hoe gaat dat nu met mijn lichaam na de miskraam?!

hoi hoi,

Hier mamabinck weer. Langzaam dringt het nu tot me door dat het echt
werkelijkheid is wat betreft mijn miskraam. Ik heb al iets symbolisch,
puur voor mezelf, gekocht om het een plekje te geven en kan gelukkig
met iedereen hier goed over praten.

Maar nu het volgende:

- hoe lang duurt het bloedverlies na een miskraam?
- wanneer houdt die pijn op onderin mijn buik?
- wanneer wordt ik weer ongesteld?
- moet ik nog een keer op controle bij de verloskundige of niet?

Jeetje wat een vragen allemaal, sorry!!!

Misschien kunnen jullie me helpen, tips geven of gewoon geruststellen
met een berichtje terug.

Groetjes van mamabinck

Laten we met z'n allen positief blijven!!!

Hoi,

Al die vragen zijn heel normaal! Er gebeurd ook heel wat met je lijf. Gewoon vragen dus!

Ja, het is slim om nog een keer op controle te gaan bij Gyn of VK. Dit om te kijken of de baarmoeder goed schoon is. Anders kan je ook nog een ontsteking krijgen.

Hoelang het vloeien duurt is moeilijk te zeggen. De 1 heeft maar een paar dagen last ervan, een ander weken. Ook de hoeveelheid verschilt per persoon.

Die buikpijn zou ik even een huisarts over bellen. Misschien moeten ze nog een keer een echo maken om te kijken of alles helemaal goed schoon is. Maar het kan ook zo zijn dat je buikpijn houd zolang je vloeit. WS komt het door het samentrekken van de baarmoeder.

Het kan tussen de 4 weken en 2 maanden duren voordat je weer ongesteld word. (vlgs de gyn) Na mijn eerste mk was ik na 4 weken weer ongi. Na de 2e mk heeft het bijna 5 weken geduurd.

Op zich kun je weer proberen zwanger te raken als het vloeien gestopt is. Maar doe vooral zoals het voor jou goed voelt!

Sterkte!
Groetjes, Cathy

PS: Positief moet je zeker blijven! Het kan nl ook goed gaan! Na beide mk-en heb ik een "goede" zwangerschap gehad. Met 2 prachtige kindjes tot gevolg. Je bent alleen niet meer onbevangen zwanger na een mk. Het zwanger zijn is na een mk veel meer beladen en spannend.

Groetjes, Cathy

Hoi cathy,

Bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen. Ik ben echt zo ontzettend onzeker

Ik heb met mezelf afgesproken om te wachten tot aanstaande maandag. Als ik dan nog steeds vloei, buikpijn heb, en verder dan maak ik een afspraak bij mijn huisarts of bel ik nogmaals met de VK.

De buikpijn is er voornamelijk 'sochtends. Misschien komt dit door een volle blaas?! Ik slaap nl. 'snachts aan 1 stuk door en ga 'sochtends pas naar de wc. Misschien ook het samentrekken van de baarmoeder?! Crisis, wat een gedoe.

Het bloeden wordt eigenlijk een stuk erger als ik me inspan. Een stukje fietsen of wandelen.

Momenteel valt het wel mee, we houden hoop. Krijg je na een miskraam zowieso nog een echo om te kijken of je baarmoeder helemaal schoon is, of doen ze dit alleen maar als je erom vraagt?

Wat zitten wij vrouwen toch complex in elkaar, he!!!

Groetjes mamabinck.

quote: mamabinck reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-11-2006 13:58:20'));

Hoi cathy,

Bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen. Ik ben echt zo ontzettend onzeker

Ik heb met mezelf afgesproken om te wachten tot aanstaande maandag. Als ik dan nog steeds vloei, buikpijn heb, en verder dan maak ik een afspraak bij mijn huisarts of bel ik nogmaals met de VK.

De buikpijn is er voornamelijk 'sochtends. Misschien komt dit door een volle blaas?! Ik slaap nl. 'snachts aan 1 stuk door en ga 'sochtends pas naar de wc. Misschien ook het samentrekken van de baarmoeder?! Crisis, wat een gedoe.

