hoe gaan jullie om met (tijdelijk) slechte etertjes?

A

Anoniem

Guest
hoi dames,

Mijn kleine jongen heeft momenteel een fase waarin hij
zijn warme hap weigert. Wat ik hem ook aanbied, hij wil geen hap. Alles al geprobeerd. Nu ga ik het gewoon een paar dagen niet meer aanbieden, hij zal vanzelf wel weer ''honger'' krijgen.
Maar nu is mijn vraag: zijn jullie heel standvastig als de kleintjes hun prakje niet willen en geven jullie dan dus ook geen alternatief??
Ik vind het moeilijk. Hij wil natuurlijk lekkere dingen wél zoals liga, toetjes etc. Maar dit geef ik hem dan niet. Toch wil ik wel dat ie lekker voldaan naar bedje gaat natuurlijk.Zijn melkfles krijgt ie sowieso altijd nog voordat ie gaat slapen. Vandaag was ik even zwak (hahaha) en heb hem een banaan gegeven ipv zijn warme avondmaaltje.

Hoe pakken jullie dit aan?
PS lastig hoor die sprongetjes en fases!!!! Komt vanzelf weer goed, maar toch.......

Hoi hoi, toevallig wou Dylano vandaag zijn warme hap ook niet  Dit is echt vreemd voor ons, want hij is echt een etertje.
Dit is de 1e x voor ons, dus kan er nog niet over meepraten (hoop ook niet dat dat komt).
Ook hij heeft zijn toetje niet op, maar hebben hem maar gelijk terug naar bed gebracht, want hij was ook nog erg moe.
Wel kwijlt hij veel vandaag, dus mss wel een tandje??

Ik zou iig ook geen toetje geven hoor, want das tuurlijk het lekkerste van alles, en dat hebben ze zo in de gaten volgens mij

Succes ermee!

Groetjes Debby.

Marissa is een tijdje ziek geweest en at toen ook heel erg slecht. Wij hebben haar gewoon gegeven waar ze zin in had. Dus een keer fruit ipv avondeten als ze dat wilde of een extra liga. Maar dit ligt misschien anders omdat wij door haar ziek zijn wel echt wilde dat er iets in ging. Vandaag heeft ze gelukkig weer een groot potje fruit en een groot potje groente op, dus het komt vanzelf goed. Wij hebben hier wel de afspraak gemaakt dat we er geen probleem van gaan maken als ze niet eet. Het komt vanzelf wel weer. Als ze maar blijven drinken. Ik zou het wel blijven aanbieden want ze pakken het vanzelf weer. Succes!

Hoi,

ik ben ook een strenge moeder hoor, want als Stijn een maaltijd weigert heeft hij pech. Een toetje krijgt hij nog niet, omdat hij elke avond voor het naar bed gaan een fles halfvolle melk met pap krijgt en daarna borsvoeding en ik het anders teveel zuivel vind worden. Maar tussen de warme hap en de fles krijgt hij eigenlijk niets, ook geen alternatief bij weigeren. Dus dan is het helaas pindakaas. Je hebt je kans gehad en de volgende maaltijd ben je als eerste aan de beurt. (streng he)

Groetjes van Marloes

Nou Marloes, zo'n instelling (streng) heb ik ook hoor.
Ik wil daarin consequent zijn, want de kleine donder heeft
sommige dingen al zo goed door en neemt anders echt een loopje met ons. Papa is minder streng in die dingen en dat is weleens lastig!!!
De kleine is bijna 1 jaar oud en  we moeten  toch echt aan opvoeding denken, vind ik!!
Daar horen ook dit soort voedingskwesties bij.... want hij is niet ziek of wat dan ook, is gek op fruit, melk, yoghurt, liga etc en daarmee weet ie niet hoe snel ie het naar binnen moet krijgen ;-) dus met mama valt niet te sollen! haha. Geen warme hap, dan pech!

Terug
Bovenaan