Hoe gaat het met de mama's??

Hoe gaat het met iedereen??
Iedereen al een beetje gewend aan hun kleintje??
En zijn sommige moeders al weer aan het werk??

Ik ben al helemaal gewend aan onze kleine man. Ik vind het soms wel erg druk met twee kleine kinderen, want yordi is nu bijna 2,5 jaar oud. Maar heb opzich niks te klagen want alles loopt hier lekker op rolletjes. Yordi kan zich namelijk heel erg goed alleen vermaken. Soms komt hij iets vragen, wanneer ik net QUinn de fles aan het egven ben, maar dan zeg ik dat hij even moet wachten en dat accepteerd hij dan ook. Hij gaat dan gewoon even verder spelen en wacht totdat ik klaar ben met Quinn.
Quinn daar integen moet soms ook even op zijn beurt wachten, omdat ik dan net met Yordi bezig ben. Ik vind het soms wel wat lastig om de aandacht te verdelen, maar ook dat gaat over het algemeen wel goed. Quinn is opzich een best makkelijk mannetje. Kan wel erg veel mopperen en weet nu al heel erg goed wat hij wel of niet wil.( net als z'n broer) Quinn kijkt eerst even de kat uit de boom, maar als hij je dan ook herkent, krijg je de ene grote lach na de andere van hem en ook maakt hij al heel wat geluidjes. In de box vermaakt hij zich prima met het draaimobiel die hij helemaal volgt. En ook vindt hij het heerlijk om lekekr bij je te zitten en rond te kijken.
Ik ben op sommige dagen nog erg moe. Helemaal wanneer yordi een slechte dag heeft en quinn ook nog eens veel aan het mopperen is. Ik mag 3 juni voor het eerst weer aan het werk. Ben benieuwd hoe me dat weer zal gaan bevallen. En yordi en quinn gaan dan allebei naar het kdv toe. Volgende week gaan ze voor het eerst 2 dagen wennen. Voor yordi voorzie ik helemaal geen problemen, want die gata het geweldig vinden en vraagt al regelmatig als we weg gaan school??? Vindt het alleen verschrikkelijk dat ik quinn daar ook al achter moet laten. Yordi is de eerste 2 jaar thuis geweest en kwamen de oma's op hem passen. En ik denk dat ik er meer moeite mee zal hebben, dan dat quinn dat heeft. Wel ben ik erg benieuwd hoe het zal gaan met slapen op het kdv, omdat ze daar niet aan doen om op de buik te laten slapen en ook niet inbakeren. En quinn is juist een buikslaper. Me man en ik hebben besloten dat we het een maandje gaan proberen om te kijken hoe het gaat en wil het niet, dan halen we ze er af en gaan ze naar een ander kdv toe waar ze wel aan buikslapen doen. Ik heb namelijk een opzegtermijn van 2 maanden, anders had ik ze meteen wel al naar die andere gedaan, maar oke.
Deze week ga ik ook beginnen met weer te sporten en af te vallen, want poeh wat is me lichaam veranderd na 2 zwangerschappen. Maar heb er ook 2 ontzettend mooie wondertjes voor terug gekregen.

Liefs marielle

heej marielle

hier met deze mama is het ook super!!
zit op 2 kilo na weer op mn gewicht pas mn broeken alweer maar zitten nog wel strak... helaas .. maarja komt wel ga zometeen weer fietsen heb eindelijk een fietskar!!! en kan ik Xander op de fiets naar school brengen ipv met die verdomde auto haha

ik ben al helemaal gewend aan mn meisje wel vergeet ik soms nog rekening te houden met haar voedingstijden en ik vergeet bv de luiertas nog weleens zoals vandaag en juist dan poept mevrouw zich tot der nek onder gelukkig bij mn vriendin die zelf een kleine heeft van 10 maanden dus luier maatje 4 aan(ze verzoop erin whaha) en kleertjes van haar!!!

xander is dol op zn zusje soms een beetje te want hij geeft graag kusjes maar af en toe worden we er moe van haha maarja hij bedoelt het goed!!

als ik straks weer ga werken is m husband thuis dus onze kindjes hoeven niet naar de opvang,,, we zitten eigenlijk nog op nieuws te wachten van bram zn werk want die zou per 1 juni omhoog gaan en effe afwachten hoeveel dat is en dan gaan beslissen of ik ga stoppen ja of nee.. aangezien ik nu werk voor de "luxe" en wil die wel graag behouden... erg he..**schaam schaam**

verder mag ik morgen naar de huisarts babbelen over de spiraal....

nacontrole heb ik geen afspraak voor gekregen in het zkh en tja vk heeft alleen de controle kraambed gedaan dus vraag me af of ik nog op nacontrole moet ergens????

ik moet ook echt nog afvallen hoor maar die chocolade is zo lekker:$

liefs daan

Hier gaat het ook goed!
Gelukkig hoef ik nog niet te werken. Olivia is nu 8 weken oud en ik heb nog verlof tot ergens in juni. Daarna nog 2 weken onbetaald verlof en 2 weken vakantie, dus ik begin 12 juli pas weer met werken.
Olivia gaat dan net als haar grote zus naar het kdv. Zal wel weer even slikken zijn, maar gaat vast wel goed. Gelukkig doen ze bij ons wel aan buikligging.

