hoe gaan we het nog redden en positiever denken?

Als ik een rijtje maak van alle problemen word ik nog moedelozer, dus we proberen er weer grip op te krijgen

ik kan nu echt niks meer, alle energie gaat naar de baby en naar mijn ribben. De ribben doen zo'n pijn dat ik er misselijk van wordt en overgeef. Manlief is nu heel aktief en heeft alle zorg van Mara overgenomen en ik weet dat hij er ook beetje doorheen zit na al die tijd zorgen maken.

Ik heb WMO aangevraagd en thuiszorg vraag ik morgen digitaal aan, hopelijk krijgen we wat hulp.
In onze omgeving hebben we al iedereen aangesproken maar ja niemand kan zo ff ene hele dag voor een dreumes zorgen en huishouden erbij.

Verder probeer ik het positiever te draaien:
Ik heb een mooie gezonde baby in mijn buik
Ik word na de bevalling weer beter
Ik heb straks 2 prachtige meiden en een gezond lichaam
Ik leer zo mijn lichaam nog beter kennen
Ik heb nu meer kennis van anatomie
Ik zie nu hoeveel goede mensen om mij heen zijn
Ik leer nu anderen te vertrouwen
Ik leer nu dat ik niet alles zelf hoef te doen
Mijn man leert nu huishouden en koken en zorgen en van die stoel af te komen (lees schulp)
Ik heb voor het eerst iets echt gebroken (ooit 1 keer scheurtje gehad)
Ik voel deze meid schoppen en mijn buik bewegen, een prachtige ervaring die ik de vorige keer moest missen
Ik heb hele mooie nieuwe pyama's, als ik dan toch hele dag in bed moet liggen dan niet in een aftands versteld ding.
Ik heb al zoveel pech gehad dat het vast nog erger word en ik die medische indicatie makkelijk krijg :) wie weet wel die keizersnede.

Meer kan ik er niet bedenken, nu nog proberen om dat te onthouden als ik weer boven de wc hang of merk dat ik mijn meisie niet eens op de stoel kan tillen

hahaha nou ik vind het nou niet echt iets positiefs dat je nu wat heb gebroken eerlijk gezegd! en een keizersnede lijkt mij ook niet echt positief :p

waar ik me heel erg aan vastbind als ik veel harde buiken heb (vind dat serieus erger dan echt weeen!)
of andere pijntjes is:

straks heerlijk genieten van ons nieuwe huisje
4 feb wordt mn oudste 4 jaar. groot (princessen) feest!
dan gaat ze naar de basisschool. nieuwe ervaring voor haar. ze kijkt er zo naar uit! eindelijk mag ze nu dan toch echt.
dan begin april komt onze zoon. ik ben zo benieuwd naar hem! zal hij op 1 van zn zussen lijken? qua karakter maar ook qua uiterlijk.
zou het weer een huilbaby zijn enz
heerlijk in de tuin zitten! de meiden op de schommel, zandbak enz en mn kleine jongen in mn armen of naast me in de kinderwagen bak.
heerlijk genieten van t weer!
dan in juni wordt mn jongste meid 2 en na de zomervakantie zal zij ook naar de psz gaan.

daar kijk ik allemaal zo erg naar uit!
ook t weer! ik heb totaal geen energie in de winter. normaal al niet, maar nu met die zwangerschap al helemaal niet!
in t voorjaar en de zomer heb ik altijd zo veel energie. dan kan ik de hele wereld aan!

liefs, do

ik heb nu gelezen waarom je graag een keizersnede wilt :) niet bij stilgestaan dat als je natuurlijk perst, je ribben heel veel pijn doen!

nou, ik zal voor je mee duimen :D

de reden waarom ze dat niet zomaar doen is omdat het toch een operatie blijft! t lijkt zo simpel, een keizersnede maar er zitten heel veel nadelen aan. je bent langer uit de roelatie, heb meer pijn, die hechtingen kunnen ontsteken, de boel kan infecteren/smetten enz enz
daarom zijn ze heel streng hiermee.
ik snap eigenlijk niet dat er in andere landen zo ontzettend luchtig over gedaan wordt.

liefs, do

hoi dotjuh
ik weet dat er nadelen aan kleven hoor, maar probeer je voor te stellen dat je weeen hebt? al die spieren rondom mijn gebroken rib (waar die in hangt) worden daarbij gebruikt
en dekans is heeeeel groot dat die dan opnieuw breekt terwijl ik net het genezingsproces in ben.
ik kan niet op mijn rug liggen, ik kan niet mijn benen hoog optrekken, allemaal dingen die moeten bij een bevalling.
Ik geef dan zelfs over van de pijn, ook niet handig.
ik zit straks al met lang uit de roelatie met mijn ribben en bekken dus dat maakt mij nu ook niet meer uit.

Dat ze voorzichtig ermee zjin is prima, te luchtig zoals amerika is ook niet goed, maar ergens er tussenin zou ik wel beter vinden . Nederland heeft echt teveel regels op bepaalde vlakken. Het is nog niet eens zo lang geleden dat je nachts geen verdoving kon krijgen bij een bevalling. want dan werken de anythistenluitjes niet.
En behalve de ruggeprik (juist naast die gebroken rib zetten ze die) kan ik niet tegen alle soorten verdoving.
Ik heb er goed over nagedacht maar op dit moment houden ze het gewoon bij een natuurijke bevalling zonder verdoving!, er wordt nog niet verder gekeken en dat vind ik gewoon niet goed. Donderdag controle en dan maar eens verder kijken.
De oorzaak waardoor ik de botten brak is ook nog niet verholpen dus kans op genezing is niet eens echt groot.

Ik heb sinds donderdagmorgen tot vanmorgen bijna continu geslapen en begin nu beetje beter te gaan. Als ik weer een hoestbui krijg moet ik echt tegendruk geven om te voorkomen dat het weer gebeurt en daarna beroerd van de pijn. Dus valt nog genoeg te regelen, maar de 1e schrik is er wel vanaf.

Terug
Bovenaan