Hoe gaat het met de mannen?

Hoe doen jullie mannen/vriendjes het tijdens de zwangerschap?
Die van mij is erg lief voor me maar niet truttig. Hij vraagt vaak hoe het gaat en als ik even een dipje heb neemt ie veel  van me over en kan ik altijd even bij hem zeuren. Ook mijn niet al te gezellige buien nam hij voor lief gedurende de eerste drie maanden. Hij zit continu met zijn handen op mijn buik om te proberen of hij ons meisje al kan voelen.Dit is tot nu toe niet gelukt omdat de placenta aan de voorkant ligt. Daar baalt hij wel een beetje van. Ik ben vooral trots op hem omdat hij niet overbezorg is over mij en de kleine wat ik wel zou kunnen begrijpen omdat hij met zijn ex een aantal jaar geleden een jongetje heeft verloren dat bij de vroeggeboorte door zwangerschpavergiftiging  toendertijd een week te jong was om in de couveuse te mogen en maar eenuur geleefd heeft.

Het enige dat ik te klagen  heb is dat hij nog niet gestopt is met roken  terwijl hij steeds zegt dit te gaan doen.  Voor de rest is het echt een kanjer!

Was hier gewoon benieuwd naar omdat we het nog niet zoveel over de mannen gehad hebben terwijl ze toch een aanzienlijke rol spelen.

wat een topvent heb jij zeg. Maar dat mag ook wel hoor, want jij draagt tenslotte het belangrijkste in zijn leven in je. hij kan er niks aan doen, jij moet zorgen dat het groot wordt en goed ter wereld komt!

ik baal zo van die mensen die zeggen: wij zijn samen zwanger. helemaal niet waar, ik ben zwanger en hij steunt me, maar hij draagt dat kind niet met zich mee en hij heeft geen dikke buik (hoewel, sommige mannen in de buurt komen maar daar zit geen kind in hihihihi) en hij neemt die buik niet overal mee naar toe. Snap je me, of zijn er mensen hier die wel samen zwanger zijn?

gewoon genieten van al die aandacht dus enne kopjes thee laten brengen.... maar ook weer niet overdrijven hoor! ik vind het zo heerlijk als ik beneden op de bank een beetje moe zit te zijn en mijn man gaat boven even het bad aanzetten zodat ik lekker kan ontspannen......

In de eerste drie maanden was ik heel moe en toen kreeg ik ook nog griep. Ik voerde letterlijk niks meer uit terwijl hij 50 uur per week werkt, dus dat heeft wel wat spanningen opgeleverd.
Pas toen de dokter zei dat ik ziek was en koorts had, en bloedverlies drong het tot hem door dat ik niet lui was maar echt niet in staat iets te doen.

Nu gaat het heel erg goed, ik voel me prima en hij neemt de 'zware' taken over. Heeft ook sinds het begin de kattenbak zonder mopperen verschoond, we doen samen boodschappen 1 x per week dan draagt hij die zware zooi hahaha

Hij is er veel mee bezig qua praten tegen mn buik en voelen aan mn buik enzo, maar niet zoals ik met zn neus in een tijdschrift, dat niet.
Ik vind het perfect zoals het gaat. Binnenkort wil ik zo'n zwangerschap cursus gaan volgen en dan wil hij ook graag mee naar de partner avonden. Hij wordt ook niet moe van mijn geratel (soms) en is meer bezig met de financien en welke spulen we moeten kopen (precies zoals in de boekjes staat hauhahaa!).

Dus, hier geen klachten!

Net als voor mij, was de positieve test in begin december, reden voor mijn man om nieuwe prioriteiten te maken. Voor mij was het het opstarten van een eigen bedrijf die ineens vergeten was, en voor mijn man die vaak  voor projecten over het hele land en in het buitenland, ging hij zich concentreren op projecten dichter bij huis en ging hij van 60-70 uur per week werken (rijden voor en na de file...) tot 50-55. Ook ga hij alles op zij zetten om bij te kunnen zijn voor de afspraken bij de VK en echos. Momenteel  zit hij in  de VS (om straks 8 km van huis op een project te kunnen zitten)  en maakte zich grote zorgen over om een VK afspraak vlg week (en de groei van mijn buik...) te missen. Ook heeft hij zelf gevraagd  naar advies over een leuk vader-boek  (ergens anders op deze forum) om zich goed te kunnen voorbereiden op de komst van de kleine. Sinds een week of drie  zijn de bewegingen van de kleine ook van buiten te voelen af en toe - een hij vindt het geweldig om met zijn handen op mijn buik te zitten en tegen de kleine te praten. Hij smeert graag mijn buik en rug in in creme s'avonds voor het slapen en hij is volop bezig met kinderkamer klaarmaken en het inkopen van kinderwagen etc. In de 2de en 3de maand heeft hij alle boodschappen gedaan omdat ik erg moe was en hij laat mij ook niet zware dingen dragen. Ik vind het echt top van hem en ik ben heel benieuwd naar hem als hij straks papa wordt;-)

Mor 74      

Terug
Bovenaan