Hoe gaat een miskraam?

Hallo allemaal,

Een aantal weken geleden had ik een positieve zwangerschapstest. Super natuurlijk! Maar toen we begin vorige week voor een echo gingen bleek ik óf veel minder ver zwanger te zijn, óf het vruchtje was gestopt met groeien. 3 weken later zou ik weer terug moeten komen. Nu ben ik gisteren bloed gaan verliezen.. 'k Heb de verloskundige gebeld, ze was heel lief, maar kon ook niet anders zeggen als dat het afwachten is. Over een week kan ik komen voor een echo.   Maar nu bloed ik nog steeds, én ik heb sinds vanmorgen af en toe vreselijk buikpijn. Dus ja, dat is natuurlijk foute boel.
Mijn vraag aan jullie: hoe gaat dat nu verder? Ik begrijp ook wel dat het bij iedereen weer anders is, maar dit is mijn 1e miskraam (heb gelukkig al wel 2 gezonde kinderen), dus heb geen flauw idee hoe dit nu verder gaat.  

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Overigens voel ik me nog wel heel erg zwanger... Heel moe, heel misselijk, 't eten smaakt niet, e.d.     Dat is dus heel irritant, zeker nu  ik waarschijnlijk toch een miskraam krijg. Hoe lang bleven jullie die zwangerschapsverschijnselen houden??

Rot dat je in deze situatie zit nu, sterkte in ieder geval.

Ik heb 1 x een curretage gehad en 1 keer een natuurlijke .Toe ben ik ook begonnen met bloeden, maar er kwamen geen stolsels. Wel stond toen via een 2e echo al vast dat het foute boel was. Ik heb toen uiteindelijke medicijnen gekregen om het op te wekken.

Dan komen er echt stolsels bij en het vruchtzakje was wel een groter en harder stolsel.

En helaas die zwangerschaps verschijnselen bleven tot het vruchtje eruit was.

Maar goed, hopelijk is   het voor jou allemaal loos alarm! Sterkte in ieder geval.

Hoi Rosa,

Dank je wel voor je reactie!
Ik heb tot nu toe nog steeds afwisselend bruin en rood bloedverlies en bij vlagen vreselijk buikpijn. Stolsels tot nu toe nog niet.
Pff.. voel me vreselijk beroerd. 'k Vind het vreselijk dat het nu fout gaat, maar nu het fout gaat wil ik het het liefst zo snel mogelijk achter de rug hebben.  En het ergste is dat ik, nu ik nog geen stolsels verlies, nog steeds een hoopje heb dat het eventueel tóch nog goed zit. Maar dat is natuurlijk jezelf voor de gek houden..    
Tja, we kunnen niets anders doen dan afwachten.

Groetjes

Ik kan mij voorstellen dat je hoop houdt, dat had ik ook toen. Maar het is inderdaad dubbel, je wilt geen miskraam maar als het toch moet dan maar snel.

Heb je nog een controlle bij verloskundige staan? Is het dan er nog niet uit zou ik vragen om hulp bij het verliezen van je vruchtje, dat wachten vond ik echt slopend!

Sterkte ermee

Hoi Mammaaaaaa,
Wat rot voor je dat je nu in deze situatie zit. Het is inmiddels al weer wat dagen geleden en ik vroeg me af hoe het nu met je is. Meestal moet een miskraam na een aantal dagen vloeien toch achter de rug zijn. En zeker als ik lees dat je heftige krampen hebt....
Ik hoop voor je dat alles goed is verlopen, voor zover dat kan.
Zelf heb ik 2 keer een curretage gehad na een missed abortion en 1 keer een late menstruatie. Hoe het dus echt voelt en hoe het precies gaat weet ik niet uit eigen ervaring. Mijn VK heeft mij echter steeds heel goed uitgelegd hoe het zou gaan verlopen. Heb jij die uitleg niet gehad?
Veel sterkte en succes,
Groetjes, Karin

Bedankt voor jullie reactie! Dat doet me echt goed!

Ik heb de afgelopen dagen steeds meer buikkrampen en bloedverlies gekregen, maar behalve een paar kleine stolseltjes ben ik niks verloren.
Maar vanavond weet ik gewoon niet waar ik het zoeken moet van de pijn, en net ging ik naar de wc en verloor ik een soort gelei-achtig iets van ongeveer 1,5 bij 1,5 cm, wit-doorzichtig van kleur. Zou dat het vruchtzakje zijn???   Nu heb ik nog steeds vreselijk veel pijn. Pff..
Morgenmiddag moet ik naar de verloskundige, dus hopelijk maakt ze dan een echo om te kijken of m'n baarmoeder leeg is..
Vorige week vrijdag ben ik bloed gaan verliezen, maar nog geen krampen, en toen heb ik de verloskundige gebeld. Zij zei toen dat we niets anders konden doen dan afwachten. En we hebben een afspraak gemaakt voor de week erna, dat is dan morgen. Ik mocht natuurlijk altijd bellen, maar ja dat heb ik verder niet gedaan.

Hoe ging dat bij jullie ná de miskraam? Heb je dan nog lang bloedverlies?

We hebben hier 2 hele lieve kinderen, en deze zwangerschap kwam best onverwachts maar ondanks dat  waren we er toch heel blij mee en verheugden ons er enorm op, Nu ben ik zo verdrietig.. 'k hoop dat ik me snel wat beter ga voelen!

Groetjes

Helaas, maar vanmiddag heb ik dan toch echt de miskraam gehad. Alles kwam er in 1x uit. Aan de ene kant een hele opluchting dat het dan toch echt achter de rug is, aan de andere kant toch erg verdrietig.
Daarna een echo gehad, en gelukkig is de baarmoeder nu goed schoon.

Groetjes

Terug
Bovenaan