Hoe gaat het met iedereen?

Hoi,hoi

ben erg benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Ben komende zaterdag 26 weken en op een klein griepje na gaat het goed!
Kleine lag bij de laatste echo ruim een week voor op de groei!
Ben benieuwd of onze kleine man stiekum eerder komt ;-)
Ben even minder actief hier geweest maar ben erg geschrokken van mamamijn's onverwachte nieuws.
Wou dat ik iets kon doen voor haar!

Liefs Pupke

Dat gevoel ken ik. Heb er ook veel "last"van gehad. Vind het zo erg voor haar. Heb zelfs een tijdje zitten huilen. je kent mekaar niet maar ik voelde zo met haar mee. dat zul jij nog wel veel sterker hebben.

hoi pupke,
ik ben nu 26 weken en een paar dagen.
het gaat redelijk maar ook ik ben erg onder de indruk geweest van het mamamijn verhaal.
het heeft mij ook wat tranen gekost.
deze week vond onze meid het nodig om mijn middenrif te raken bij het bewegen.
dat was erg pijnlijk.
verder geen problemen hier.
met 30 weken krijg ik een extra controle echo voor een spatader op onze meid d'r buik en dan vind ik het wel weer genoeg met alle onderzoeken.
ik geniet wel heel erg van mijn bolle buik en het bewegen en denk dan ook altijd wel weer een vrouwen die minder gelukkig zijn.
wist ook niet of ik het durfde om wat 'leuks' op het forum te zetten, wij gelukkig en een ander .........

hoi dames,

hier hetzelfde gevoel als bij Sanderu. Iets 'leuks' of iets wat te maken heeft met de zwangerschap erop zetten terwijl dit gebeurd is. Het voelt heel raar. Hier gaat het wat minder al een tijdje. Ik heb helaas veel pijn en zowel de vk als de huisarts kunnen niet goed vinden waar het door komt. Ik werk nog maar halve dagen. En dat is in mijn werk niet echt handig. (ik ben leerkracht op een basisschool). Het geeft een hoop extra stress die ik eigenlijk moet voorkomen. Ik merk dat ik zwanger zijn niet leuk meer vind. het mag van mij heel snel juni zijn. Eind mei is ook prima. Waar ik wel blij van word, is dat het met ons meisje gelukkig wel goed gaat. Ze groeit goed en beweegt redelijk veel. Ik voel haar niet altijd even goed. Het ligt eraan hoe mijn buik is. Is het keihard dan voel ik haar bijna niet. Als het wat minder hard is dan voel ik haar wel. Beetje somber verhaal geworden terwijl het niet de bedoeling was.
liefs

Logische reacties allemaal je wordt je weer even bewust van hoe kwetsbaar de kleintjes zijn.
En het verdriet van mamamijn waarvan je weet dat het nauwelijks te dragen is.Weet hoe dat voelt en uit ervaring zeg ik dan ook dat dit heel veel tijd nodig heeft en pas bij een volgend kindje de scherpste randjes eraf zijn.
Wilt niet zeggen dat de een de ander vervangt absoluut niet maar dan kun je je liefde wel kwijt die je zo graag aan je eerste kindje had willen geven.
Wij mogen dankbaar zijn dat onze kleintjes het zo goed doen en ja ondanks haar verdriet mogen wij ook blij zijn hoe hardt dat ook klinkt.
We voelen allemaal met haar mee maar het kan niet de bedoeling zijn dat wij niet meer "leuke" berichten erop kunnen zetten.
Ik zou dat zelf in iedergeval niet gewild hebben.
Dus meiden kop op we maken de laatste maanden ook nog vol door toch te delen wat we willen.

Liefs Pupke

Hier ook iemand, die het verhaal van mamamijn moeilijk los kan laten. Je weet dat je er niks aan kan doen om het te voorkomen. Het gebeurt gewoon en op die manier is even de kleine uk voelen heel erg fijn, maar na een paar uur zonder een trapje of hikje, vraag ik me gelijk af of het wel goed gaat.
Hier ongelooflijk veel werkstress. Ik ga pas eind mei met verlof (nu ruim 25 weken), dus ik heb nog wel eventjes, maar ik wil zo graag dit project nog afronden en dat af hebben en zus en zo. Ik werk me te pletter, maar ik merk dat mijn lichaam mijn wilskracht niet zo goed bij beent. Als ik thuis ben, dan doe ik niet veel en de weekeinden doe ik lange middagdutjes samen met mijn dochter. Dat is wel lekker! Ik mis mijn meiden en tijd met ze doorbrengen. Ik weet ook niet echt wat wijsheid is. Ik snap dat ik het op een bepaald punt moet loslaten, maar ik voel me heel erg verantwoordelijk. Ik begeleid momenteel twee studenten en heb deze week nog een anderhalve dag met een practicum moeten helpen. Volgende week is het weer hetzelfde liedje. Ik hou daardoor minder tijd over voor mijn eigen werk. Heel irritant. Nog op mijn donder gekregen vandaag omdat ik een van mijn studenten alleen een van de apparaten liet bedienen, die we al een aantal keer gebruikt hadden. Pfff, als ik ook nog eens continu hun handjes vast moeten houden, dan kan ik echt niks meer voor mijn eigen projecten doen. Grmbl. Gelukkig stond mijn baas volledig achter me en zou hij wel even praten met de baas van mijn belager. ;-) Soms is mijn baas ook wel heel lief. Hij regelt graag dingen voor je. Ik weet niet of hij door heeft hoe zwaar ik het heb. Ik probeer ook heel erg stoer over te komen. Ik klaag niet en praat in principe niet over mijn zwangerschap. Zo heb ik zware zwangerschapsdementie te pakken, wat het werk ook nog eens een stuk moeilijker maakt. Briefjes schrijven, de agenda van mijn telefoon vol zetten met alarms voor elke afspraak of presentatie, incl. kliko aan straat zetten dagen, en dan nog steeds het gevoel dat ik vanalles vergeet. En weet je wat ik het ergste vind?! In de hectiek van alledag, vergeet ik af en toe compleet dat ik zwanger ben.

Terug
Bovenaan