Hoe gaat een miskraam dan? Om nog even terug te komen op mijn vorige onderwerp, 6 weken zwanger en

A

Anoniem

Guest
Hallo daar ben ik weer,

Allemaal bedankt voor jullie reacties van mijn vorige onderwerp. Ik ben nu 6 weken zwanger en gisteren verloor ik een klein beetje bloed bij het afvegen. Vandaag is er nog niets veranderd alleen wel ietsje meer bloed. Maar geen dikke stolsels en ook niets in mijn verbandje. Heb de verloskundige gebeld maar die kan nu nog niets voor me doen zegt ze. Ze kan nog geen echo maken. Echt balen want ik pieker me suf.
Maar hoe verloopt een miskraam eigenlijk? Verlies je dan in 1x veel bloed? Of gaat dat ook geleidelijk? Waar moet je op letten in de wc? Kun je een soort embryo verwachten?
Ik hoop zoooo dat het nog goed afloopt. Maar eerlijk gezegd heb ik weinig hoop.

Bedankt alvast.

Liefs Annika

Hoi Annika,

Ik kan natuurlijk niet voor anderen praten, maar je wel vertellen hoe het bij mij ging. Het begon ook bij mij met licht bloedverlies, beetje bruinig. HEb toen de verloskundige ook gebeld, omdat ik eigenlijk constant buikpijn had, al vanaf het begin van mijn zwangerschap.Ik mocht komen, en heb een inwendige echo gehad, het vruchtje was toen al helemaal verschrompeld.... Ik voelde ook dat het niet goed zat. Het bloeden werd erger en roder en klonterig. Onder   de douche en in de wc had ik het gevoel dat ik het vruchtje op een gegeven moment verloor...het was namelijk een rode klont met draadjes. Sorry voor de details. Maar zoals ik hier al eerder las, zolang je je nog zwanger voelt is het denk ik nog wel goed. Ik voelde gelijk dat het niet goed zat.....en dat was dus ook zo.

Probeer er niet teveel aan te denken, weet dat dat makkelijk gezegd is maar probeer het toch. Ga lekker ff op bed liggen als je het eraan toe hebt zorg voor afleiding in ieder geval. En je moet van het positieve uitgaan....dat heb ik ook constant gedaan...het beste gehoopt...en ik geloof daar nog steeds in.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het een innestelingsbloeding is, maar voelt het niet goed, bel dan gewoon de VK weer. Vraag dan gewoon om een inwendige echo. Ze kunnen je niet helpen als het misgaat, maar je wel uit de onzekerheid helpen.

Ik hoop dat alles goedkomt

Liefs Dre

Hai Annika,

Ik denk dat het inderdaad bij iedereen anders is. Ik heb vorig jaar
oktober ook een miskraam gehad, na 2 jaar bezig te zijn geweest. Ik was
ongeveer 9 weken toen ik naar de toilet ging en met afvegen helderrood
bloed had. Ik heb geen krampen niks gehad dus ik schrok me rot. Het
kwam er ook niet met bakken uit ofzo. Gelukkig kon ik 2 dagen later
meteen by de gyneacoloog komen en er was geen kloppend hartje te zien,
dus een miskraam. Ik heb nog 2 weken gewacht of het vanzelf eruit kwam
en ik heb hierbij 1 dag krampen gehad in mijn buik en onderrug. Het was
net alsof ik nog 2 weken licht ongesteld ben geweest. Helaas moest ik
toch nog gecurreteerd worden.

Maar een ander verhaal is dat mijn vriendin ook heel erg bloedverlies
had (echt met bakken en met slierten erbij alles!!) en bij haar was
gelukkig alles goed en zij heeft nu een gezonde dochter van 9 maanden!!
Dus Annika het hoeft niet altijd negatief te zijn!!

Overigens ben ik ondertussen alweer ruim 26 weken zwanger van een dochter!!!

Meid, ik hoop dat alles goed is, ik zal voor je duimen!!!!

