hoe gaat het met iedereen

Om een beetje leven in het forum te blazen, ben ik even benieuwd hoe het met alle kinderen gaat, slapen ze al een beetje door? geven jullie ze al vast eten? hoe zwaar en hoeveel cm? en in welke maat zitten ze?

Gewoon leuk en nieuwsgierig.

Om even antwoord te geven op mijn eigen vragen ;-) Jens slaapt van 19.00 tot 7.00 uur (wat een luxe) maar overdag haze slaapjes. Krijgt al fruit en groente (wegens de reflux) ik denk dat hij iets van 8.5 kilo is (is een beetje een gokje hoor) en is 68 cm lang zoals ik hemzelf gemeten heeft. Hij knalt uit maat 68 (wat bij mijn dochter pas met 10 maanden gebeurden) dus ben weer heerlijk aan het shoppen.

leuk onderwerp...

falko is komende zaterdag al weer 6 maanden... (ja ik hoor bij de mei moeders... maar goed was toen uitgerekening in juni en heb gewoon veel meer met jullie)
afgelopen maandag op de cb geweeste hij weegt 8775, en was volgens hun gekrompen,.. wij meten hem op 71cm.... 68 begingt ook echt echt te klein te worden...
door slapen doet die nog niet... maar goed ik vind dat geen probleem... hij slaap bij onze en draait zicht zelf naar mijn toe en krijg dan de borst en dan slapen we beide weer snel door... vind het wel gezellig...

qua eten gaan we replay doen.. dus wij begingen zaterdag met zijn eerste stukjes...

hij is verder druk met het poging doen tot kruipen... zitten vind die geweldig en afgelopen vrijdag draaide hij zich op eens perongeluk van zijn buik naar zijn rug... anders om doet die al een tijdje...

ben heel erg benieuwde naar de ander

Zeker leuk om zo weer eens op de hoogte van iedereen te blijven!
Nick is nu 5mnd en 1,5wk (van 4 juni). Laatste keer naar het cb is al een maand geleden, toen was hij 6845 gram en 66,5 cm. Inmiddels zal dat alweer flink meer zijn! Hij zit nu in maat 68, vooral qua bovenkleding heeft hij dat zeker nodig.
Hij slaapt van ca 19:30u tot 6:00u door, daar zijn we erg tevreden mee. Ook overdag slaapt hij minimaal nog 2x en na zijn 1e ochtendvoeding slaapt hij ook altijd nog even verder.
Sinds de dag dat hij 4mnd werd, rolt hij zelf van zijn rug naar zijn buik. Terug gaat af en toe wel, maar meestal lukt het nog niet (en wordt hij er boos om). Sinds een paar dagen heeft hij een tandje en de 2e kan ieder moment doorkomen.
Vanaf 4mnd krijgt hij fruithapjes, vindt hij erg lekker! Sinds 2 weken ook groente erbij, maar dat vindt hij nog niet zo heel lekker. We blijven gewoon proberen :). Verder ook nog 4 flesvoedingen van 200ml erbij, waarvan de laatste met rijstebloem erbij.
En de rest???

Hier gaat het ook super! Jammer genoeg weigert ie door te slapen. Wat we ook hebben geprobeerd,
's nachts om 3 uur vaste prik. Gelukkig heb ik met mijn een afspraak gemaakt. Voor 6 uur gaat hij eruit en na 6 uur ik. Dat betekend dat hij 's nachts een keer uit moet, maar daarna wel wat langer kan blijven liggen. Werkt goed! (vooral omdat ik heel vast slaap en ik eigenlijk 's nachts er niet van wakker wordt). Verder heeft ie nu maat 74 aan, maar ik merk dat de pakjes aan 1 stuk alweer te klein worden. Hij groeit zo hard! Hij kan nu ook rollen naar zijn buik, maar wat mickey zegt is zo herkenbaar! Terug lukt niet en daar kan ie echt boos om worden. Ben sinds een paar dagen begonnen met sinaasappel met liga, en dat gaat er goed in! Groente heb ik nog niet geprobeerd eerst even kijken hoe het met het fruit gaat. Lusten jullie kindjes wel diksap? Hier gaat het met geen mogelijkheid erin...

