan