Hoe gaat het met de ontwikkeling?

Hey dames
Ben benieuwd hoe het gaat met de ontwikkeling van jullie kleintjes?
Onze dame is heel erg snel qua moteriek..
Ze is bijna 5,5 maanden en is volop aan de gang,
Ze kan al alleen zitten zonder om te vallen en goed rechtop.
Constand omdraaien van rug naar buik en andersom.
Zo zit ze al in der loopstoel en heeft sinds 2 dagen in de gaten hoe ze zich kan verplaatsen, dus ze gaat rustig van hot naar haar..haha zo mooi om te zien!!
Ook heb ik al het badzitje gekocht want in het ligbadzitje probeerd ze zich ook al uit te wringen..
Nu is het wel zo dat ze heel klein is (63cm, en bijna 7 kilo) dus denk dat ze wel snel zal gaan glijden in het badzitje, die is heel ruim..
Nu ga ik maar eerst een handoek erin leggen zodat ze wat hoger zit, en niet zo glijd!! Vanavond eens uitproberen..
En ze is ook zo 'bij'
Zo nieuwschierig naar alles..
Het gaat veel te snel!!
Ben benieuwd naar jullie kindjes..

D. is 5 maanden en begint nu op zijn zij te draaien, ik ben benieuwd wanneer hij door kan rollen naar zijn buik. In zitstand moet ik hem echt nog ondersteunen. Ik heb het idee dat hij wat trager is in alles!

Noa is morgen 5 maanden en al een poosje druk met rollen van buik naar rug en andersom.
Als ik haar op de grond leg duwt ze haar kontje omhoog en probeert ze tijger bewegingen te maken. Tot nu toe gaat ze dan stukjes achteruit of draait ze rondjes om haar as:p.
Ze vind het erg leuk om op haar benen te staan en is daar al flink sterk in.
Zitten kan ze wel maar nog niet echt los.

Hier dus volop beweging, mevrouw wil niet graag meer stil liggen!

Milan is nu 5.5 maand, omrollen lukt bijna... maar ja, als je je hoofd gewoon naar achteren gooit zie je ook alles :) Alleen zitten zonder steun lukt nu max. 10 seconden en dan valt hij om haha! Maar hij blijft het proberen, dus het zal wel steeds beter gaan.
Verder is hij heel vrolijk, lacht naar iedereen (als je mazzel hebt is t nog een schaterlach ook!) en wil graag alles zien, horen en vooral proeven. De groentjehapjes gaan er ook in als zoete koek, half potje is binnen no-time leeg!

Hier met morgen 5 maanden geen omrollen of zelfstandig zitten. Hij kan beide bijna, maar nog niet helemaal.

Wel lacht hij de hele dag, kan z'n fles zelf vasthouden en zijn lepel in z'n mond doen. Hij zei laatst 2 x papa maar dat was vast per ongeluk. Hij gilt ook wat af.

Ik vind het wel fijn dat ie nog niet alles kan. Hij is wel beresterk en daar moet ik al aan wennen haha. Ik geniet van elk moment.

haha allemnaal snelle jelles hier

ok maike draait alle kanten op, kruipt als ik haar op haar buik leg met handoekje tussen de armen (moet als oefening voor fysio) en zit enorm stevig, pakt alles en stopt het ook gericht in haar mond....
en ja lachen en praten, draaien om haar as een hele bezigheid hahaha

ze wil ook de hele dag staan..... niks zitten hihi

de september kindjes zijn er lekker vlot bij hahaha

gaat veel te snel!

sofia kan nu met 5 maanden en 1 week zelfstandig zitten. in de box met allemaal speeltjes om zich heen is ze zo geconcentreerd aan het spelen dat ik haar makkelijk 1 uurtje haar gang kan laten gaan!!

ook grijpt ze nu echt naar alles! en direct naar haar mond. zodra ze ligt gaan haar voetjes omhoog en is t teentjes naar de mond hahhaha zo van kijk eens hoe lenig ik ben! ook gaapt ze vreemden of mensen die ze niet vaak ziet echt aan. zodra papa van werk komt en ze hoort zijn stem wordt ze heel druk en gaat ze lachen! dus echt een papa's meisje hier..

Faron is een supervrolijke baby en hij vindt alles interessant. Hij wil alles pakken en in de mond doen (ook zijn eigen voetjes!). Hij heeft sinds deze week twee doorkomende tandjes, wat gaat dat toch snel. Rollen van rug naar buik doet hij al vanaf 3,5 maand, andersom nog steeds niet haha. Hij is 5,5 maand nu. Zitten gaat ook steeds beter en oog-hand coordinatie ook. Leuk om te lezen hoe het met jullie kindjes gaat!

Terug
Bovenaan