Onze kleine man gisteren 20 weken. Groeit heel goed, maar als ik jullie berichtjes lees dan heb ik wel een minimannetje. 4 Weken geleden was hij 61,5 cm en 5,8 kg. Gok dat hij nu ca. 64 cm is en 6,2 kg.

Omrollen lukt hem nog niet, ookal is hij al weken aan het proberen. Hij komt tot driekwart, maar z'n ene armpje zit dan nog in de weg. Ook ziet hij dan alweer een knuffel en begint ie te kletsen. Dat doet hij al wel heel lang en vooral ook veel. Ook heeft hij veel interesse in details. Onderzoekt echt alles heel nauwkeurig en kan ook kleine dingen met 2 vingertjes pakken. Dat rollen komt dan wel een keer. Hij is gewoon met andere dingen bezig.

Sinds hij 4 maanden is krijgt hij 1x per dag bijvoeding. Ene keer fruit, andere keer groente. Fruit gaat er een stuk beter in, maar ook groente vindt hij lekker. Geven nu 1 hapje per dag, maar binnenkort gaan we proberen of hij 's ochtends en 's middags wil. Daarbij krijgt hij nog 's ochtends 180/6 (vaak drinkt hij dan maar 120) en 3x 210/7.

Overdag slaapt hij bijna niet, maar dat heeft hij nooit gedaan. 's Avonds slaapt hij van 19.00/19.30 - 07.00 uur. Moeten er 's nachts soms wel een aantal keren uit om z'n speen te geven, want dan ligt hij te jengelen in z'n slaap. Is nu nog maar 1x per nacht, dus hebben niets te klagen.

Is een heel vrolijk ventje, dat echt de oren van je kop kletst....hahaha.

Hier nu 5 maandjes oud. 3 x 180/6 + nutriton ivm reflux.
smorgens fruit en 17.00 groente.
savonds nog 210/7 met pap en nutriton.
slaapt van 19.00-6.00 inmiddels (sinds de wintertijd, eerder was het 7.00)

Verder rolt hij al een poosje van rug naar buik en terug en sinds gisteren kan hij ook tijgeren.... Hier is dus niks meer veilig hahaha... hij komt nog niet snel maar hij komt vooruit!!

Sinds de Nutriton, hebben wij ook weer een tevreden mannetje.

Inmiddels zit hij in maatje 68 en weegt (op onze eigen weegschaal) 7800 gram... Hij gaat hard dus.

X

onze meid doet het ook fantastisch. Ik gok dat ze nu zo'n 63 centimeter is en nog net geen 6 kilo (ruim vijf maanden). Ja, een slanke dame, maar ze drinkt gewoon 5 * 180/6 en de laatste met pap. Ze is gewoon heel erg druk en beweeglijk.. dus veel rollen, trappen, kletsen en ze wil ook heel graag zitten. Dat kan ze alleen nog niet goed, dan valt ze om ;)

Rond half acht gaat ze naar bed en slaapt door tot ongeveer 7 uur. Hoe vaak ze wakker wordt 's nachts verschilt nog wel eens. Vaak helemaal niet, maar soms een week weer wel. Hoort erbij denk ik.

Met hapjes beginnen we pas met 6 maanden ivm hypoallergene voeding. Maar we oefenen wel met een lepeltje (de pap) en dat gaat steeds beter.

wat een luxe dat die van jullie al zo goed doorslapen!
Ik heb vandaag gehoord dat als ie 's nachts huilt het niet altijd van de honger hoeft te zijn. We gaan maar eerst proberen of gewoon aandacht voldoende is.
Hopelijk kunnen we dan binnenkort ook doorslapen!

Terug
Bovenaan