hoe gaat het met de meerling moeders?

Ik ben nu 35 weken zwanger van een tweeling en ben toch op en top zwaar zolangzamerhand en benieuwd hoe andere meerling moeders het er vanaf brengen. Waarschijnlijk worden mijn twee jongetjes met een week ofzo gehaald met een keizersnee, omdat een beebje een beetje achter blijft in de groei. Niets om ons zorgen te maken is ons steeds verzekerd, maar ze zijn nu sterk genoeg om buiten de baarmoeder door te groeien en voor eentje is dat dus waarschijnlijk in ieder geval beter. ik ben er ook wel aan toe moet ik zeggen aangezien ik toch echt weinig nog kan, al herken ik ook zoveel bij de andere moeders! Ik ben al uitgeput na een trap lopen en kan niet lang meer achter elkaar staan. Ik kan nog net boodschappen ndoen maar daar houdt het mee op!  En.. gaan jullie ook borstvoeding proberen? Ik wil het wel graag, maar weet ook weer niet of dat niet heeeeel zwaar gaat worden.
Nou ik ben benieuwd naar andere verhalen!

Hoi Roos

Ik heb geen meerling hoor. Maar ik wou toch ff reageren. Dat je t zwaar(der) hebt is meer dan logisch, je levert een dubbele prestatie!!!
Hier in griekenland worden meerlingen bijna standaard eerder gehaald omdat dat beter is voor mama en de kids. Ik heb hier 1 vriendin die d'r 2ling tot week 40 heeft gedragen (ze is franse). Een vriendin in ned. is een paar maanden geleden bevallen v e tweeling spontaan in week 40, beide 3500gr!!!! de 2de in een stuit! Haar postuur klein en tenger... (kid nr. 3 en 4!) Toen ik dat aan m'n gynacoloog vertelde keeeeeek ie me aan....
Hij zei dat hier en in Italie waar hij heeft gestudeerd in geen enkele kliniek men de moeder door zou laten lopen maar dat men zeker zou hebben ingegrepen.
Dan bv, ik ken 4 meiden die bv hebben gegeven met 2lingen. Een gedoe, je voelt je soms als een koe (met 1 ook wel hoor) maar niet onmogelijk...
Sterkte met de laatste loodjes enne... voor je t weet is t zover!!!! (Joehoe!!!!!)
groetjes,Priscilla (nog een week of 2 en mijn beebje wordt gehaald!)

Hoi Priscilla,
Wat leuk om over de ervaringen van je vriendinnen te lezen, en jeetje wat ken jij veel ttweelingmoeders! En tot 40 weken, jeetje!!! Oh dat doen ze hier niet hoor (ik zit in Londen). En waarom wordt jouw beebje gehaald, ook met eek ks? Heb je ervaring met ks? (Misschien heb je het hier wel eerder verlteld maar heb ik het gemist!!). Ik weet niet hoor of ik het echt veel zwaarder heb, ik heb het gevoel dat ik enorme mazzel heb met mijn klachten. Ik ben wel top zwaar maar als ik lees over andere ervaringen hier dan heb ik het gevoel dat ik veel mazzel heb tot nu toe. Ik heb woensdag weer een echo en dan kijken ze wanneer ze ze gaan halen, afhankelijk van het vruchtwater. Dus dat kan dezelfde dag zijn of nog twee weekjes wachten. Dank je voor je info en geniet ze nog even twee weekjes!!
groetjes
Roos

Hoi Roos!
Nou, de secr.van m'n gyn. belde vandaag, ik moet morgen komen voor de laatste check-up en om een datum te prikken!!!! Het wordt m'n 3de ks. De 1ste feb'05, navelstreng zat om t nekje van Ioannis, wou niet indalen  en hij werd in week 40 gehaald. De 2de, Billy is in nov.'06 met 35w gehaald na een zw.schap met veel bloedingen vanaf week 20. Alles is goedgegaan hoor, hij is een gezonde vrolijke boef! Beebje in m'n buik wordt gehaald deze keer mijn keuze. Ik heb goede ervaringen gehad met ks. Vrijwel pijnloos. Gelukkig mag je hier kiezen!
groetjes,Priscilla

Nog bedankt!
Alles was ok. Deze/volgende week de laatste volledige bloedtesten, bezoekje aan de cardioloog voor een check& hartfilmpje (is een verplichte standaardprocedure) en.... woensdag 3 sept 14:00 (ietsjes eerder) wordt m'n beebje gehaald!!!! Joepie!!!!!!
Om een uur of 11 moet ik er zijn en wordt ik 'voorbereid' het scheren doe ik thuis wel...
Ik heb om een ruggeprik gevraagd netals de vorige keren.
Spannend!!!!! Het komt nu heeeeel dichtbij!
groetjes,Priscilla

hoi roos.

ik ben eigenlijk oktober moeder maar ik kom hier ook geregeld.
ik zit nu in mijn 30 ste week (van 2 kindjes), zaterdag 31. 1 kindje loopt een week achter qua groei maar dat is al vanaf het begin.

ik vond het nog niet zwaar, maar deze week begint het echt toe te slaan. mijn ribben doen zeer en mijn schaambeen doet zeer, mijn ribben vooral als ik zit, maar ja de hele dag staan is ook niet goed. mijn buik is gigantische hahahaha. gelukkig kan ik nog fietsen en auto rijden. maar ik heb wel altijd mijn medische gegevens bij me. je weet maar nooit he. ik werk nog wel maar 4 uur minder als normaal. maar ik denk dat het deze week wel naar halve dagen gaat. ik kom zowat niet vooruit.

ik ben zo blij, echt heeeeeeel blij dat we een rot zomer hebben hahahhahah ik vind dit weer heerlijk, soms een beetje regen, maar niet te koud. echt super weer om zwanger te zijn.

ik heb as dinsdag een echo om te kijken of ze goed blijven groeien. en dan zie ik het wel weer.

fijn om met een andere meerling moeder te kletsen, op het oktober forum is er geen meerling moeder.

gr martina

Terug
Bovenaan