Het bloeden wordt eigenlijk een stuk erger als ik me inspan. Een stukje fietsen of wandelen.

Momenteel valt het wel mee, we houden hoop. Krijg je na een miskraam zowieso nog een echo om te kijken of je baarmoeder helemaal schoon is, of doen ze dit alleen maar als je erom vraagt?

Wat zitten wij vrouwen toch complex in elkaar, he!!!

Groetjes mamabinck.

Hoi,

Helemaal niet vreemd dat je nu onzeker bent over je lichaam. Het heeft je ook behoorlijk teleurgesteld. (zo voelde het voor mij althans) Ik weet niet of de VK je terug laat komen na de mk. Ik werd gelijk naar de gyn gestuurd. En die heeft beide keren een curetage moeten doen. Mijn lichaam liet het vruchtje beide keren niet zelf los. En zelfs na de curetage moest ik op nacontrole om te kijken of alles goed schoon was. Dus ja, vraag om een nacontrole. Zeker omdat je nog pijnklachten hebt. Wie weet is het binnenin de baarmoeder nog niet helemaal schoon, en doet je baarmoeder moeite om het eruit te werken. (krampen!) Maar het kan idd ook zo zijn dat je baarmoeder geirriteerd raakt van die volle blaas. Je moet bedenken dat de baarmoeder nu erg gevoelig is. Het is een wond. (sorry, kan het niet anders zeggen)

Het is trouwens normaal dat je bij inspanning meer vloeit. Dat heb je bij een normale menstruatie ook. Maar dan sta je daar niet echt bij stil.

Complex? Nee hoor, een vrouw wil gewoon graag weten wat er met en in haar lijf gebeurd. Dus gewoon je vragen stellen!

Groetjes, Cathy

hoi,
Mijn bloeding na de mk duurde 13 dagen en daarna nog een week af en toe lichtjes. Ik werd 37 dagen na de mk weer voor de eerste keer ongi, en dat was meteen de laatste keer..ben morgen al weer 6 weken zwanger!!
Ik ben alleen de avond van de mk bij vk geweest, en echo zag er goed uit, dus ben niet meer voor controle geweest verder.
Moest alleen bellen als vloeien erger werd, terug kwam, of als ik koorts kreeg.
Mijn lichaam heeft het gelukkig allemaal natuurlijk weten op te lossen.. Erg fijn idee ook.
nu over twee weken de eerste echo..hoop echt zo dat alles goed zit.
Het is jou ook gegund, als je er weer aan toe bent hoor!
Maar nu even in een rottijd, ik weet hoe het voelt...
Ongi kon wel tot 6 weken duren voor het weer begon werd mij toen verteld..

Veel sterkte, en succes, Groet R

Hoi RW 72,

GEFELICITEERD!!!

Wat een geweldig nieuws.
Heerlijk in de roze wolk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het ook  knaagt.

Ik denk aan je en  en hoop dat je met een big smile kan genieten van je zwangerschap. Laat je nog wel horen hoe het gegaan is? Ben heel erg benieuwd.

Hier gaat het nu ook een stukje beter. De buikpijn is bijna weg en het vloeien is gelukkig al een stuk minder. Vanochtend op een moeder-kind ochtend geweest en heerlijk mijn hart gelucht. Iedereen leeft heel erg mee en dat doet me echt heel goed.

Ik wacht zeker wel mijn eerstvolgende ongi af maar weet eigenlijk al zeker dat wij er daarna weer voor zullen gaan.

Liefs mamabinck

hoi

ik heb afgelopen zondag mijn derede miskraam gehad.na de 2e miskraam heb ik een gezonde zoon gekregen maar nu dus weer helemaal mis.Ik word hier heel bang van ook in verband met een volgende zwangerschap.Het ergste is nu ook nog dat ik even lang zwanger was als mijn schoonjzusje en bij haar gaat gelukkig alles goed maar dit vind ik extra moeilijk

Terug
Bovenaan