Hoe gaat het met de mensen die misselijk zijn?

A

Anoniem

Guest
Ik ben erg benieuwd of het al minder wordt bij mensen die net als ik misselijk zijn.

Ik ben nu 10 weken en word er helemaal  gek van, ik voel me gewoon schuldg als ik dit zeg maar ik baal echt enorm van dat zieke gevoel de hele dag en ik kan echt niet wachten todat het beter wordt wat de vorige twee keer gelukkig gebeurde bij week 14.
Als ik maar iets teveel doe word ik weer ziek dus kan me alleen maat heel rustig houden.

Hoe gaat het met jullie???

Liefs
Lies

Hoi Lies,

Waar het bij mij de eerste periode wel meeviel heb ik vorige week compleet gevloerd de hele week met emmer op bed gelegen. Ik kon zelfs geen water meer binnenhouden. Vreselijk!!!
Ik probeer mezelf te troosten met het feit dat mijn HCG hormoon nu op z'n piek zit (ben 10,5 week zwanger) maar leuk is anders.
Pas na pillen tegen de misselijkheid (emesafene) ging het ietsje beter maar het had maar een haartje gescheeld of ik was naar het ziekenhuis vervoerd om aan het infuus te gaan.
Ben nu weer aan het werk, tussen hoop en vrees. Want ik vraag me echt af hoe lang ik het volhoudt, ben naast misselijk ook echt supermoe en kan eigenlijk niet zonder middagdutje...
Kun jij nog wel functioneren en heb je al middeltjes geprobeerd?

Hoi Nanna

Ik ben ook 10+1 en moet heel rustig aan doen zit compleet in de ziektewet want als ik me rustig houd gaat het wel. Ik ben de vorige zwangerschappen allebei de keren in het ziekenhuis beland en dan wil ik niet weer dus rust en emasefene (wat iets helpt) en de tijd echt stuk slaan. Zal zo blij zijn dat dit over 2 weken minder wordt want dan gaat dat HCG eindelijk zakken en heeft nu inderdaad de piek.

Nou meid sterkte ik hoop dat we ons snel beter voelen.

Liefs
Lies

Ja, dat hoop ik ook!

Bij mijn vorige zwangerschap was ik wel misselijk, compleet met overgeven enzo, maar heb ik nooit emesafene gebruikt en ben ik ook altijd blijven werken.
Deze extreme vorm valt dan dus ook rauw op mijn dak! Maar inderdaad, ik hoop dat we over een paar weken weer volop kunnen genieten!

Liefs, Nanna

hoi dames,

ook ik ben onwijs misselijk helaas. Heb tijdens mijn vorige zwangerschap wel ochtendmisselijkheid gehad (met spugen en al) maar nu dus gewoon de hele dag door ellende.
Dank voor de tip van die medicijnen, ik ga zo meteen even mijn huisarts bellen want dit is ook niets ik ben een lopende vaatdoek...

groetjes Tamar

Was ook onwijs misselijk, kotste alles er binnen no time er weer uit. Zit nu op 10 wk en 6 dg en ik merk dat het echt stukke minder wordt. Kan nu zelfs weer brood eten ( iets waar ik de afgelopen 5 weken alleen maar over kon dromen). Merk wel dat als ik me ergens te druk over maak, ik de volgende dag weer de hele dag boven de wc hang.

Het stomme is dat ik het aan de andere kant ook een bevestiging vond, dat misselijk zijn. Zo van ik ben nog misselijk dus het leeft nog. De afgelopen paar dagen toch wel zitten twijfelen of alles wel oke is daarbinnen. Volgens de vk is het normaal dat het afneemt rond week 11 of 12.

Ik ben morgen 13 weken maar bij mij gaat het echt nog niet beter. De hele dag misselijk, veel spugen en walgen van eten. En de verloskundige zegt dat als ik me nu nog zo beroerd voel de kans groot is dat het toch wel tot de 16 week zo blijft!! Neehee!! Ik ben van 60 kilo nu al naar 50 kilo gezakt, kan vrijwel niets verdragen behalve af en toe een crackertje en een bakje vla. Ik blijf me toch ook wel zorgen om het kindje maken, je bent toch bang dat die iets te kort komt. Toch gisteren maar even extra langs de vk en ze heeft me (weer) gerustgesteld. Voor het kind maakt het echt nog niets uit, alleen voor ons is het erg vervelend. Mijn urine is getest, als daar te veel afvalstoffen in zouden zitten dan zou ik ook opgenomen moeten worden en aan het infuus moeten. Maar dat was gelukkig nog goed.
Ik merk wel heel erg dat de nadruk ligt op het beroerd zijn en niet op het blij zijn. Daar voel ik me wel schuldig over, maar ik voel me vaak ook zoooo beroerd!! Ik hoop maar dat het snel overgaat, ik zie er net zo uit als dat ik me voel..
Meiden, sterkte allemaal!!

Terug
Bovenaan