Het enige nadeel is dat ik nog weinig met Olivia kan doen. Ze is snel uit haar doen, zelfs als ik een wandelingetje buiten heb gedaan. Daarom houden we haar zoveel mogelijk thuis en proberen we het gewoon af en toe. Als alles 'normaal' verloopt op een dag, is ze gewoon happy.

Ik werk trouwens niet voor de luxe ;)
Ik vind het werk gewoon leuk en zou niet gelukkig worden van fulltime thuis blijven. Dus ik houd wel vast aan mijn 20 uurtjes ;)
Overigens gaan Olivia en Vera 2 dagen naar het kdv en mijn man heeft een papadag. Vera vindt het kdv gelukkig helemaal te gek. Jammer alleen dat de meeste grote kindjes net 4 zijn geworden en naar school gaan. Nu is Vera (2,5) 1 van de oudsten (het is een verticale groep).

Ik vind het ook wel wennen, ineens 2 kinderen. Vooral als ze allebei tegelijk aandacht vragen. Maar gelukkig is Vera heel begripvol en ook gek op haar zusje.

Hier ook nog niet op gewicht hoor, maar ben al wel alweer een tijdje aan het sporten. Dat gaat erg goed maar afvallen lukt nog niet zo helaas :(

Groetjes, Martha

Heeeeej mama's,

Hier gaat het ook heel goed, erg bijzonder zo'n eerste kindje..:D Maar Fleur doet het super goed en is enorm tevreden en makkelijk en huilt echt nauwelijks! We genieten echt enorm van haar, grote glimlach met van de pretoogjes, daar smelt je helemaal van..:D

5 juni mag ik weer aan het werk, moet zeggen dat ik er ook wel weer zin in heb, weer even wat anders! Mijn man werkt ook onregelmatig en dat komt perfect uit want daardoor hebben we nauwelijks oppas nodig! maar als we die nodig hebben is mijn zus er..dus echt super fijn!!

Ik zit alweer 5 kilo onder het gewicht van voordat ik zwanger werdt dus mijn kleren passen weer heerlijk alleen een beetje ruim...maar ach..:D das niet erg!!

Groetjes Liesbeth

Hey allemaal!!!

Nou eigenlijk zou ik morgen weer moeten beginnen met werken, maar omdat ik 4 dagen onverwacht eerder met verlof moest heb ik die dagen nog vrij genomen, dus volgende week dinsdag weer aan het werk.
Ja ik zelf kijk er ook erg naar uit, maar dat deed ik zo'n 8 a 10 weken geleden al, maar das door de omstandigheden denk ik.

Rebecca is dan wel niet thuis, maar is een super tevreden meisje, ze slaapt de gehele nacht door, veel aan het lachen en probeert je heel veel te imiteren!!!

Over mijn vermoeidheid ben ik nog niet heen, maar ja hoe moet je bijna 7 maanden niet slapen ff bijtanken in 16 weken, das niet te doen. Ach gelukkig is die automatische piloot knop er nog.....
Qua gewicht, gisteren op de weegschaal gestaan, nou was 12 aangekomen en zit nu ruim 6 kg onder begin gewicht, alles zit te ruim. En ik zou het niet erg vinden als dit zo zou blijven.

Groetjes Pauline

hallo allemaal

Hier gaat het ook wel goed eigenlijk (mag niet mopperen)!
Dani is nu zijn eigen ritme aan t aanhouden en gaat sinds een paar dagen na de fles van 20u gewoon lekker slapen in bed zonder tot 23u in slaap te moeten wippen enz.
Yarah (over 2 weekjes 3jr) doet het ook heel goed is helemaal weg van haar broertje en idd soms te weg van dr broertje, want dan wil ze kussen en "ik wil dat doen bij mijn broertje" maar die behandeld hem soms als een pop haha... maarja wel zoo lief

Mijn zwangerschapskilotjes zijn er ook nog niet af... lijkt wel of het blijft hangen op dit gewicht.... hier moeten er nog 5 af......

Werken moet ik ergens half juni... weet nog niet precies wanneer want ben 2 weken later bevallen en moet eigenlijk nog weekje vakantie er achteraan knopen! Hopen dat dat nog kan!
Dani gaat begin juni wennen op t KDV maar dat zal wel minder heftig zijn als bij mn dochter kwa emo... hihi ik weet dat ze er goed zijn voor de kids dat scheelt!

T weekend hebben we feest en blijven ze allebei bij oma slapen! Dat vindt ik wel pijn aan mn hartje... van weten ze wel alles van wiegendood enz. doet ze wel optijd weer in bed etc. en houden ze yarah in de gaten dat ze de pop (dani) niet eten gaat geven ofzo:p haha... is dat stom als ik dat beetje opschrijf allemaal???

Nou succes allemaal nog met de kilotjes en het werken binnenkort!

xxx Joyce

Terug
Bovenaan