hoe gaat het met iedereen???

hey allemaal

ik vroeg me af hoe het nu met iedereen gaat??
zijn alle mama's al weer bijgekomen?
hoe zijn alle papa's eronder\/
en evt. broertjes/zusjes?
en hoe doet de kleine het??

hier gaat alles heel goed.
aleiyah is morgen al weer een maand.
die maand is voorbij gevlogen.
op dit tijdstip, precies een maand geleden lag ik vollop in mn weeen. als ik er weer aan denk, voel ik gewoon de pijn alweer whahaha.

aleiyah doet het op zich heel goed.
ze huilt ontzettend veel, is ontzettend afhankelijk van haar speentje en had veel last van krampen.
lang leve de cinababy!
had eerst infacol, maar dat hielp totaal niet en cinababy was echt een uitkomst.
sindsdien is ze al wel een stuk rustiger, maar toch huilt ze nog steeds veel.

nathalia is een super grote trotse zus. aleiyah is echt haar alles! als aleiyah huilt, rent nathalia er gelijk naar toe en zegt dan dingen zoals|:
stil maar boeffie, wat is er lieverd, ben je je speentje kwijt schat enz.
ook wilt ze aleiyah heel veel vasthouden, en geeft wel 100 kusjes op een dag aan haar zusje.

ik was diezelfde dag al weer op de been, deed alles al weer (tis dat ik echt niet mocht stofzuigen van de kraamhulp, anders had ik dat ook nog zelf gedaan)
was 18 kilo aangekomen deze zwangerschap, maar zit al weer bijna op mn oude gewicht (48 kilo)
nog 3 kilo te gaan.
k moet nog wel heel erg wennen aan die nachten.
gelukkig komt ze tegenwoordig nog maar 1 keer per nacht, en dat is nu om 5 uur.
dus wat dat betreft heb ik nog niks te klagen, ik weet t maar toch is het vermoeiend, om uit je slaap te worden getrokken hahaha.
ach, tis nog maar eventjes. hopelijk slaapt ze binnenkort de nachten door.

mn vriend is de trotste papa van de hele wereld.
hij is ontzettend gelukkig met "zijn 3 meiden"zoals hij dat zelf zegt.
hij heeft het zelfs al over een 3e kindje! whahaha moet er toch niet aan denken op dit moment.
over 2 jaar zien we wel weer verder.
(tis altijd maar de vraag of het dan nog gaat lukken ook maar das een heel ander verhaal)

nou meiden, ik ben benieuwd hoe t met iedereen gaat.

als er nog meiden zijn die moeten bevallen": heel veel succes!

liefs, do
p.s.ze schelen precies 2 jaar en 4 maanden, mn 2 dochters

Hoi,

Ook hier gaat alles perfect, Lasse is nu 3wk + 3 dgn en slaapt heerlijk 8 uur per nacht door, vanaf 9 dagen oud sliep hij 6 uur door en vanaf 3 weken dus 8 uur.
Wij hebben wat betreft onze nachtrust niks te klagen.
Het is verder een makkelijk mannetje, hij wil alleen als hij wakker is gelijk op de arm, 's avonds is er vaak even een huil uurtje, dan heeft hij ook een beetje krampen.

Lasse krijgt borst- en flesvoeding gecombineerd, helaas heb ik weer niks over aan borstvoeding, ik kolf het en hij krijgt het in de fles.
Hij kan perfect aan de borst drinken maar meneer is helaas zo lui dat hij alleen genoeg dronk om op temperatuur te blijven en niet om te groeien.

Volgende week eerste x CB ben zeer benieuwd hoe zwaar hij nu is.

Nova vind haar broertje ook geweldig, geeft ook de hele dag kusjes en noemt hem "poepie"(wat nemen kinderen toch snel dingen over hahaha)
Verder is ze absoluut niet jaloers, t is net of het nooit anders is geweest.

