hoe gaat het met een volgende zwangerschap?

Hoi dames!

Sinds een paar dagen lees ik hier met jullie mee.
Tijdens onze eerste vk controle (vorige week dinsdag) bleek dat er geen  leven te groeien en de gyn bevestigde dit later. Afgelopen vrijdag ben ik het vruchtzakje verloren.

In principe voelen we ons best goed. Lichamelijk  voel ik  me weer goed en  we hebben het allebei inmiddels wel weer  aardig op een rijtje gekregen.

Vanmiddag voor controle bij de gyn geweest en gelukkig is alles goed.  Mijn baarmoeder is schoon, curretage is dus niet nodig en er is geen enkele reden waarom een volgende zwangerschap niet goed zou gaan. Hij heeft zelfs nog de eiervoorraad laten zien!

Nu hebben  we alleen  nog een vraagje en ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. De gyn zei dat we met een volgende zwangerschap beter zouden kunnen wachten tot  na de volgende menstruatie, omdat de termijnbepaling dan het makkelijkst is.

Eigenlijk willen wij gewoon maar zien wat de natuur brengt en niet speciaal wachten op een volgende menstruatie. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Hey harma,

Wat enorm vervelend voor je! Ik hoop dat alles goed met je gaat?

Ik had de zelfde gedachte als jou na mijn miskraam. Laat de natuur zijn werk doen. Ik ben dus na mijn curritage niet meer ongesteld geworden en was meteen zwanger. Gister een echo gehad en het hartje zien kloppen. Ben nu 8 weken en 5 dagen. Dus het wachten op een menstruatie is volgens mij niet nodig.

Heel veel succ6.

Liefs,

Danielle

Hoi Harma,

Meid, wat jammer dat je een mk gehad hebt. Wat zullen jullie een verdriet ervan hebben.
Wel fijn om te horen dat je je al weer aardig goed voelt. En over dat weer zwanger worden? Gewoon doen zoals het voor jullie goed voelt! Voor de termijnbepaling hebben ze een echo apparaat. Wij zijn (beide) keren gewoon weer gelijk gaan klussen voor een kindje. En beide keren is dat niet gelijk de volgende maand gelukt. Ik ben van onze zoon zwanger geraakt 4 maanden na de curetage. En nu heb ik in april een mk (+curetage) gehad, en ik ben nog steeds niet zwanger. Dus het is maar de vraag of het gelijk weer lukt. (schijnt wel vaak te gebeuren) Dus gewoon doen zoals het voor jullie goed voelt!
Heel veel sterkte, en heel veel succes met klussen!

Groetjes, Kat

Waarom ga je niet teperaturen, dan weet je wanneer je je eisprong hebt gehad, weet je ook gelijk de duur. En het is echt onzin hoor, met een echo   kunnen ze de duur ook bepalen.

Zelf denk ik dat als je lichaam bepaalt of je er weer klaar voor bent, dus lukt het de eerste keer niet wees dan niet teleurgesteld, dan was je lichaam gewoon nog niet zover. En lukt het wel dan is dat toch alleen maar fijn.

Wij hebben ook de natuur haar gang laten gaan. Bij mij had de baarmoeder iets meer herstelwerk omdat ik al 18 weken zwanger was, en de wond van de placenta ook iets groter was dan bij een vroege miskraam. Maar na twee maanden was ik toch weer zwanger.

Succes en veel plezier met vrijen.

Miep

Dank jullie wel voor de reacties.

Inmiddels gaat het wel weer aardig goed met ons. We vinden het nog steeds jammer dat onze zwangerschap in een miskraam geeindigd is en hebben ook best emotionele momenten gehad, maar inmiddels zijn we wel zo  ver dat we het goed kunnen relativeren. Het is de natuur die zijn werk gedaan heeft en daar is niets aan te doen.
Wat ik het ergst vind, is dat een volgende zwangerschap niet meer zo onbezorgd zal beginnen als deze was begonnen (en Miep, jij weet daar waarschijnlijk helaas ook alles van..). Er blijft altijd een extra zorg  in je achterhoofd.. zal het deze keer wel goed gaan.

