hoe gaat dat bij jullie

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Hebben jullie thuis ook van die gesprekken over wat er anders zou kunnen en moeten ?
Komen jullie daar samen uit ?
Ik loop hier met mijn kop tegen de muur, valt niet mee te praten.
Als ik aan geef dat hij ook best wat mag doen in de huishouding ondanks zijn werk, krijg ik als antwoord maar dat doe ik ook wel eens. als is dan vraag of ja? wat dan? weet hij daar geen antwoord. Tweede statement is vaak ja door de ploegen komt het er niet van.
Hij is absoluut geen prater dus zwijgen we weer naar zo\n gesprek en veranderd er niets.
Wat moet ik hier nu mee?
Sorrie voor het gezeur moest gewoon ff mijn hart luchten.

liefs P_R

jUist als iemand in ploegen werkt is het mogelijk om bepaalde dingen in het huishouden te doen. Mijn vader werkte vroeger in 3-ploegendienst en op de dagen dat hij 's middags moest werken dan hielp hij 's morgesn mijn moeder een handje mee met stofzuigen, ramen lappen, en andere schoonmaakactiviteiten. En als hij 's nachts werkte dan sliep hij overdag, maar dan was hij tegen een uur of 3/4 wel uit zijn bed en dan kookte hij voor ons.
Mijn moeder kwam dan uit haar werk en hoefde niet ook nog eens te koken. Daarentegen als mijn vader overdag gewerkt had, dan wilde hij wel graag even bijkomen, en dan stond mijn moeder na hara werk in de keuken. Maar doordat hij in de andere weken zat deed, vond mijn moeder dat geen probleem.

Hoe jij het aan kan pakken. Spreek klussen af die hij wel kan doen. En per dienst kan dat natuurlijk verschillen. Afhankelijk van zijn werktijden, kan hij op sommige dagen koken, op andere dagen de bedden afhalen, weer andere dagen stofzuigen. En probveer toch te praten, want het is voor jou frustrerend en dan kan het uiteindelijk een klap geven als jij je aanpast bij zijn zwijgen.

Sterkte

Miep  

Ik ken het.
Bij ons is het precies het zelfde, alleen dan geen ploegendienst.
Ik sta er ook grotendeels alleen voor. Huishouding, ons kindje, financiële zaken.
Hij staat er gewoon niet bij stil om ook wat te doen.
Ik heb wel een tactiek gevonden, als ik wat aan het doen ben, bijv. vaat afspoelen,
dan vraag ik of hij Tom even wil verschonen, of, of hij even wil stofzuigen.
Ik moet alles vragen, daar had ik wel moeite mee, want ik wil dat helemaal niet doen,
ik voel me dat zo bazig, en zo’n zeur.
Maar als ik het niet doe, dan blijf ik alles alleen doe.
Ik werk dan wel minder dan hem, maar ik ben nu zoveel drukker dan toen ik nog full-time werkte.
Ik wil me zelf niet boven hem stellen, of me meer voelen, maar het is zo druk.
Je zit nooit eens even stil, of kan nooit iets voor jezelf doen, dat hoeft ook niet.
Maar we moeten het wel samen doen.
Dus dan maar elke keer vragen, misschien helpt dit ook voor jullie?
Tis wat he, mannen
Liefs tot snel! x

Ik weet het geheim! Je moet duidelijke en korte opdrachten geven. En dan doen ze het! Het lijkt alsof je bazig overkomt, maar volgens mij hebben mannen liever dat je kort en duidelijk vertelt wat je verwacht of wat ze op dat moment voor je kunnen doen dan dat je het eerst zelf al gedaan hebt en er dan 's avonds over gaat zeuren. Dat je moe bent en hij ook wel eens wat mag doen. Daar heeft hij niks aan. Op het moment zelf vragen en duidelijk zijn. Dan zijn ze ook sneller van "het gezeur" af. Dit helpt bij mij. Misschien heb je er wat aan!

voor babybelle, volgens mij heb je me net de sleutel gegeven tot ons probleem!!.

Ik heb een moderne vriend, die mee wil helpen, waar goed mee te praten valt en toch heben wij hier ook conflicten over.  Ik ga jouw methode eens proberen en ik ga een schema van huishoudelijke taken maken zodat er hopenlijk ook wat nieuw gewoontegedrag ontstaat in het doen van huishoudelijke klussen uit zichzelf (in plaats van op mijn commanda, want daar kan zowel hij als ik zelf dus echt niet tegen).

Terug
Bovenaan