Met mij gaat het ook goed, nog 2 kilo en dan ben ik weer op gewicht, ben nu al beetje aan het opletten wat ik eet en na de borstvoeding flink lijnen dan wil ik mijn eigen overgewicht kilo's er ook af hebben haha....
Heb nog steeds geen last gehad van mijn keizersnee, niet van het litteken helemaal niks.
Ik probeer rustig aan te doen, en gelukkig dat het steeds zo warm is dan doet elk mens het wel iets rustiger aan.

Liefs Randy

o ja nova en lasse schelen precies 2 jaar en 3 weken....dat is dus 2 jaar en 21 dagen...hij had eigenlijk een dagje later moeten komen dan was het 2 +22 geweest....

Hier gaat ook alles goed.
Romy is inmiddels alweer 5 weken en 4 dagen. We hebben een paar nachten gehad dat ze sliep van 22:30 uur tot 5:00 uur maar de laatste paar dagen komt ze weer gewoon elke 3 uur, helaas. Maar dat zal ook wel met het weer te maken hebben. Ze krijgt nog borstvoeding. Ben van plan om in augustus dat te gaan afbouwen.
@ randy: lees dat jij borstvoeding en flesvoeding geeft hoe doe jij dat? Ik wil dat namelijk ook gaan doen maar hoeveel van ieders enzo??
Damian is ook heel lief voor haar knuffelen en kusjes geven. Verder ben ik nog een beetje aan het zoeken naar het ritme en combineren met 2 kinderen, maar dat gaat ook steeds beter. Begin weer een beetje tijd te krijgen voor het huishouden, haha.

Groetjes Dana

hallo dames

met Mara gaat het ook goed, inmiddels 3 weken, slaapt nog niet de nacht door maar sinds 3 daagjes begint er beterschap in te komen, na de nachtvoeding slaapt ze nu uurtje langer.

Ze heeft wel elke avond huiluurtje en overdag ook soms krampjes dus nav verhaal hierboven komt mijn buuf straks met VSM Cinababy, hopelijk verlicht dat wat. Morgen komt ons schommel-wip-trilstoeltje, ik had er eerst eentje geleend maar die was helaas kapot. (ik ben gek op schommelen dus hopelijk lijkt ze op mij, hele zwangerschap op schommelbank gezeten)

Ze is nu elke ochtend tussen 9-12 meestal wakker en wil dan bij mij zijn en rondkijken. Helaas kan zij zich verplaatsen en op zij en rug rollen, ook op de buik! gister lag ze ineens op de buik met gezichtje naar beneden, schrok mij rot.

Katjes reageren goed, rennen niet meer weg als zij huilt, snuffelen zachtjes aan haar maar gaan niet bij haar liggen of in haar box/ wandelwagen/ schommelstoel.

Paps is apetrots en heeft totaal geen moeite als Mara huiluurtje heeft, dan geeft hij haar gewoon aan mams! lekker makkelijk hihihi maar verder leert hij al snel hoor! huiltjes herkennen is hij heel goed in. Wel jammer dat hij weer 40 uur werkt.

Vraagjes:
-Wat doen jullie bij krampjes? oppakken of laten liggen? VSM? Infacol? Venkelwater?
-Wat doen jullie met deze hittegolf? Mara slaapt nu vaak in de reiswieg in de gang, daar is het het koelste, verder alleen luier aan en vandaag rompertje. lekker lauw badje enz. alleen zaterdag huildag ivm extreme hitte, meer drinken is meer krampjes :-s ik voed wanneer zij vraagt en soms wat water in een flesje.
-Wat doen jullie met dag/nacht ritme? de kleine zelf laten bepalen of toch meer? hier heeft ze zelf al in de gaten, avonds is huiluurtje ivm krampjes, dan start de nacht en vanaf 9 uur ochtends wakker blijven en rondkijken.
-Wat doen jullie met voeden? ik geef flesvoeding omdat ik direct na de bevalling ziek was. Ik "hoor" elk 3 uur te geven en elke week met 10ml te verhogen. nu zou ik dus rond de 90ml per keer moeten zitten 6-7x per dag. Maar ik ben al blij als ze 60 op krijgt, ene keer is het 25ml dan 100ml meestal 60ml maar komt ook door dit weer moet ik zeggen, hiervoor was het stabieler. ik hou nu 500ml per dag aan en dat red ze, want ze komt deze dagen ook vaker om voeding vragen. Viel mij wel op dat ze na een huildag een vreetdag heeft, dan eet ze een dag lang meer dan "standaard"
-en erg persoonlijk, hoe doen jullie dat met sex en anticonceptie nu? het is natuurlijk heel verschillend per persoon maar ik kreeg een week later alweer zin, tja een bevalling is zo intiem dat wil je intiem vieren met je man. zo snel kan dat natuurlijk niet, we hebben nog wel even gewacht ivm genezen van alles daar beneden. Anticonceptie geregeld maar was wel lastig kiezen, niks is perfect. ben nu aan de minipil.