Hou je taai en suc6!!!

Lfs

Sies

heyhey.. t is idd bij iedereen anders.. de een heeft misschien meer pijn de ander voelt er helemaal niks van.. bij mij was t zo... ik was 2 weken overtijd en had toen een test gedaan en die was positief, de dag erna had ik smiddags heel klein beetje bruine afscheiding.. die avond erop ging ik met mn vriedn naar de bioscoop.. en t voelde al zo raar in mijn buik. echt heel anders dan ongi pijn.. opeens kreeg ik echt een heel vervelende pijn in mijn buik.. toen ben k naar de wc gelopen en eenmaal op de wc.. stroomde om t zo maar even te zeggen t bloed eruit.. t was echt heel veel...

Dag meid,

Ik had eigenlijk helemaal geen pijn.Op donderdag positief getest en zaterdag verloor ik een beetje bloed. Dat heeft zondag maandag en dinsdag aangehouden. Het ging van bruin naar helderrood en daar na met (sorry) stolsels en slierten. Een beetje druk in mijn buik gehad. Maar de zwangerschapsverschijnselen namen eigenlijk direct af, voelde me niet meer zwanger, terwijl ik in de week daarvoor zeker wel voelde.

Ik hoefde bij wijze van spreken geen test te doen, ik wist zeker dat het zo was.

Op donderdag daarna naar de huisarts geweest. Die kon me geen uitsluitsel geven of het nou daadwerkelijk een mk was of niet. Toen ik thuiskwam (met bestwel een kater, wat je wil duidelijkheid) heb ik er een test tegenaan gegooid en die bleek negatief.

Ik wens je hoe dan ook sterkte, want dit is echt geen leuke periode. Je leert dat je er toch een beetje alleen voor staat en dat dit wachten echt verschrikkelijk is

Kus
talke

Zou het ook een innestelingsbloeding kunnen zijn?

Succes en hopelijk loopt het goed af. Ik duim voor je!!

Hoi Annika,

Het is per miskraam verschillend hoe het verloopt.
Ik heb 2 keer heel vroeg een miskraam gehad.
De eerste begon ik met het verliezen van een beetje oud bloed en een dag later is het vruchtje compleet met weeen afgedreven, en dit was echt geen pretje om mee te maken.
De tweede keer bgon ik te vloeien en werd het vruchtje 2 dagen later afgdreven dit keer zonder weeen, maar een wel wat meer ongi pijn dan anders.
Zo zie je maar dat het niet alleen per vrouw verschilt maar ook per miskraam.
Daarintegen heeft mijn schoonzus een heftige bloeding gehad tijdens haar eerste zwangerschap en die heeft een heerlijke dochter rondlopen.
Ik zal voor je duimen dat het niets is.

Groetjes Saskia

Hoi Hoi,

ook even hoe het bij mij ging...: ik was 9 weken zwanger toen het mis ging.. het begon dinsdag met wat bruin verlies.. ik maakte me nog nergens druk om, maar woensdag had ik nog steeds bruin verlies.. niet constant.. de ene keer op de wc niks te zien bij het afvegen, de andere keer ineens weer wel.
maar donderdag ( dus 2 dagen later ) had ik ineens rood bloed, dus toen dacht ik wel, dit is niet goed... het was niet veel maar wel helder rood.
vrijdag kreeg ik ineens buikpijn en verloor steeds meer bloed.
het bloeden heeft uit eindelijk ander halve week aangehouden en is daarna gestopt..

ik hoop echt voor je dat het niet op een miskraam uit zal lopen, want dat is echt niet leuk en dat wens ik echt niemand toe...
hou je gewoon rustig en als je het niet vertrouwd, bel dan de verloskundige nog een keer, want ik heb toen met 6 weken een echo gehad bij de gyn. dus dat kan wel degelijk hoor.. en dan heb je misschien wat meer rust voor jezelf..

heel veel sterkte!!

groetjes van mij

Terug
Bovenaan