Hoe gaat het met de oktober-kinderen?

A

Anoniem

Guest
Dag oktober-mama's,

hoe gaat het met jullie wondertjes? Het blijft indrukwekkend hoe snel die ontwikkeling van onze prachtige knullen en meiden gaat!
Leuk ook om te zien, dat onze zoon steeds meer laat zien, wat zijn karakter is.
Lars is een vrolijk en druk mannetje, voortdurend op onderzoek naar de wereld om hem heen. Dat betekent wel, dat ik hem geen moment alleen kan laten. Zelfs in de box en in bed weet hij kattenkwaad uit te halen  En dan die glinsterende blik in zijn ogen: wat zal ik nu weer eens gaan ondernemen...
Lars kan tijgeren en 'worstelt' net zo lang, tot hij bij het onderwerp van zijn aandacht is. Op dit moment zijn vooral onze voeten en hoofden erg interessant. Ook zijn eigen voeten vindt hij leuk, want hij 'duimt' nu ook op zijn grote teen
Vrouwen, katten en trommels krijgen zijn volledige aandacht. Honden interesseren hem niet zo veel en van mannen moet hij helemaal niets hebben (papa is het gelukkig wèl helemaal). Zijn onderlip krult dan naar buiten en als de heer in kwestie niet snel genoeg afstand neemt, wordt het brullen...
Lars maakt graag herrie: op de trommel, op de piano en met zijn rammelaars. Het liefst zo hard mogelijk. Wanneer hij piano 'speelt', 'zingt' hij graag mee.
Hij 'kletst' ons de oren van het hoofd en vindt het leuk om naar onze liedjes te luisteren.
Kortom: een heerlijk mannetje, dat snel en graag in het middelpunt van de belangstelling staat.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Groetjes, Marijon

Hallo,

hier ook een vrolijke knul van 18 oktober.

Ik word elke ochtend begroet door een lachende en springende Tijs in bed. Gelukkig ligt de slaapzak vast.
Tijs zit erg graag. In de wipstoel liggen, nee... rechtop zitten. Op het aankleedkussen liggen, moet dat nou .
En als hij dan zit, is niets om hem heen meer veilig. Alles moet gepakt worden of op de grond gegooit worden.
Tijs is een echte onderzoeker, alles wat nieuw is, wordt grondig geinspecteerd.
Een paar keer heb ik het lepeltje losgelaten en dan krijg ik hem ook voorlopig niet terug. Hij is erg sterk.
Sinds kort trek ik hem ook op tot staan, vindt ie geweldig. Ik merk gewoon, dat hij het grootste gedeelte van zijn gewicht zelf draagt.
Nee, de tummy tub dan, ik zet hem erin. Hij staat op de bodem met zijn voetjes tegen de rand en zijn rug/billen tegen de andere rand. En hij wil gewoon niet zakken.
Staat ie te vissen naar zijn speeltjes, wel leuk gezicht. Dan roep ik uiteindelijk papa maar, om hem te laten zitten.

Tijs is ook een echt lachebekkie. Hij wordt al door veel vrouwen charmeur genoemd. Hij heeft me toch chans, haha. Naar alle vrouwen moet hij lachen.

Hele gesprekken heeft hij ook, mijn schoonzus (en oppas) zei laatst, dat hij tegen de rits van zijn slaapzak kletst, haha.

Wie weet wordt Tijs wel voetballer. Ik heb een kleine voetbal voor hem en dan zitten we tegenover elkaar en rollen we de bal naar elkaar toe. En fanatiek dat hij is.

Hij is hartstikke gezond, daar hebben we het echt mee getroffen.
Hij heeft alleen eczeem op zijn wangetjes sinds hij 6 weken is. We smeren wat af, maar ja....

Hoi,
Ja, hoe gaat het met mooie Liv van 7 oktober. Eigenlijk wel goed. Het is een druk, beweeglijk meisje dat altijd op haar buikje wil liggen en sinds kort de hele kamer doortijgert en soms echt kruipt. Verder wil ze absoluut nooit in haar wipstoeltje, ze haat dat ding. Sinds kort heb ik dus maar de kinderstoel van zolder gehaald en krijgt ze voortaan daarin haar eten. Ook als wij met iedereen aan tafel zitten, vind ze het geweldig om erbij te zitten en te proeven van ons eten (als dat kan).
Ze is echt een superblij kindje en haar grootste lach is altijd voor mama, papa of haar zusjes of broertje. Vooral grote broer Lee van 2 vind ze helemaal geweldig.
Toch is het niet altijd makkelijk geweest. Vanaf haar geboorte is ze al veel ziek geweest. De helft van de ziektes kwamen bij haar door haar zusjes en broertje, dus weerstand heeft ze nu wel opgebouwd. Maar ook bijv. de waterpokken, maar dan zo heftig dat ze zware medicijnen heeft gehad en nu nog veel littekentjes ervan heeft. Verder hebben wij met kerst een heftig auto-ongeluk gehad waarbij we met de hele familie twee keer over de kop zijn gegaan. Gelukkig zat iedereen goed vast, en had Liv niks, ze is toen toch tijdelijk ondergebracht bij mij schoonzus en dat merken die kleintjes toch. Maargoed dat is gelukkig achter de rug. Het enigste waarmee we op het moment kampen, is Liv's eczeem. Zelf heeft ze er niet zo'n last van, maarja ik wil toch weten waar ze precies allergisch voor is.
Ik vind wel dat het allemaal zo snel gaat, al acht maanden is ze. Ze is mijn vierde kindje en elke dag ben ik weer blij met haar. Zo mooi. Blaasbloempje noem ik haar, omdat ze van die schattige witte pluishaartjes op haar hoofdje heeft (toch grappig als je een indische vader hebt, toch).
Ivy

En toen zat ik thuis...  Lijf en hoofd wilden niet meer knokken, ik kon het allemaal niet meer bolwerken. Zorgen voor Lars, voor m'n werk, voor het huishouden en tussendoor ook nog proberen te herstellen.
Ik heb al drie keer geprobeerd m'n bloeddrukmedicatie af te bouwen. Deze laatste keer  bleek m'n bloeddruk weer gestegen te zijn tot de hoge waardes tijdens m'n zwangerschap. Na 8 maanden nog geen greintje verbetering dus.
Tel daarbij op, dat depressies in mijn familie voorkomen en de grens is bereikt.
Na 8 maanden knokken gooi ik even de handdoek in de ring.
Wat naar, dat ik de laatste drie schoolweken niet weet af te maken en ook het schoolkamp mis. Maar wat heb ik de rust hard nodig!
Inmiddels ben ik met St. Janskruid begonnen en dat heeft al enig effect. De nevel in mijn hoofd is weggetrokken en ik kan weer helder denken.

Wie heeft er nog tips? Hoe zijn jullie eventuele depressies in je leven te lijf gegaan? Hoe hebben jullie emotionele situaties verwerkt (de geboorte van Lars was erg traumatisch)? Ik denk zelf ook aan hulp via de natuurlijke weg. Wie heeft er ervaring?

Groetjes, Marijon

P.S. heel wat anders: Lars had in het begin ook hele rode, harde wangetjes. Dat bleek te komen doordat hij niet tegen de produkten van Zwitsal kan. We badderen hem nu in extra vettende badolie, daarna masseer ik z'n lijfje met baby-olie (van Natusan) en zijn gezichtje smeer ik in met crème van het Kruidvat (blauwe potje met schaapje erop). Hij heeft nu een mooi huidje.

Terug
Bovenaan