hoe gaat dat in zn werk

A

Anoniem

Guest
Hallo dames ik had al eerder een berichtje achter gelaten maar niemand heeft er op gereageerd ik en mijn man zijn andershalf jaar bezig om kinderen te krijgen en nu moet ik naar de gyn kan iemand mij misschien vertellen hoe z on onderzoek in zn werk gaat want ik ben best wel bang alvast heel erg bedankt dikke kus van nathalie

Ha Nathalie!
Ik kan je helaas niet helpen, heb geen ervaringen met onderzoeken. Ik wil je wel veel succes wensen en ik hoop dat je heeeeeeeel snel zwanger bent!
Groetjes,
Joosje

Hallo Nathalie.

Toen ik voor de eerste keer naar de gyn ging, moesten mijn man en ik allerlei vragen beantwoorden. Over onze pubertijd, mijn cyclus,en ons medisch verleden etc.
Omdat ik net ongi was geworden, moesten we een nieuwe afspraak maken voor het inwendig onderzoek. Als je niet ongi bent, zal de gyn dat waarschijnlijk direct ook doen. Dan wordt er een lange staaf naar binnen geschoven, en kan de gyn je baarmoeder, en eierstokken goed bekijken. Je kunt zelf ook meekijken, en zie je ook eitjes in de eierstok.
Ik moest daarna bloed prikken, en mijn man moest 2 dagen later zijn sperma inleveren voor onderzoek. Het is helemaal niet pijnlijk ofzo. Het is een beetje genant, maar daar moet je je overheen zetten. De eerste keer vond ik het ook doodeng, maar nu heb ik het al diverse keren gehad, en is het normaal aan het worden.
Wees maar niet ongerust, het komt wel goed.

Succes.
Groeten Kwek

Hoi Nathalie,
Ben afgelopen maand ook voor het eerst naar de gyn geweest.
We kregen uitleg over het oriënterende vruchtbaarheidsonderzoek (ofo). Allereerst werd gekeken of ik een eisprong heb of had gehad mbv een inwendige echo. Er werd meteen wat slijm afgenomen om de zuurtegraad te bepalen, dit kan namelijk schadelijk zijn voor de zaadjes van je man. Verder kreeg ik bloedonderzoek, 1 week na mijn ovulatie en op de derde dag van mijn menstruatie; dit zijn hormoonbepalingen. Er werd bij ons gelijk een samenlevingstest gedaan omdat ik toevallig in de juiste periode vlak voor mijn ovulatie zat. Volgende afspraak wordt het zaad van mijn man nagekeken. Verder willen ze een heleboel weten over je cyclus, doorgemaakte ziekten, afwijken en/of ziekten in familie, en dan met name bij jullie ouders.
Pas later maken ze een baarmoederfoto en krijg je een kijkoperatie. Maar dat duurt een tijdje.
Altijd spannend zo'n afspraak en alle onderzoeken. Maar ik kan je zeggen; het idee is erger dan de pijn. Het is tot nu toe steeds pijnloos geweest.
Heel veel sucses,
Liefs Anne

Terug
Bovenaan