De gyn heeft gelukkig laten zien en vertelt dat er lichamelijk op het eerste oog niets aan de hand is. Hij gaf als enige reden voor wachten op een menstruatie dat de termijn dan eenvoudig bepaald kon worden. Maar als dat de enige reden is..
Tuurlijk weet ik ook wel dat het niet automatisch meteen weer lukt, dat is ook helemaal niet mijn verwachting, maar dan zien we gewoon wel wat er gebeurd.

En temperaturen.. mmh.. ik heb het nog nooit gedaan en eigenlijk wilde ik het gewoon spontaan laten gebeuren. Met alle respect voor de meiden die tempen en gericht seks hebben, het past niet bij mij om het op die manier aan te pakken. We hebben het op die manier 1 maand gedaan, maar het werkte voor geen meter en we voelden ons er niet prettig bij. Maar wie weet, pak ik ooit nog eens de thermometer in de hand! Het is aan de andere kant ook wel leuk om te zien wat er in je lichaam gebeurd (ik merk nl niets van mijn eisprong, of heb er nog nooit bewust op gelet..)

Goed, mijn verhaal is al weer lang genoeg.

Slaap lekker!

Harma,

ik ben na de miskraam gaan temperaturen, zodat ik wist wanneer ik weer ongesteld zou worden. Ik vond het wel een prettig idee dat ik dan een indicatie had.

En in een volgende zwangerschap ben je inderdaad niet geheel onbezorgd, zelf merk ik dat vooral op de momenten dat ik weer een echo krijg. Verder kan ik het gelukkig wel redelijk van me af zetten. (Of er moet zo stomme blije doos bezorgd worden)

Ik zla voor je duimen.

Miep

Hoi Miep,

oja! Daar had ik niet eens zo over nagedacht. Nu heb je natuurlijk geen enkel idee wanneer je eisprong is en wanneer je normale cyclus weer begint. De gyn had het over 6 tot 8 weken voor de volgende menstruatie zich aan zou kunnen dienen. Heeft het herstel bij jou langer geduurd? Na 18 weken is je lichaam natuurlijk harstikke bezig met de zwangerschap en ook je baarmoeder heeft een langere tijd nodig voor herstel.

Toch vind ik het heel knap hoe je nu in deze zwangerschap staat. Ik kan me zo goed voorstellen als je na 18 weken je kindje verliest, wat je misschien zelfs al voelde, je tijdens een volgende zwangerschap toch momenten hebt dat je ontzettend bang bent voor wat er nog kan gebeuren.

En misschien is dat ook een stukje nuchterheid van het Noorden, er kan natuurlijk altijd iets gebeuren dat je liever niet had. Zelfs tot het einde van je zwangerschap kunnen er nog allerlei nare dingen gebeuren. En daar moet je maar niet teveel over nadenken, gewoon genieten van dit moment!

Maar wat een sukkels.. sturen ze je nog even heel 'behulpzaam' een blijde doos na! Zonder ook maar een moment na te denken en misschien even een belletje te doen waarom je de doos niet gehaald hebt..
En je vertelde al eerder over die kraamzorg waar de administratie ook niet helemaal bij de tijd was. Dat zijn wel confronterende momenten!

Miep, geniet van je zwangerschap! En wij doen ons best.. haha..

Groetjes!

Hoi Harma,

bij mij was de cyclus redelijk vlot weer op gang. Normaal heb ik een cyclus van 25 dagen en de eerste keer duurde het 31 dagen. De tweede keer 28 dagen en de derde keer had ik op dag 23 een positieve test.

Overigens ben ik geen nuchtere noordeling hoor. Ik woon wel in het noorden, maar ben in zuid holland en opgegroeid. En soms voel ik me helemaal niet nuchter hoor, maar gewoon lekker emotioneel. Maar ik heb me wel voorgenomen dat ik niet alle pret laat drukken door angstgevoelens.

Zoals mijn opa altijd zei: Een mens lijdt het meest hetgeen hij vreest.

Terug
Bovenaan