oja, met mij gaat het ook helemaal weer beter, de dag na de bevalling werd ik ziek. ik was helemaal uitgeput en ik kan niet tegen de beenprik dus denk dat het daar een reactie op was, ik was niet aangekomen maar -4 kilo op einde van de bevalling en nu 3 weken na de bevalling sta ik op -13 kilo! en geloof me dat is stuk gezonder voor mij, zomerkleding past mij weer hihihi, nog 3 kilo eraf dan weeg ik 80 en dan vind ik het wel een gezond gewicht voor mij, ideaal gewicht is 70-75 dacht ik bij lengte van 1.74mtr

Oja nog 3 mnd en dan wordt de badkamer gerenoveerd!!!! mooie bad en douche voor ons en Mara, niet meer overal lekkage en oppassen dat je niets op de vloer knoeit, heerlijk dat het nu eindelijk geregeld is.

En bijzonderheidje, mijn schoondouders zijn al overleden maar zijn moeder wou altijd graag een meisje en wij hebben het 1e meisje! en dat 3 daagjes na zijn vaders verjaardag.

Groetjes Sabine

Hoi Allemaal,

Met Jurjen gaat het goed, de wel bekende krampjes zijn hier ook en meneer heeft vanaf dat papa thuis komt huil tijd, verder krijgt hij 6 voedingen van 120 ml en voor de nacht en in de nacht 130 ml. De CB verpleegkundige vertelde dat er een nieuwe manier van voeding berekenen is. je kind mag tussen de 150-180 ml per kilo lichaamsgewicht per dag hebben. Die van mij was 9 pond en gaan dus ook uit van 180 ml .

Hij krijgt s nachts 1 keer voeding en dat is tussen half 4 en half 5 .

Zijn papa moest heel erg wennen maar nu na 2,5 wkn begint het aardig te wennen. en troost hem super in de huilbuien. hij loopt mij soms voorbij als hij uit zijn werk komt, want hij moet eerst bij zijn zoon kijken.

Mijn dochters vinden het super een broertje en zijn heel lief en zorgzaam voor hem. Ook helpen ze mij heel goed met de kleine. Ik voel me verder prima en zit alweer in het oude rithme. ben terug op mijn gewicht van voor de zwangerschap, maar wil eigenlijk nu wel doorzetten om verder te zakken.

met mijn oudste scheelt het 7,5 jaar en met mijn jongste 5 jaar en 13 dagen

groetjes maaike

Hallo allemaal,

En ik ben 1,5 week geleden bevallen van Julia. Het mooiste meisje ter wereld, echt een fijn poppetje. De bevalling thuis ging perfect, ik ben binnen 6 uur bevallen zonder "kleerscheuren". Daarna moest ik echter voor het losmaken van de placenta toch naar het ziekenhuis, waar ik naar de OK moest. Ik heb daarbij veel bloed verloren, waardoor ik een paar dagen moest blijven. Gelukkig mochten manlief en Julia ook blijven slapen. Nu alles weer even een aantal dagen verder is, geniet ik met volle teugen!

Iedereen van harte gefeliciteerd met jullie kleine wondertjes, en geniet ervan!

Terug
Bovenaan