Hoe gaat de bijvoeding?

Ik was nog maar net begonnen (2 dagen) en nog nauwelijks iets binnengekregen, toen werd ze ziek. Vanwege diarree en slecht drinken haar niets gegeven. Na ruim een week weer geprobeerd, maar door de (denk ik) traumatische ervaring van in de houdgreep antibiotica toedienen, moet ze helemaal niets meer hebben van lepeltje. Ze wantrouwt alles dat geen speen/borst is...

Dus na ruim een week weigeren, ben ik toch maar a la Rapley aan het proberen (hoewel het eigenlijk niet echt mijn ding is)... en tja, dat vindt ze heerlijk! Ze knabbelt en sabbelt en bijt ook echt stukjes af, dus dat werkt beter voor haar... Ik ben benieuwd hoe lang het duurt dat ze ook echte hoeveelheden op eet.

Hoe gaat het bij jullie?

Hey,

Wat is Rapley precies?? Toen Sam fruit mocht (nog maar anderhalf geleden) was alles gepureerd. Ik ga zondag kijken wat Dani er van vind =. Ik heb banaan geaald. Als dat goed gaat dan ge ik zelf weer maken.

Groetjes Patries

Rapley is een methode waarbij je groente/fruit (en brood) in stukken aanbiedt. Dan moet kindje het zelf in de mond stoppen, iets vanaf bijten etc. Dit zou de meest natuurlijke manier zijn om babies aan vast voedsel te laten wennen. ("in de prehistorie hadden ze ook geen staafmixer...") Ze stoppen het alleen in de mond als ze er aan toe zijn, is de gedachte.

In het begin krijgen ze dan nauwelijks iets binnen natuurlijk, maar door veel te oefenen gaan ze vanzelf echt eten. Ik heb er verder geen ervaring mee, mijn oudste heeft ook altijd van gepureerd gesmuld.

Ik vind het wel lastig, praktisch gezien, om telkens een stuk groente voor haar klaar te hebben, enzo, maar als dit de enige manier is waarop ze het (voorlopig) wil, dan doe ik het wel. Het zal wel een kwestie van routine zijn.

Maar in de prehistorie werd het eten veelal voorgekauwd door de ouders!

Maar goed, hier gewoon gepureerd. Soms gefe ik wel eens een stukje banaan in hara handje of ene kortje boord!

Brood pureren lijkt me suwieso niets haha!

De bijvoeidng gaat hier goed. Fruit 's ochtends en dan 's middags groente met wat aardappel.
Daarnaast nog 4 a 5 borstvoedingen. Ook nog gene tussendoortjes of ander drinken.

Pff, mag officieel aan het eind van deze week met brood beginnen (dan is ze al weer 7 maand), maar heb ook door ziekte de laatste tijd weinig bijvoeding gegeven. Ga maandag maar weer eens vol goede moed weer op nieuw beginnen. Wij doen hier een combi tussen Rapley en geprakt voeren. Meestal beginnen we met Rapley en als ze dat zat is, voer ik haar de laatste stukjes. Dat gaat eigenlijk prima.

Ik denk dat ze daarnaast nog zo'n 6 a 7 borstvoedingen krijgt, waarvan er meestal 2 's nachts.

Hoeveel krijgen jullie kindjes nu ongeveer binnen?
Hier 's ochtends een paar partjes fruit, kwart boterhammetje en een paar stukjes groente. Niet echt veel nog, vooral niet nu ze het blazen/spugen met eten heeft uitgevonden...zucht....;-).
Gaat het bij jullie beter?

swen eet wel wat meer...
een half stuk fruit (peer, perzik)
(niet dagelijks) wat stukjes brood.
groentehap (wisselende hoeveelheid)
toetje (yoghurt met wat fruit oid.)

het zijn geen volle schalen of hele potten, maar wordt wel steeds wat meer.vooral als hij eind van de middag nog een dutje heeft gedaan. dan gaat zijn avondeten er goed in!

Terug
Bovenaan